אש משמים כתב:מקובל להביא את הגמ' בחולין על טענת הירח אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד ותשובת הקב"ה לכי ומעטי עצמך ומוסיפים לומר שהביאור הוא שמי שמתלונן צריך להקטין את עצמו וכו'. אך בגמ' שם נראה מהמשך הדו"ד שטענת הירח נשארה בעינה והיא כן מוצדקת.
מה שנאמר הביאו כפרה וכו' כמובן אינו כפשוטו, והאריכו בזה המפרשים, עיין עין יעקב חולין ס: בחידושי הגאונים (כמדומה בשם תורת העולה).
ונראה שיש סמך במפרשים למה שאומרים שהביאור הוא שמי שמתלונן צריך להקטין את עצמו וכו'. ראה ס' דברים אחדים (למרן החיד"א) דרוש ד' (עמ' מ"ד) מה שהביא מהרי"ף על עין יעקב (שבת פח:, ד"ה ת"ר הנעלבים ואינם עולבים), ומס' לב אריה, עיי"ש.
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenum=50&book=158120