יוסף שרייבער כתב:מה הר"ת הגאהג (ואולי הנאהנ)?
מיללער כתב:אולי הגא'ון הג'דול?
כדכד כתב:אני עובד על ספר שבתוך הדברים רשומים ראשי תיבות אלו.
לפי ההקשר מובן שכוונתו כאילו: מה תאמר, אם כך.
אך דומני שאין מקובל לכתוב זאת בראשי תיבות.
האם יש למישהו רעיון איך לפתוח את ראשי התיבות אלו אחרת באופן מקובל יותר או לחילופין להגיה במלות הספר כדי שיתקבל משהו הגיוני יותר?
כדכד כתב:ההקשר הוא ברור ואת ההקשר כתבתי.
הוא מתרץ קושייה אחת ושואל לפי זה יהיה קשה מכוון הפוך. זה באמת נראה כמו "מה תאמר? אם כן, אבל לא מקובל לכתוב כך.
אני עובד בשביל מישהו אחר ולא קבלתי ממנו רשות להעלות לפורום מהטקסט.
כדכד כתב:ההקשר הוא ברור ואת ההקשר כתבתי.
הוא מתרץ קושייה אחת ושואל לפי זה יהיה קשה מכוון הפוך. זה באמת נראה כמו "מה תאמר? אם כן, אבל לא מקובל לכתוב כך.
אני עובד בשביל מישהו אחר ולא קבלתי ממנו רשות להעלות לפורום מהטקסט.
טפח כתב:כדכד כתב:ההקשר הוא ברור ואת ההקשר כתבתי.
הוא מתרץ קושייה אחת ושואל לפי זה יהיה קשה מכוון הפוך. זה באמת נראה כמו "מה תאמר? אם כן, אבל לא מקובל לכתוב כך.
אני עובד בשביל מישהו אחר ולא קבלתי ממנו רשות להעלות לפורום מהטקסט.
מהיכי תיתי אם כן שתבקש מאחרים עזרה בשעה שאינך מניח להם את המינימום הנדרש. שהרי הפענוח חייב להיעשות מתוך הכרת המשלב המדויק של הכותב, הכולל התייחסות למקום ותקופה.
בריושמא כתב:כדכד כתב:ההקשר הוא ברור ואת ההקשר כתבתי.
הוא מתרץ קושייה אחת ושואל לפי זה יהיה קשה מכוון הפוך. זה באמת נראה כמו "מה תאמר? אם כן, אבל לא מקובל לכתוב כך.
אני עובד בשביל מישהו אחר ולא קבלתי ממנו רשות להעלות לפורום מהטקסט.
אם מישהו אחר אינו מרשה לך להעלות טקסט לפורום - הוא מתכוון שתעתיק מכתב היד את נוסח החיבור בדיוק נמרץ.
אל תפתח ראשי תיבות, אל תוסיף פסיקים ונקודות.
כך לא תצטרך להתלבט ולא תצטרך לשאול בעצת אחרים שאינם יכולים לענות.
עפ"ז אמר בני הב"ח כר"ש הירש שי'
יהודה בן יעקב כתב:קרבן נתנאל מסכת ראש השנה פרק ד סימן י אות בעפ"ז אמר בני הב"ח כר"ש הירש שי'
האם הכוונה הבחור חשוב כבוד ר' שמעון הירש?
בימינו זה סתירה הבחור - ר', האם בזמן הכינויים היו שוים?
יהודה בן יעקב כתב:קרבן נתנאל מסכת ראש השנה פרק ד סימן י אות בעפ"ז אמר בני הב"ח כר"ש הירש שי'
האם הכוונה הבחור חשוב כבוד ר' שמעון הירש?
בימינו זה סתירה הבחור - ר', האם בזמן הכינויים היו שוים?
יבנה כתב:הכוונה לבנו שמעון הירש. הוא מובא עוד 3 פעמים בקרבן נתנאל:
הכוונה אליווהביא בני הב"ח כ"ה ש"ה ראיה לדברי הרמב"ם
ופינחס היה ראוי שיהיה מנהיג ישראל תחת יהושע. ע׳ או״י פ׳ פנחס בהג״ה ב׳.
תוכן כתב:בספר שנדפס בשנת תרצ"ג כתוב:ופינחס היה ראוי שיהיה מנהיג ישראל תחת יהושע. ע׳ או״י פ׳ פנחס בהג״ה ב׳.
מדובר בספר על התורה, שיש בתוכו הגהות. אבל איזה ספר זה או"י?
מה שנכון נכון כתב:אהל יעקב למגיד מדובנא.
תוכן כתב:מה שנכון נכון כתב:תוכן כתב:בספר שנדפס בשנת תרצ"ג כתוב:ופינחס היה ראוי שיהיה מנהיג ישראל תחת יהושע. ע׳ או״י פ׳ פנחס בהג״ה ב׳.
מדובר בספר על התורה, שיש בתוכו הגהות. אבל איזה ספר זה או"י?
אהל יעקב למגיד מדובנא.
מצאת שמה דבר זה? כי חיפשתי שם ולא מצאתי.
מה שנכון נכון כתב:ברור. אחרת לא הייתי כותב.
אם בכל זאת לא הצלחת למצוא תיעזר בקישור שבתגובה שמעליך (פשוט שלקטע זה כוונת המציין).
עזריאל ברגר כתב:אכן - https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?r ... &pgnum=154
(כבר חיפשתי ב"אור יקר" להרמ"ק, אך לא הצלחתי למצוא את דבריו על חומש במדבר)
שמחו כתב:מהו הספר אה"ש המוזכר רבות בעניני שמות?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 222 אורחים