עזריאל ברגר כתב:גביר כתב:דרומי כתב:לקוטי הלכות ברסלב
דיון קצר בשאלה אם ליקוטי הלכות הוא נו"כ של השו"ע או ספר חסידות על ספר השו"ע ישנו כאן
http://simla.otzar.org/download/file.php?id=92423
עמ' 11-10.
רק מי שלא פתח ליקוטי הלכות מעודו - יכול למנותו כ"נושא כלים של השו"ע".
זה כמו למנות את "תורה אור" של בעל-התניא בין "מפרשי החומש"...
יש בזה נפק"מ גם לקטלוג ולמיון - אם לשים ספרים את הלקוטי הלכות בין נושאי הכלים של השו"ע, ויש ספריות [אקדמיות, לא תורניות] שעשו כך, בספריות אלה גם קטלגו את ה'בן איש חי' כספר על פרשיות השבוע ומקומו על המדף שם בהתאם ...
[וגדולה מזו שמעתי פעם, איני זוכר אם מר' אלתר הילביץ ז"ל, היה לו בן ברחובות ושם פגשתי אותו, או מר' מיכל זילבר, יבדלחט"א, מ"מ מאחד משניהם, על מקום שקטלגו בו את 'ספר התרומה' כספר העוסק במצוות התלויות בארץ...]
איני מכיר כל כך את תו"א של בעל התניא, אבל ככלל יש הגיון בקטלוג ספרי חסידות כמו 'נועם אלימלך' ו'קדושת לוי' כספרים על סדר [ודוק - על סדר, לא 'מפרשים'] פרשיות השבוע, אם תו"א בנוי בצורה דומה - יש הגיון גם לשים אותו שם [ושוב, לא בין כ'מפרש' אלא כספר על פרשת השבוע]. אמנם הדבר יוצר קושי, כיוון שאז לא ירוכזו ספרי החסידות של אותו מחבר [בעל התניא במקרה דנן] באותו מקום, אלא יפוזרו בין ספרי 'חסידות' לספרים על 'סדר הפרשיות'.
יתר על כן, ישנו ספר [אולי כמה ספרים] שסידר את תורותיו רבי אלימלך מליז'נסק, לפי נושאים, מקומו המתבקש של ספר כזה הוא ליד הנועם אלימלך, וכך ייעשה אם הנועם אלימלך קוטלג כספר חסידות, אבל אם הוא קוטלג כספר על פרשיות השבוע לא תהיה ברירה אלא להפריד ביניהם.
והדברים הם רק חלק מהשאלות הנוגעות לקטלוג תורני, המעלה כמה וכמה שאלות שאינן קיימות בקטלוג 'רגיל'.