מיללער כתב:רב נחומי בר זכריה
בב"ק כה: א"ל כבר רמא נהליה ר"נ בר זכריה לאביי וכו'
ובסדר הדורות בערכו של רב נחומי בר זכריה כותב שמה שמצינו בב"ק כה: רב נחמן בר זכריה נ"ל שצ"ל רב נחומי
משמע שבגירסתו היה כתוב רב נחמן מפורש ולא בר"ת כמו שנמצא לפנינו בש"ס וילנא
בדפוסי שונצינו, ויניציאה (גם יושטיניאן) ובסיליאה, נדפס:
רב נחמ'. ברוב הדפוסים הבאים פוענח:
רב נחמן (כן הוא בדפוסי קראקא, לובלין, אמשטרדם, פפד"א וכו').
בגמרא שהיתה לעיני בעל סדה"ד נדפס כמובן 'רב נחמן'.
ראוי לדעת, כי לעתים ראו מדפיסי (מגיהי?) דפוס ווילנא שיש ספק בנוגע לשמו המדויק של אמורא, על כן בחרו לסתום את השם בראשי תיבות! יתכן שכאן ראו (אולי אולי בדק"ס שיצא לאור בעת ההיא) שיש ספק בענין נחמן-נחומי, לכן בחרו לקבוע את שמו בר"ת.
כיוצא בזה נמצא בעירובין סה ע"א, על המאמר "הבא מן הדרך אל יתפלל שלשה ימים". גירסת כתבי היד והראשונים: "אמר
ר' אלעזר" (ראה דקדוקי סופרים אות ד). וברוב הדפוסים נדפס בטעות: "אמר
ר' אליעזר". שוב בדפוס ווילנא קיצרו: "אמר
ר"א".
ובא חכם אחד שהשתמש בדפוס ווילנא, ובנה בנין שלם שיש לפענח "אמר
רבי אבא", ו'מוכיח' שהכוונה היא לאבא אבוה דאבוה (כלומר זקנו) דשמואל. ואין לדברים האלה שחר.