חד ברנש כתב:אפשר ההגהה הועתקה שלא במדויק?
למי יש אפשרות לבדוק זאת?
במסתרים כתב:אין נפק"מ ב'מערכים' שבאו רק להשוות המלה לתיבת מחצרים כפי שכתובה בלי סמיכות. אם לא הובן והתעלמת מהם.
כתוב: מחצרים.
הסמיכות ממנה: מַחצרֵי. [המ"ם נוספה לשורש, אבל היא חלק מ'שם' זה כמובן, ותשאר בכל נטיותיו.]
וזה שם התוקעים בחצוצרות: מחצרים. וכאשר ייסמכו יֵאמר: מַחצרֵי.
דומה לזה 'מערכי המלחמה', המ"ם נוספה לשורש, והמה עורכי המלחמה.
תוכן כוונתו שאין המ"ם 'מִן' אלא מעצם התיבה, והביא תיבה במשקל דומה, שענינה בני אדם העוסקים במעשה פלוני.
איני יודע מה רצית למחוק, ואיני רואה סיבה למחיקה.
פירוש מלת 'נוסף' הוספתי במכתבי הקודם.
ושא_נס כתב:כמו כן שוה להציץ באחרית דבר בסוף כרך נדה טהרות בדפוס ווילנא הנזכר אם יש ידיעות אודות אופי העתקתם וסידורם של הגהות הגאון יעב"ץ זצ"ל.
ושא_נס כתב: הלינק שנתת הוא לכתב יד מוקדם יחסית שאינו של שפ"ן הסופר, אך לכאורה אמורים להיות בו רשימות וסימנים משפ"ן הסופר בכתב ידו, וכדרך שיש בש"ס של היעב"ץ. תנסה לעבור בין בתרי כתב יד הנ"ל ולמצוא רישומים בגליונות ואותם יש להשוות עם המצוי בש"ס של היעב"ץ כנזכר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 434 אורחים