האם מישהו למד בעיון הראוי את המהדורה הזו ויכול לומר לי אם שווה לרכוש את ארבעת כרכיה? (אין לי כסף מיותר).
חכם באשי כתב:תודה רבה.
אך אם המהדיר הוציאו באופן פרטי והוא בעל הזכויות מדוע יש על הספרים חותמת של 'אוצר הפוסקים'? אין כאן איזו הונאה וגניבת דעת?
מקובל לעשות כזה דבר?
(אין לי כל כוונה להתנגח ולקנטר, אני שואל אם זה בסדר מבחינה אתית ואם מקובל הדבר).
ואחרי שאפס הסיכוי לזכות בספר באופן דיגיטלי, אשוב על שאלתי השנייה:האם מישהו למד בעיון הראוי את המהדורה הזו ויכול לומר לי אם שווה לרכוש את ארבעת כרכיה? (אין לי כסף מיותר).
הא לחמא עניא כתב:אני מכיר מקרוב את כל ארבעת הכרכים וממליץ באופן אישי על כל קניית הכרכים, כי זה אחד מהדרכים להעשיר את ידיעות התורה ברמות גדולות, בעניני הלכה, אגדה, הסטוריה, בירורי ענינים, ליבון סוגיות, גילויים מרתקים על שורש מנהגי ישראל הקדומים ועוד ועוד כפי אשר תחזינה עיניכם בדפי הספרים.
לייבעדיג יענקל כתב:הא לחמא עניא כתב:אני מכיר מקרוב את כל ארבעת הכרכים וממליץ באופן אישי על כל קניית הכרכים, כי זה אחד מהדרכים להעשיר את ידיעות התורה ברמות גדולות, בעניני הלכה, אגדה, הסטוריה, בירורי ענינים, ליבון סוגיות, גילויים מרתקים על שורש מנהגי ישראל הקדומים ועוד ועוד כפי אשר תחזינה עיניכם בדפי הספרים.
עוד דרך מומלצת היא לעיין בספרי ר' יהודה החסיד והרוקח שהוהדרו ע"י הרב יעקב ישראל סטל. ולציין את הדבר, או להעלים אותו??? בדרך זו נהג גם המו"ל של ספר חסידים בהוצאת אוצה"פ, ועי"ז (וע"י מקורות נוספים) התעשר בידיעות נכבדות בהלכה, אגדה, הסטוריה, בירורי ענינים, ליבון סוגיות, גילויים מרתקים על שורש מנהגי ישראל הקדומים ועוד ועוד.
חכם באשי כתב:מחילה, ר' עתניאל, למה ירמזון דבריך? כתבת אכן באותיות גדולות שאף סומא יכול לקוראן, אך עדיין טענתך סתומה.
האם מישהו למד בעיון הראוי את המהדורה הזו ויכול לומר לי אם שווה לרכוש את ארבעת כרכיה?
ספר חסידים מהדורת אוצר הפוסקים (ב' כרכי ס"ח הישן, דפוס בולונייא), מלאי שגיאות, והמעמיקים יראו שהעורך לא בקי במלאכת ההדרה.
ב' הכרכים הנוספים לא העמקתי בהם.
אני עיינתי במהדורה זו ונהניתי מהעבודה, אם כי איננה 'מדעית' ולא מושלמת. כוונתי, שלכאורה הם מבטיחים להביא השוואות בין המהדורות השונות של ס"ח, אך ההשוואה אינה מלאה, כלומר הם הביאו את הפרטים החשובים והמהותיים בעיניהם. אבל מסתבר לי שיש תועלת בעבודתם.
למותר להוסיף שדבריי אמורים כהדיוט חובב, ולא כמומחה וּוָתיק בתחום ס"ח ובית מדרשו.
עתניאל בן קנז כתב:לייבעדיג יענקל כתב:הא לחמא עניא כתב:אני מכיר מקרוב את כל ארבעת הכרכים וממליץ באופן אישי על כל קניית הכרכים, כי זה אחד מהדרכים להעשיר את ידיעות התורה ברמות גדולות, בעניני הלכה, אגדה, הסטוריה, בירורי ענינים, ליבון סוגיות, גילויים מרתקים על שורש מנהגי ישראל הקדומים ועוד ועוד כפי אשר תחזינה עיניכם בדפי הספרים.
עוד דרך מומלצת היא לעיין בספרי ר' יהודה החסיד והרוקח שהוהדרו ע"י הרב יעקב ישראל סטל. ולציין את הדבר, או להעלים אותו??? בדרך זו נהג גם המו"ל של ספר חסידים בהוצאת אוצה"פ, ועי"ז (וע"י מקורות נוספים) התעשר בידיעות נכבדות בהלכה, אגדה, הסטוריה, בירורי ענינים, ליבון סוגיות, גילויים מרתקים על שורש מנהגי ישראל הקדומים ועוד ועוד.
אנא עבדא כתב:סליחה על הבורות, אבל איפה ניתן לעיין בספרים הללו מהדורת הגרי"י סטל?
גם אני לא מתמחה בתחום, וגם לא הגיתי בו "בעיון הראוי", אבל להשערתי לא תמצא בו תועלת של ממש. בעריכה לא ניכרו סימני חקירה ודיוק. וההערות מתארכות בלי חוק על דרך ספרי ליקוט הנפוצים בימינו. בכל מערכותיו לא מביא הרבה משאר כתבי ריה"ח ורוקח אלא מסה"ח עצמו למהדורותיו השונות שהוא כמובן בקי בהם.
בהקדמה הוא מגלה שהרבה מדבריו לא נכתבו בעיון הנדרש אלא נמצאו אצלו בכתובים ונאמרו רק להעיר.
אציין שלולא מגילת ההערות היה נשאר הספר בכרך אחד. יוצא שאתה משלם פי ארבע בשביל המהדורות בלבד, שספק אם נעשו כראוי.
בקיצור החיבור נחמד מאוד, אבל לעבודה בתחום בו אתה מתמחה לא נראה שזה שווה לך שממבטך רבה התבן על הבר.
ר_חיים_הקטן כתב:בהגהות לשם ראיתי שציין לספר "עבודת הגרשוני על ספר חסידים" ממי שנקרא הייזלבק. חיפשתי ולא מצאתי ספר זה לא באוצה"ח ולא בה"ב ולא בגוגל.
חכם באשי כתב:תגובה נוספת שקיבלתי באישי (מדוע באישי? מדוע לא בפני עם ועדה?):גם אני לא מתמחה בתחום, וגם לא הגיתי בו "בעיון הראוי", אבל להשערתי לא תמצא בו תועלת של ממש. בעריכה לא ניכרו סימני חקירה ודיוק. וההערות מתארכות בלי חוק על דרך ספרי ליקוט הנפוצים בימינו. בכל מערכותיו לא מביא הרבה משאר כתבי ריה"ח ורוקח אלא מסה"ח עצמו למהדורותיו השונות שהוא כמובן בקי בהם.
בהקדמה הוא מגלה שהרבה מדבריו לא נכתבו בעיון הנדרש אלא נמצאו אצלו בכתובים ונאמרו רק להעיר.
אציין שלולא מגילת ההערות היה נשאר הספר בכרך אחד. יוצא שאתה משלם פי ארבע בשביל המהדורות בלבד, שספק אם נעשו כראוי.
בקיצור החיבור נחמד מאוד, אבל לעבודה בתחום בו אתה מתמחה לא נראה שזה שווה לך שממבטך רבה התבן על הבר.
שלום רב
בפורום מצא 'תולעת ספרים' (?) את הש"ג האשם בהטעיה כאילו מדובר על חומר חדש שלא נדפס – הכותבים בעיתון. אבל כעת ראיתי בהמבשר את הכריכה של הכרך החדש ושם מפורש 'ספר חסידים כתבי יד'. כמו"כ הרב .... [כאן הופיע ניקו של אחד ממיוחדי הפורום - ח.ב.] כתב לי לגבי הכרכים הראשונים: "הסגנון מטעה כי בכל עמוד כתוב שנויי נוסחאות ומכת"י כשהכונה לפרמא, והמדפדף בספר בטוח שכולל בכל עמוד הוספות חדשות מכת"י, ולמעשה מדובר בהשוואות לפרמא שנדפס מזמן, [ובודאי היה פעם בכת"י, כמו כל ספר...]. והיה יותר ראוי לכתוב מהדורת מק"נ, כשם שהורגל בין הלומדים". כל זה מאוד מאוד מקומם, והתירוץ שבמבוא הוא מזכיר את מהדורת מק"נ ממש לא מספק.
מסיבות אישיות אני לא רוצה להשתתף בימים אלו בפורום, תוכל למצוא את הדרכים להעלות שם את הטענות.
בגולה כתב:השני הוא הנוסח הנפוץ של ספר חסידים. השלישי - מדובר בנוסח קצת שונה, זה שבכתב יד פרמה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים