זאב ערבות כתב:משה לוי11 כתב:זאב ערבות כתב:מה זה משנה כמה חלקי ספרים כתבו או אם בכלל, אם אתה נוהג לכתוב בעילום שם במקום ציבורי כמו בפורום הזה, ואינך מעוניין שיגלו את זהותך שתהיה הסיבה אשר תהיה, אין לך רשות מוסרית לגלות את זהות המחבר למרות שזה מאוד מסקרן.
מה שכתבתי היה תשובה לשאלת כת"ר: "מה הלהיטות לגלות את זהות הניק א"ל", ועניתי שכיוון שניכר שמדובר בניכר בת"ח גדול - מעניין לדעת מי עומד מאחורי התשובות,
לכן יש רצון לגלות את זהותו.
וכמו כן יש רצון גם לדעת את הזהות של לא־מעט ממשתתפי הפורום [או ניקים מסויימים, לפחות אצלי (לפעמים...)], ומאותו עיקרון של הסיבה הנ"לזאב ערבות כתב:ודרך אגב רבים ממשתתפי הפורום כתבו ספרים וכמה אף יותר מספר אחד, וכן מאמרים בירחון האוצר.
דפח"ח.
זה שיש להיטות לדעת את זהות המחבר או הניק לא אומרת שזה נכון, החזון איש היה ללא ספק ת"ח גדול וכתב כמה וכמה ספרים אך לא רצה שידעו מי הוא למרות להיטותם של הסקרנים. ואוסיף שאדרבא, הלא יש הלכה לא לבנות מול חלון של אחר מפני הפרטיות, ומדוע? לדבריך מפני הלהיטות כל אחד סקרן לדעת מה קורה שם בבית.
אנשים [אני מקווה לפחות] יותר להוטים לדעת מי הת"ח העומד מאחורי שו"ת מחכים מאשר מה השכן שלהם עושה.
ובכל אופן, זכות האנשים להתעניין מי המחבר, ואינו דומה לדין היזק ראיה, שֶׁכֵּן המחבר לא יכול לאסור על אחרים לחקור מי הוא (הוא יכול לנסות להרחיק עדותו או להיות עלוּם, אבל לא לאסור וכו').
אגב, לא ידעתי שהחזו"א לא רצה שידעו מי הוא, מה ה'מקור'?