בריה נמוכה כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:גם הגר"ח לא חלק ע"ז שהדורות שקדמו הותר להם ללמוד 'למה', אלא שלנו אין לחדש בזה אלא להתעמק בהגדרת הדברים. הוא לא שלל הלימוד בספרים שקדמו, כמו הנתיבות ועוד שכתבו סברות ג"כ.
וכן הוא כאן. אל לנו לחדש ב'פשוטו של מקרא', לשיטת בריסק. אבל מי לא שריא ללמוד מקדמונינו? במה גרע האברבנאל מהנתיבות?
איך אתה מסביר את דברי הגר"ח גופו שאמר להגר"ש שקאפ שטעמי המצוות אין מוסיפים שום התלהבות ואין לעסוק בזה
האימרא נאמרה בעקבות סיפור, לך תברר. ומכאן הקריאה יוצאה שאימרות לא שוות כלום! א"א לסמוך עליהם כלל וכלל, ואין להם שום שוויות. וכ"ש שלא לפסול תורה מבני ישראל ולהרחיקם ממנה.
בריה נמוכה כתב:ואת שיטת בריסק הידועה שטעמי המצוות הם כך גזרה חכמתו ית' ורק אח"כ סיבב הקב"ה שמרציחה יהיה חורבן העולם ומצדקה קיום העולם ורק כיון שרצה הקב"ה שיהיה מצוות זכר ליציאת מצרים סיבב את כל הירידה והיציאה ממצרים.
או את דברי הגרי"ז שכפלח הרימון רקתך - שריקנין שבך מלאים מצוות כרימון הוא פשוטו של מקרא
וכי כל קדמונינו למדו כך אלא נראה שהלכו בדרך אחרת מהקדמונים?
אני לא יודע מה אתה שח. 'שיטת בריסק הידועה' מבואר בכל כתבי הגר"ח, שאין לחפש סברות כ"א ההגדרות ההלכתיות של כל דבר. וכל קודמיהם לא למדו כן, כפי שמודים מעצמם. הגר"ח חידש מין איסור על הדורות החדשים (אשר ב"ה לא נתקבל) לחדש סברות. לא קשור למה שחידשו קודמיו.
וכל אמינות 'שיטת בריסק הידועה' מבוססת על גישה מפלגתית, שכל שטיות שבעולם מותרות, אם אך מציבים לידה שם של עיירה במזרח אירופה. מאיזה סבה עיירה במרוקו אינה זכאית לזה, וה' יאיר עיני העוורות.
אם יש שיטה\ראיה\מקור, תביא ונדון. שם של עיירה לא מוסיף כלום לנידון.
בריה נמוכה כתב:בנוסף לגבי שאין ללמוד פשוטו של מקרא כך אמר הגראי"ס
וכמובא בשמו בדברי ר"מ קסלר בקונטרס ויבינו במקרא שלימוד החומש עם מפרשי הפשט כמקצוע לעצמו אינו נכון ואין לשנות ממסורת אבות, וכותב שאין לנו לזוז מפירוש רש"י כלל,
ולדבריי יסודו משיטת בריסק.
כאשר אמרו לו למו"ר מוואודרידזש את דברי הגראי"ס, הפסיקו ואמר, "אתה קורא לו 'הגאון הגדול', אצלי הרב אנשין הוא לא פחות 'גאון הגדול'". שיביא מקור לדבריו טרם פסלותו את אחרים.
ודברי הר"מ קסלר הובאו כבר והופרכו, כי בנויים המה על טעות בדברי הש"ך, ואי ידיעה בדברי שאר האחרונים בנידון. לשיטתיה, שיאסור את השו"ע הרב ג"כ, ויגיד לכולם שהבעיא ב'פשוטו של מקרא' מקורו בשו"ע הרב, וכל מי שמקפיד שלא להכניס שועה"ר לביתו, שיחמיר כמו"כ בפשוטו של מקרא, ומי שהולך וגונב את השועה"ר מכל בתי מדרשות, שיגנוב ג"כ את ה'פשוטו של מקרא'.