אלי_ש כתב:האם ידוע על שינויים (בכתבי-יד או בדפוסים) בסדר הנושאים ב'משנה תורה' להרמב"ם?
אין כוונתי לשינויי סדר בתוך הפרקים עצמם, אלא כגון ש"הלכות יום טוב" יופיעו לפי "הלכות שביתת עשור" (במקום אחריהם כבנדפס) וכדומה.
קצת קשה לומר כך, כי הרמב"ם בהקדמתו מסדר את סדר ההלכות, אלא שתמיד ניתן לומר שמי שסידר את ההלכות כלפנינו שינה גם בהקדמה. אבל אני מניח שאם היה כזה דבר פרנקל כבר היו מציינים על כך.
עכ"פ, לפני המגיד משנה שהיה תלמיד הרשב"א היה הסדר כלפנינו, כי הוא נותן טעמים בהקדמה לכל ספר לסידור ההלכות, למשל:
הלכות שביתת עשור. וראוי היה להקדימן לשאר להיותו חמור מן השאר ומוזהר בהרבה דברים. ולהיותו יום כפרה ולקדוש ישראל מכובד. ולהיות איסור המלאכה בו בשוה עם איסור השבת ולא נתבארו בו פרט המלאכות רק להשוותן בכלל עם השבת לפיכך היה ראוי לסמוך הלכותיו להלכות שבת:
הלכות שביתת יו"ט. והוא כולל לשלשת הרגלים ולר"ה לפי שהשביתה בהם שוה וראוי הוא להיות הדבר הכולל לכולם קודם הדבר הפרטי לאחד מהם: