גביר כתב:דומה שמן הדין לציין שהתשובה ביביע אומר מתוארכת לאדר א תשל"ג [לפי פרויקט השו"ת, לא בדקתי בדפוס].
אבל בשיעור לא רק מסופר המעשה משנת תש"ל או תשל"א, אלא גם מוזכרת במפורש התשובה הזו.
גביר כתב:דומה שמן הדין לציין שהתשובה ביביע אומר מתוארכת לאדר א תשל"ג [לפי פרויקט השו"ת, לא בדקתי בדפוס].
יבנה כתב:בענין ישיבת רגל על רגל, בפוסקים מוזכר שלא לעשות כן בשעת התפילה, ואילו בילקוט יוסף סי׳ קנ״א אסר בבית הכנסת תמיד ואפ׳ בשעת לימוד להניח ספר עליו, ואף בביתו. עי׳ https://schechter.ac.il/article/crossin ... synagogue/.
יבנה כתב:בענין ישיבת רגל על רגל, בפוסקים מוזכר שלא לעשות כן בשעת התפילה, ואילו בילקוט יוסף סי׳ קנ״א אסר בבית הכנסת תמיד ואפ׳ בשעת לימוד להניח ספר עליו, ואף בביתו. עי׳ https://schechter.ac.il/article/crossin ... synagogue/.
מחשב מסלול כתב:
בקיצור ד"ר חצוף שחושב וכותב כמו האקדמאים, שופט מהצד, יש לו רשות לחלוק ראשונים, להחליף השערות בעובדות וכל היתר.
כמובן שלא תורת ה' היא זו שמנחה ומדברת אלא הכותבים מביעים את דעתם, בעל דר"א רבה "מתנגד" למי שמהלך בשוק בגסות הרוח (לא הקב"ה), רבנו פרץ "סבור" שבן אדם שיושב ומתפלל בביהכ"נ צריך לשבת בצורה מכובדת וכו' "הוא רוצה" שהמתפלל לא ישב בסדר גאווה אלא באימה (לא הא-ל רוצה בכך). אחר כל זאת למה שלא יהיה מותר גם לדעתו העניה להביע את עצמה?
וכל זה בלי לדבר על הבורות שלו בספרים שהוא מצטט, שניכר שאינו מבין בהם מי אמור לצטט מקור ומי לא.
יהושפט כתב:יבנה כתב:בענין ישיבת רגל על רגל, בפוסקים מוזכר שלא לעשות כן בשעת התפילה, ואילו בילקוט יוסף סי׳ קנ״א אסר בבית הכנסת תמיד ואפ׳ בשעת לימוד להניח ספר עליו, ואף בביתו. עי׳ https://schechter.ac.il/article/crossin ... synagogue/.
אני רק שאלה
האם רבאיי גולינקין מסכים שיישבו בשיעוריו רגל על רגל? בטקס הכתרת רבאיים בשכטר? אם כן, נו, אולי יש מה לדון שבימינו זו לא דרך גאווה, אם לא, אז כנראה שיש שסבורים שהתפילה היא דבר רציני לא פחות.
יבנה כתב:בענין ישיבת רגל על רגל, בפוסקים מוזכר שלא לעשות כן בשעת התפילה, ואילו בילקוט יוסף סי׳ קנ״א אסר בבית הכנסת תמיד ואפ׳ בשעת לימוד להניח ספר עליו, ואף בביתו. עי׳ https://schechter.ac.il/article/crossin ... synagogue/.
יבנה כתב:יהושפט כתב:יבנה כתב:בענין ישיבת רגל על רגל, בפוסקים מוזכר שלא לעשות כן בשעת התפילה, ואילו בילקוט יוסף סי׳ קנ״א אסר בבית הכנסת תמיד ואפ׳ בשעת לימוד להניח ספר עליו, ואף בביתו. עי׳ https://schechter.ac.il/article/crossin ... synagogue/.
אני רק שאלה
האם רבאיי גולינקין מסכים שיישבו בשיעוריו רגל על רגל? בטקס הכתרת רבאיים בשכטר? אם כן, נו, אולי יש מה לדון שבימינו זו לא דרך גאווה, אם לא, אז כנראה שיש שסבורים שהתפילה היא דבר רציני לא פחות.
גולינקין אינו הנושא.
יש הבדלי תרבות בין ארצות ערב ושאר העולם, ובעולם הערבי להראות סוליית הנעל לאחרים נחשב כביזוי משא״כ בשאר העולם.
נוריאל עזרא כתב:יבנה כתב:בענין ישיבת רגל על רגל, בפוסקים מוזכר שלא לעשות כן בשעת התפילה, ואילו בילקוט יוסף סי׳ קנ״א אסר בבית הכנסת תמיד ואפ׳ בשעת לימוד להניח ספר עליו, ואף בביתו. עי׳ https://schechter.ac.il/article/crossin ... synagogue/.
בספר הזכרונות למהר"י אבוהב זכרון י' פרק א דף ס"ד (הביאו הכנסת הגולה בהגהותיו לטור) כתב שכל הדברים של כבוד כמו לא לפשוט רגלים [וכנ"ל יש לומר על שילוב רגלים] יש לנהוג בבית הכנסת גם שלא בשעת התפילה כ"ש בשעת התפילה ע"ש בדבריו. ולפי דבריו צדקו דברי הילקוט יוסף.
נ.ב הן אמת שהדרך ארץ רבה לא דיבר על ישיבה בבית הכנסת אך להבנה שדיבר על שילוב רגלים הכוונה כמובן על ישיבה כך ברשות הרבים ולא הליכה בשילוב רגלים כמו שהבין גולניקין הלז [שגם הוא לא הבין איך יתכן הדבר ועדיף היה לו להבין שמדובר בישיבה מאשר לומר שמדובר בהליכה מוזרה שאינו יודע להסבירה]. ואם ישיבה כזו ברבים היא דרך שחץ אולי גם בבית הכנסת שהוא מקום רבים.
אגב לפי גירסא אחרת כתוב וירכתו על חביריו. ולפי"ז אפשר להבין אולי שיושב וירכתו על ירך חברו שיושב לידו. ואז הדוגמא באמת לא קשורה לנידון.
עוד אגב, זכורני בצעירותי שהגבאי (ר' יצחק זגורי זצ"ל) בבית הכנסת ע"ש ר' יעקב אביחצירא בטירת כרמל היה מעיר למי שהיה שם רגל על רגל ע"י טפיחה במקלו ואומר לו פה זה לא בית קפה....
יהושפט כתב:יבנה כתב:יהושפט כתב:יבנה כתב:בענין ישיבת רגל על רגל, בפוסקים מוזכר שלא לעשות כן בשעת התפילה, ואילו בילקוט יוסף סי׳ קנ״א אסר בבית הכנסת תמיד ואפ׳ בשעת לימוד להניח ספר עליו, ואף בביתו. עי׳ https://schechter.ac.il/article/crossin ... synagogue/.
אני רק שאלה
האם רבאיי גולינקין מסכים שיישבו בשיעוריו רגל על רגל? בטקס הכתרת רבאיים בשכטר? אם כן, נו, אולי יש מה לדון שבימינו זו לא דרך גאווה, אם לא, אז כנראה שיש שסבורים שהתפילה היא דבר רציני לא פחות.
גולינקין אינו הנושא.
יש הבדלי תרבות בין ארצות ערב ושאר העולם, ובעולם הערבי להראות סוליית הנעל לאחרים נחשב כביזוי משא״כ בשאר העולם.
גם בעולם המערבי לא יושבים רגל על רגל באירועים מכובדים
ואני אשכנזי, וחי כל ימי בין אשכנזים, ומעודי לא ראיתי מישהטו יושב בעת הלימוד בביה"כ רגל על רגל ולומד [רק בלימוד בדרך דאצ'ה בכסא גן וכדומה ראיתי].
ובשונה מדבריך, גולינקין בא להתיר גם ישיבה בעת התפילה, הנה דבריו [וסליחה שאני מעתיק את הציונים לרבינו פרץ]:
אין ספק שיש לשבת בשעת התפילה “באימה וברעדה” בלי “גאוה”, אבל המנהג או ההלכה הנ”ל הוא בסופו של דבר דעת יחיד של רבינו פרץ בלי שום ביסוס תלמודי ויתכן שהוא הושפע ממה שהיה מקובל בימיו בצרפת. יתר על כן, זה מאד קשה להכריח בני-אדם לשבת בצורה מסוימת במשך זמן רב בשעת התפילה. כלומר, “אין גוזרין גזירה על הציבור אלא אם כן רוב ציבור יכולין לעמוד בה” (בבא בתרא ס’ ע”ב ומקבילות). אכן, רצוי לשבת בבית הכנסת בצורה מכובדת בלי להישען אחורנית או להטות לצדדים או לפשוט רגלים מכיוון שתנוחות כאלו יכולות להתפרש כזלזול בכבוד בית הכנסת ובכבוד המקום. אבל לא כדאי לנזוף באנשים שלא מסוגלים לשבת ישר במשך זמן רב. בימינו, אנו צריכים לשמוח שהגיעו לבית הכנסת ולעודד אותם לחזור.
יבנה כתב:אני הבאתי את דבריו בתור חוקר שמראה שאין דברי הילקו״י מתאימים להאמור במקורותיו, ואילו אתה מביא את דבריו כפוסק...
יהושפט כתב:יבנה כתב:יש הבדלי תרבות בין ארצות ערב ושאר העולם, ובעולם הערבי להראות סוליית הנעל לאחרים נחשב כביזוי משא״כ בשאר העולם.
גם בעולם המערבי לא יושבים רגל על רגל באירועים מכובדים.
ואני אשכנזי, וחי כל ימי בין אשכנזים, ומעודי לא ראיתי מישהו יושב בעת הלימוד בביה"כ רגל על רגל ולומד [רק בלימוד בדרך דאצ'ה בכסא גן וכדומה ראיתי].
גביר כתב:הערה על דברי בעל ילקוט יוסף על אודות מנהגי יהודי בוכרה -
https://www.youtube.com/watch?v=jP2W_hcLDgM
דקה 11.28 בערך
מתוך הרצאתו של ר' ד"ר גיורא פוזלייב -
מצבה הרוחני של קהילת יהודי בוכרה באסיה לפני ואחרי הגעתו של חכם יוסף ממאן לבוכרה
במסגרת יום עיון - מורשת יהודי בוכרה, יום שני, י"א בסיוון תשפ"ד, אוניברסיטת בר אילן.
[איני יודע להעלות לחסומים].
עובר ושב כתב:הקטע ההיתולי "תכלא דפזלון" שהעתיק הגר"י יוסף בשלימותו לילקוט יוסף, מכוסה כעת במדבקות.
גם רוב הדיונים באינטרנט בנושא זה נמחקו, למעט האתר הקדוש דידן, ובא לציון גואל. אמור מעתה - לא היה ולא נברא, אין גם צורך להתנצל, להבהיר או להסביר.
מצ"ב (קרדיט לצילום - לא ידוע).
יוסף חיים אוהב ציון כתב:תתלונן על זה בפורום מורשת מרן.
אכשר דרא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:תתלונן על זה בפורום מורשת מרן.
אהוב סוקרטס אהוב אפלטון, והאמת אהוב יותר מכולם.
פייביש אופטובסקי כתב:האמור עכתו"ד מוסב על כל האמור מתחילת המכתב.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 209 אורחים