מגדל כתב:?
גביר כתב:בלא קשר לשאלת מהותו של 'גדול הדור', השפעת בעל ילקוט יוסף וספרו על הציבור הרחב היא גדולה
עובר ושב כתב:וזאת למודעי שהספר הראשון בסדרת ילקוט יוסף נכתב ע"י הגר"ע יוסף בעצמו, כפי שהוא מציין כמה פעמים בספריו (לדוגמא בשו"ת יביע אומר חלק ח יורה דעה סימן יט: "עמש"כ בספרי ילקוט יוסף ח"א עמוד קלב"). כמו כן בילקוט יוסף חלק א' מהדורה ראשונה (תשל"א) אין הסכמה של הרב עובדיה.
אם מדובר בחידושים של ר' יצחק, לא מחייב כלל שהציבור הרחב יקבלם, לדוגמא - החידוש שלו בדעת הגר"ע שאפשר להניח על הפלטה בשבת מים שהורתחו מיום שישי והתקררו בינתיים (מדין מצטמק ורע לו, ודימה זאת לקפה). אחיו חלקו עליו.
לבי במערב כתב:מגדל כתב:?
!
ברמן כתב:הדברים ידועים שהספר "ילקוט יוסף" הוא יזמה של רבי יצחק בעידוד אביו, וברור שבחלקים הראשונים הייתה ידו של האב מעורבת יותר בעריכת והכנת הספר, ולכן לא פלא מה שהביא מדברי האב שכתב: "עמש"כ בספרי..." וכיו"ב.
ברמן כתב:עובר ושב כתב:וזאת למודעי שהספר הראשון בסדרת ילקוט יוסף נכתב ע"י הגר"ע יוסף בעצמו, כפי שהוא מציין כמה פעמים בספריו (לדוגמא בשו"ת יביע אומר חלק ח יורה דעה סימן יט: "עמש"כ בספרי ילקוט יוסף ח"א עמוד קלב"). כמו כן בילקוט יוסף חלק א' מהדורה ראשונה (תשל"א) אין הסכמה של הרב עובדיה.
אם מדובר בחידושים של ר' יצחק, לא מחייב כלל שהציבור הרחב יקבלם, לדוגמא - החידוש שלו בדעת הגר"ע שאפשר להניח על הפלטה בשבת מים שהורתחו מיום שישי והתקררו בינתיים (מדין מצטמק ורע לו, ודימה זאת לקפה). אחיו חלקו עליו.
מה ההוכחה? הדברים ידועים שהספר "ילקוט יוסף" הוא יזמה של רבי יצחק בעידוד אביו, וברור שבחלקים הראשונים הייתה ידו של האב מעורבת יותר בעריכת והכנת הספר, ולכן לא פלא מה שהביא מדברי האב שכתב: "עמש"כ בספרי..." וכיו"ב.
מגדל כתב:ברמן כתב:עובר ושב כתב:וזאת למודעי שהספר הראשון בסדרת ילקוט יוסף נכתב ע"י הגר"ע יוסף בעצמו, כפי שהוא מציין כמה פעמים בספריו (לדוגמא בשו"ת יביע אומר חלק ח יורה דעה סימן יט: "עמש"כ בספרי ילקוט יוסף ח"א עמוד קלב"). כמו כן בילקוט יוסף חלק א' מהדורה ראשונה (תשל"א) אין הסכמה של הרב עובדיה.
אם מדובר בחידושים של ר' יצחק, לא מחייב כלל שהציבור הרחב יקבלם, לדוגמא - החידוש שלו בדעת הגר"ע שאפשר להניח על הפלטה בשבת מים שהורתחו מיום שישי והתקררו בינתיים (מדין מצטמק ורע לו, ודימה זאת לקפה). אחיו חלקו עליו.
מה ההוכחה? הדברים ידועים שהספר "ילקוט יוסף" הוא יזמה של רבי יצחק בעידוד אביו, וברור שבחלקים הראשונים הייתה ידו של האב מעורבת יותר בעריכת והכנת הספר, ולכן לא פלא מה שהביא מדברי האב שכתב: "עמש"כ בספרי..." וכיו"ב.
תאלמנה שפתי שקר.
מלבד ששם המחבר בכרך הראשון של המהדורה הראשונה הוא עובדיה יוסף (והרב עובדיה הוא המצטט מספריו שלו), עיני ראו ולא זר עותק כזה עם הקדשה של הרב עובדיה בכתיבת ידו, והדברים ידועים.
מגדל כתב:שאלה שמנקרת בראשי מאז קריאת האשכול: הרי הרב עובדיה עצמו ודאי ת"ח גדול ואדם ישר היה. כאדם שמכיר היטב את בניו, מדוע בחר דוקא ברב יצחק כנציג ש"ס למשרת הראשון לציון?
כמובן שאי אפשר לכמת אנשים או רבנים, אבל דברים מעין אלו אינם מצויים בשיעורים וספרים של בניו האחרים.
אבי-העזרי כתב:כך שלא היתה אופציה אחרת.
לא כך הוה מעשה:אבי-העזרי כתב:והרב אברהם (כך לפי השמועה) נפסל על הסף ע"י אי מי מהנציגות החרדית
לבי במערב כתב:!
עתניאל בן קנז כתב:מצו"ב צילום מהדורא ראשונה
עובר ושב כתב:עתניאל בן קנז כתב:מצו"ב צילום מהדורא ראשונה
לפ"ז יוצא שמה שקראתי וציטטתי לעיל הוא שקר, כי הסכמתו של הרב עובדיה מופיעה גם במהדורה הראשונה (ומפליא שמפרסמים שקרים במילתא דעבידא לאיגלויי).
גביר כתב:אבל בהליכות עולם לשונו היא שהעושה כן 'יש לו על מי שיסמוך' .
גביר כתב:למעלה, בחלק ההלכות.
היוכל מעכ"ת להרחיב יותר בענין ייחוס חלק זה לרב דוד [עדויות, דוגמאות לפערים וכיו"ב] ?
גביר כתב:מגדל כתב:גביר כתב:אבל בהליכות עולם לשונו היא שהעושה כן 'יש לו על מי שיסמוך' .
למעלה - בחלק ההלכות, או למטה - בחלק הנימוקים?
הלמעלה אינו ממנו, אחד מבניו, כמדומני הר' דוד.
פער מצוי גם בסוגיית תפילין דרבנו תם.
למעלה, בחלק ההלכות.
היוכל מעכ"ת להרחיב יותר בענין ייחוס חלק זה לרב דוד [עדויות, דוגמאות לפערים וכיו"ב] ?
עובר ושב כתב:כל חסיד של הגר"ע יוסף יעדיף קודם לחפש את ההלכה במקור, בספרי הגר"ע (כמו חזו"ע) [ההדגשה אינה במקור], ואם אין ברירה ילך לילקוט יוסף או להלכה ברורה (של ר' דוד).
עוד כתב:כעת לאחר הצילום שהביאו כאן, התברר לי מה שלא הבנתי במשך שנים, לגבי הליכות עולם חלק ז', שבהערות משמע ממנו להקל בטבילת כלים חשמליים (כך גם הודו הבנים ר' יצחק ור' דוד), ובהלכה עצמה זה בסגנון אחר, וכן לגבי שימוש בדוד חשמל שהודלק בבוילר מע"ש, שבהערה משמע ממנו להקל (כך גם הודה הבן ר' יצחק בשיעורו בלוויין), ובהלכה עצמה לא מוזכר כלל...
גביר כתב:דומה שניתן לסכם ולומר -
בני הרב עובדיה זצ"ל, הרב דוד והרב משה, יבדלחט"א, סייעו בידו בכתיבת ספרו הליכות עולם, והם שכתבו את פסקי ההלכות ש'למעלה'.
יעקובי כתב:מצורפת הקלטה.
מדקה 1:55
יוסף חיים אוהב ציון כתב:איפה ההקלטה?
עושה חדשות כתב:נפח או משקל
שמואל אריאל כתב:ולגבי מה שמופיע בשיעור שם בעניין מכנסים לעומת חצאית קצרה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 335 אורחים