ארזי הלבנון כתב:איני מונח ב"סוגיא", אך פעמים רבות מוכרים ספרים פשוטים לכאו' עם רישומי בעלות מאת גדולים, וכעומד מן הצד אני תוהה לעצמי האם זה אמין?
חיימשה כתב:ארזי הלבנון כתב:איני מונח ב"סוגיא", אך פעמים רבות מוכרים ספרים פשוטים לכאו' עם רישומי בעלות מאת גדולים, וכעומד מן הצד אני תוהה לעצמי האם זה אמין?
רבו הזיופים בזה, ואני בעצמי נתקלתי בעצם הימים האלו בסוחר שמכהן במשרה של כבוד באחד המכונים החשובים, ומוכר באופן שיטתי פריטים מזויפים, בעיקר מכתבי גדולי הדורות, ובמצח נחושה.
יען כי מטבעו של שוק העתיקות הדברים נעשים בחדרי חדרים, ויד העשוק על התחתונה!
ושא_נס כתב:וכל זה למרות שחסר בה שער וכמה דפים
ארזי הלבנון כתב:ושא_נס כתב:וכל זה למרות שחסר בה שער וכמה דפים
שאלה נוספת, ושוב, כמי שאינו מבין.
שמעתי מספר פעמים על כך שחסרון עמוד השער גורע משווי הספר הרבה. מה הסיבה לכך? האם בגלל שכעת לא ניתן לדעת בבירור מהי שנת ההדפסה? (בדפוסים וספרים מסויימים לכאו' זו אינה בעיה).
ברוז כתב:https://www.jdn.co.il/breakingnews/1067528/
ככה"נ מדובר במכירה זו:
https://il.bidspirit.com/ui/catalog/auc ... /1?lang=he
מי יודע מהיכן נגנבו יתר הפריטים...
בריושמא כתב:א.
הסיבה לירידת ערכו של ספר ששערו חסר היא פשוטה.
במשך הימים והשנים וברוב הלימוד והשימוש בספר נתלשים ממנו דפים ראשונים ואחרונים.
יסתכל נא כל אחד בסידורים, בחומשים ובמחזורים שבביתו (לקיים מה שנאמר: ותמלא הארץ חמס) ויראה את חסרון הדפים
הראשונים והאחרונים.
לכן הרבה ספרים ישנים, שנדפסו לפני ארבע מאות ושלוש מאות שנה, חסרים הם את השער.
וספרים כאלה שנשארו שלמים עם השער שבראשם הם נדירים.
וכלל ידוע הוא כי נדיר ושאינו נדיר - נדיר יקר.
.
ברוז כתב:כאן https://il.bidspirit.com/ui/lotPage/sou ... 91?lang=he מוצע למכירה ספר שהיה שייך כביכול לאדמו"ר מבעלזא שליט"א.
ולא היא.
כתה"י הוא של בנו הגדול של האדמו"ר ממחנובקא - בעלזא.
ושא_נס כתב:דוגמא עכשוית על הפער המוגזם בין בית מכירות אחד לחבירו.
מסכת תענית דפוס ווארשא תרי"ח, מצויה כעת בשני בתי מכירות במקביל. בבית מכירות אחד (קינג דיויד מכירה 15 פריט 162) מסכת זו מחירה ההתחלתי הוא 10 דולר, ובבית מכירות אחר (רפאלי מכירה 9 פריט 171) מסכת זו מחירה ההתחלתי הוא 120 דולר. פי שנים עשר ממה שהחלו בו בקינג דיויד.
ולא עוד אלא שהעותק במכירת קינג דיויד מלא הגהות כ"י לא מזוהות, מה שאמור היה להכפיל ולשלש ערכו, ועם זאת כעת ממש נמכר ב25 דולרים בלבד.
ללמדנו כמה תחום זה פרוץ ולא מוגדר. בתי מכירות שפותחים במחירים שערוריתיים ושדבריהם בכחש ובכזב, עלולים להתגלות ולהתפרסם ולקנות שם שאינו טוב אצל הרוכשים ובכלל.
איש_ספר כתב:ושא_נס כתב:דוגמא עכשוית על הפער המוגזם בין בית מכירות אחד לחבירו.
מסכת תענית דפוס ווארשא תרי"ח, מצויה כעת בשני בתי מכירות במקביל. בבית מכירות אחד (קינג דיויד מכירה 15 פריט 162) מסכת זו מחירה ההתחלתי הוא 10 דולר, ובבית מכירות אחר (רפאלי מכירה 9 פריט 171) מסכת זו מחירה ההתחלתי הוא 120 דולר. פי שנים עשר ממה שהחלו בו בקינג דיויד.
ולא עוד אלא שהעותק במכירת קינג דיויד מלא הגהות כ"י לא מזוהות, מה שאמור היה להכפיל ולשלש ערכו, ועם זאת כעת ממש נמכר ב25 דולרים בלבד.
ללמדנו כמה תחום זה פרוץ ולא מוגדר. בתי מכירות שפותחים במחירים שערוריתיים ושדבריהם בכחש ובכזב, עלולים להתגלות ולהתפרסם ולקנות שם שאינו טוב אצל הרוכשים ובכלל.
לא שערוריה לא כחש ולא כזב.
הפריט הנזכר כאן, אין לו שום ערך ושום מחיר נקוב, ודוקא משום כך אפשר לבקש עליו עשרים דולר ואפשר לבקש מאה דולר וגם זה לגיטימי. השווי היחיד שלו למי שמתעניין בו, וממילא מאה דולר זה גם מחיר סביר כהצעה.
חבל שמשתמשים בנוסח פוגעני כזה, על לא כלום ממש.
לענין כתב:ממש לא.
אני לא רוצה לפרט, אבל בהתנהלות מול בתי המכירות, במכירה עצמה וקודם לה, יש הרבה דברים לא הוגנים, ודי בזה. לא אפרט לכם יותר מדי על ערמימיות שנתקלתי בהם בעצמי, רק אזרוק לכם משהו קטנטן.
יש אופציה כזו, שאתה נותן מחיר של מאה דולר למשל, ונותן הוראה שאם יהיה מישהו שיתחרה אתך ויעלה את ערך הפריט אתה נותן לבית המכירות רשות להתחרות אתו עד סכום תקרה מסוים שאתה קובע. נגיד מאתים דולר.
פעם אחת התפתיתי לזה בטפשותי [מחמת שלא היה לי זמן להשתתף במכירה החיה בשעת מעשה], תחשבו לבד כמה שלמתי בסוף, מאה דולר או מאתים (המדובר היה בפריט זנוח שאין מצב שאיזה לקוח העלה את מחירו בשעתיים האחרונות שלפני המכירה. אם לא שאיש מטעם בית המכירות עצמו התחרה אתי - על סמך שידע שקבעתי תקרה של מאתים דולר, אז אני קוגל קארטופל).
באתי רק להעיר כתב:בדידי הוי עובדא:
לפני שנים פורסם באחד הקטלוגים על מכירת חומש גדול דפוס וונציה ש"ח (אם אני זוכר טוב), ובו אלפי הערות בכת"י, והם מייחסים את ההערות ללא פחות מהגאון רבי יעקב עמדין - היעב"ץ, וזאת על סמך שהובא ב'תולדות יעב"ץ' שכתב הערות על חומש מדפוס זה. פניתי אליהם בשעתו ואמרתי שהחומש עם ההגהות שעליו מדבר בעל 'תלדות יעב"ץ' הרי נמצא עד היום בספריית 'בריטיש מוזיאום', ולמה יחשבו כי מה שנמתא לפניהם הוא של היעב"ץ, והלא אין הכתב דומה כלל.
אולם למעשה לא הוציאו את הפריט הזה מהקטלוג...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 136 אורחים