אדיר במרום כתב:ראיתי בכתבי השואל ומשיב שמציין לשו"ת חוט המשולש הנספח לתשב"ץ בשו"ת הרב מו"ה אברהם אבן טוואה זצ"ל (סימן ל"ה).
וקצת התבלבלתי, מי יוכל לעשות לי סדר, מה זה שו"ת חוט המשולש - מי חיברו, מיהו הרב אברהם אבן טוואה הנ"ל, האם הוא חיבר את התשב"ץ?
אדיר במרום כתב:ומיהו היה אותו ר' אברהם הנ"ל? מה ידוע עליו?
מה שנכון נכון כתב:אדיר במרום כתב:ומיהו היה אותו ר' אברהם הנ"ל? מה ידוע עליו?
תבדוק אם יש פרטים בתשב"ץ מהדורת מכון ירושלים.
אדיר במרום כתב:אין לי אפשר והיכן לבדוק. מי שיכול לבדוק ולומר לנו, תבוא עליו הברכה!
קאצ'קלה כתב:שארית יעקב לרבי יעקב ב"ר יואל, אלטונא תפ"ז, דף צד ע"ד - צה ע"א.
באתי רק להעיר כתב:במדרש תלפיות (לרבי אליהו מאיזמיר) ענף אדם הראשון מביא בשם ס' שערי שמים בנוגע לחטא אדם הראשון, שאכל רק פחות מכשיעור, ולכן לא נתקיים בו הפסוק ביום אכלך וגו' מות תמות.
מי יודע מהות הספר 'שערי שמים' המדובר?
חיים סופר כתב:מיהו ה"זר זהב" המוזכר כמה פעמים בילקוט ראובני
מתחילה חשבתי שהוא ה'זר זהב' ממהר"י צמח אך לא נראה כן
עושה חדשות כתב:בגליון הגרמ"י רייזמן לפ' תרומה כתב;
ראיתי בשו"ת מפוסקי ליטא לפני כמאה שישים שנה שהעדים ימשיכו להסתכל על הטבעת שעל אצבע הכלה עד שיעבור 'תוך כדי דיבור' מאמירת החתן 'הרי את', שאילו תפיל את הטבעת תוך כדי דיבור מקבלתה, אין זה נחשב לה שקיבלה את הטבעת. וחלות הקנין הוא ג' רגעים לאחר אמירת החתן 'הרי את', כדי אמירת 'שלום עליך רבי'.
מי כתב כך?
צבי-שפייר כתב:אמור להיות מכתב מהגר"ח מבריסק בענין לימוד אותיות א"ב. מישהו יודע באיזה ספר זה נדפס?
איש-קראקא כתב:צבי-שפייר כתב:אמור להיות מכתב מהגר"ח מבריסק בענין לימוד אותיות א"ב. מישהו יודע באיזה ספר זה נדפס?
ראה מרא דארעא ישראל ב' עמוד ריט, [ראה גם הרב מבריסק ג' עמוד 249].
ספרים וועלט כתב:בדרך אמונה הל' ביכורים פרק י"א (הל' פדיון הבן) מביא כמה פעמים בשם ספר "פה"כ", לאיזה ספר הכוונה?
נחוץ לי מאד, אשמח לעזרתכם.עושה חדשות כתב:ראיתי מציינים לחידושי מהריל"ד על ב"מ דף סג.
לא מצאתי היכן נדפסו חי' אלו, ובתורת האהל -מקופיא- לא מצאתי.
אודה למסייע.
בס"ד
בשו"ת שמש צדקה דכ"ז ע"ב [והועתק כלשונו בכמה ספרים אחריו] כתוב:
ולא מצאתי דברי מהרשד"ם שם וצ"ע.
אשמח אם תוכל לשאול גם שאילתא דא
בספר גנזי חיים מע' ב אות ג
ולא מצאתי לא בפמ"ג אשל אברהם שם, ולא בא"א בוטאטש, וצ"ב.
עושה חדשות כתב:בטורי אבן מגילה יז. כותב: ...ותקש' למ"ד מצות א"צ כוונה, אבל אני פי' שם בפ"ב דר"ה דאפי' למ"ד מצות א"צ כוונה בקריאת מגילה מודה דצריך כוונה והבאתי ראי' לזה מהא דפריך הת' למ"ד א"צ כוונה מדתנן היה עובר אחורי בהכ"נ או שהי' ביתו סמוך לבה"כ ושמע קול שופר או קול מגילה אם כיון לבו יצא ואם לאו לא יצא מאי לאו אם כיון לבו לצאת. ומשני לא לשמוע לשמוע והא שמע כסבור חמור בעלמא הוא. ואיכא למידק בשלמא על קול שופר אפש' לטעות בקול חמור. דקול שופר בקול חמור מיחלף. אבל קריאת מגילה שקורא בחיתוך אותיות ותיבות היכא אפשר למחלף ולמטעי בקול חמור. אלא ודאי במגילה אפי' למ"ד מצות אין צריכות כוונה במגילה מודה דצריך כוונה ומתני' לצדדין קתני אם כיון לבו גבי קול שופר היינו לשמוע. ולאפוקי כסבור חמור הוא ולשמוע דמגילה היינו לצאת.
לא מצאתי שם דברים אלו, רק במקומו בדף כח ע"ב הוא מקשה כן ולא מיישב כלום.
לבי במערב כתב:נתבקשתי לשאול:בס"ד
בשו"ת שמש צדקה דכ"ז ע"ב [והועתק כלשונו בכמה ספרים אחריו] כתוב:
ולא מצאתי דברי מהרשד"ם שם וצ"ע.
לבי במערב כתב:נתבקשתי לשאול:אשמח אם תוכל לשאול גם שאילתא דא
בספר גנזי חיים מע' ב אות ג
ולא מצאתי לא בפמ"ג אשל אברהם שם, ולא בא"א בוטאטש, וצ"ב.
נסעתי אני ואשתי ובני בן הזקונים הבחור המשכיל אברהם ...על החתונה לישאת את הבתולה מרת אסתר בת הקצין מהור''ר יחיאל בן הרופא המומחה החכם כמר שלמה לוריא זללה''ה
יהודה בן יעקב כתב:כתב בחידושי יעב"ץ יו"ד סי' פח:
מיהו הפ"ח?
הפרי חדש במקום (וכן באו"ח סי' תמ) אינו מדבר מקושיא זו.
גם בפרי תאר במקום לא הזכיר דבר זה.
יהודה בן יעקב כתב:הפרי חדש במקום (וכן באו"ח סי' תמ) אינו מדבר מקושיא זו.
גם בפרי תאר במקום לא הזכיר דבר זה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים