דנני כתב:לתגובות באשכול זה אין ריח יהודי. לא מדובר כאן באיזה עול שהמחבר עשה לאי מי מהקוראים כאן ולמה להנות מלהשמיץ ברבים !
מה יקרה אם אשכול זה ימחק???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
קראקובער כתב:על סתירות במשנה ברורה עוד יש ויכוח אם שייך להקשות אבל על ביכל של עיתונאי/יח''צ"ן/סופר?!
הערה אגבית- לא פעם הוא מביא תמונה נדירה שזה בסך הכול תמונה מוגדלת מתוך תמונה ידועה ולא על עצמו יצא ללמד וכו"
אראל כתב:בחלק ב' עמ' 262 מופיע 'בפרסום ראשון' תמונה חדשה של החפץ חיים!!
מעניין כהיום עושים פרסום גדול מכל תמונה חדשה שמופיע מהחפץ חיים...
קראקובער כתב:הבנתי שחסידי רוזין כועסים על הספר, מישהו יודע יותר פרטים?
הוגה ומעיין כתב:קראקובער כתב:הבנתי שחסידי רוזין כועסים על הספר, מישהו יודע יותר פרטים?
לא בדיוק, אני חסיד רוז'ין ואינני כועס אלא צוחק.
הוא מביא שהזכירו לפני הגר"מ את הסיפור המפורסם על האדמו"ר מ... שמספרים שראה בקבר האור החיים שם הוי"ה וכו', והוא ביטלו "מאוד" ואמר "איך האב געקענט גוט דער ... ער האט נישט גיזען שם הוי-ה!".
מההמשך עולה שההיכרות המעמיקה היא מהתקופה בה היה בירושלים, והיה הולך למקווה הורנשטיין, ובניגוד לחתנו האהלי יעקב "שהיה רציני והיה עולה אחר כך ללמוד בהתמדה בבית המדרש", אותו לא ראה לנהוג כך, ומכך, בצירוף ידיעה עמוקה במשמעות ראיית שם הוי"ה, הגיעה המסקנה הנ"ל. כיון שיש שתי חוליות לסיפור לפני הגר"מ, אפשר להשאיר אותו נקי ולצחוק על אחת מהן.
לא ידען כתב:כל הספר מלא בוז, על צדיקים וחסידים, עסקנים ואנשי שם.
אני ראיתי שם בוז וחרפה על הרב שטינמן ועל רבי חיים גרינמן. ואלו עוד אנשים שאני זיהיתי את שמם בסיפור.
לך תדע עוד כמה יש שם.
אני מקווה שיחרימו את הספר כפי שעשו כמה עיתונים חשובים, ולא כפי שיתד נאמן פרסמו, בלא שבדקו מה כותב שם.
לא ידען כתב:כל הספר מלא בוז, על צדיקים וחסידים, עסקנים ואנשי שם.
אני ראיתי שם בוז וחרפה על הרב שטינמן ועל רבי חיים גרינמן. ואלו עוד אנשים שאני זיהיתי את שמם בסיפור.
לך תדע עוד כמה יש שם.
אני מקווה שיחרימו את הספר כפי שעשו כמה עיתונים חשובים, ולא כפי שיתד נאמן פרסמו, בלא שבדקו מה כותב שם.
הוגה ומעיין כתב:קראקובער כתב:הבנתי שחסידי רוזין כועסים על הספר, מישהו יודע יותר פרטים?
לא בדיוק, אני חסיד רוז'ין ואינני כועס אלא צוחק.
הוא מביא שהזכירו לפני הגר"מ את הסיפור המפורסם על האדמו"ר מ... שמספרים שראה בקבר האור החיים שם הוי"ה וכו', והוא ביטלו "מאוד" ואמר "איך האב געקענט גוט דער ... ער האט נישט גיזען שם הוי-ה!".
מההמשך עולה שההיכרות המעמיקה היא מהתקופה בה היה בירושלים, והיה הולך למקווה הורנשטיין, ובניגוד לחתנו האהלי יעקב "שהיה רציני והיה עולה אחר כך ללמוד בהתמדה בבית המדרש", אותו לא ראה לנהוג כך, ומכך, בצירוף ידיעה עמוקה במשמעות ראיית שם הוי"ה, הגיעה המסקנה הנ"ל. כיון שיש שתי חוליות לסיפור לפני הגר"מ, אפשר להשאיר אותו נקי ולצחוק על אחת מהן.
מיללער כתב:טעות גס בזיהוי תמונה
עמקן כתב:מיללער כתב:טעות גס בזיהוי תמונה
זה אולי טעות בתמונה, אבל המעשה כנראה אמת. אני שמעתי מהרב אורי ויינברג, חתן בנו של הרב גרשון לפידות, שפעם אנשים באו עם טענות לרג"ל על זה שהוא התסתובב אצל הראי"ק. הוא אמר להם, יש לי יותר קושיות עליו ממה שיש לכם. אבל יש לו תירץ טוב, והוציא הארנק שלו והראה אותו.
בברכה המשולשת כתב:כבר התברר באתרא קדישא הדין שהסיפור הזה לא היה ולא נברא ביחס למרן הראי"ה (ואם היה, זה היה ביחס למרן הגריא"ה הרצוג)
קראקובער כתב:בברכה המשולשת כתב:כבר התברר באתרא קדישא הדין שהסיפור הזה לא היה ולא נברא ביחס למרן הראי"ה (ואם היה, זה היה ביחס למרן הגריא"ה הרצוג)
בפירוש איתמר או מכללא איתמר? (ג"א שמעתי מר' אורי הנ"ל)
עמקן כתב:מיללער כתב:טעות גס בזיהוי תמונה
זה אולי טעות בתמונה, אבל המעשה כנראה אמת. .
פלגינן כתב:הברכות של כת"ר מתחילות לקבל משמעות אחרת(?!)
עמקן כתב:עוד אחד שלח לי בפרטי, "הסיפור ידוע על הרב מטשעבין והרב הרצוג, וכנראה השערת בברכה המשולשת נכונה".
בברכה המשולשת כתב:פלגינן כתב:הברכות של כת"ר מתחילות לקבל משמעות אחרת(?!)
לא. כשאני מתחיל להרגיש כעס, אני מנסה להתגבר עליו ע"י שאני מפנה את כוחותי לברכה.
מיללער כתב:http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?p=1635733#p1635733
טעות גס בזיהוי תמונה
עמקן כתב:בברכה המשולשת כתב:פלגינן כתב:הברכות של כת"ר מתחילות לקבל משמעות אחרת(?!)
לא. כשאני מתחיל להרגיש כעס, אני מנסה להתגבר עליו ע"י שאני מפנה את כוחותי לברכה.
אם גרמת לך כעס אני מתנצל.
אבל גם סבלונתי פקע מזמן, ממה שנדמה לי כציד מכשפות מצד מאד מסויים, בהטלת אשמה בצד השני בסילופים ושקרים. לא שאני חושב שצד ההוא תמיד צודק, אבל אי דיוקים, ואפילו שקרים גסים, נמצאים בכל צד. ופעמים רבות בדקתי הטענות ומצאתי שבאו להאשים בסילופים וסלפו בעצמם.
בנידון דידן, נכנסתי בראש פתוח. חפשתי הפורום עבור מה שציינת, ולא מצאתי כלום. במקום להעיר את זה ברבים וליתן מקום לפקפוקים על הימנותך כתבי לך בפרטי, ליתן לך הזדמנות לברר דבריך. ופעלתי ע"פ מה ששלחת לי. היית יכול לכתוב שאין לך זמן לחפש עכשיו, והיית ממתין עד שתתפנה. איך אני אמור לדעת שראית טענות יותר חזקות [בהנחה שבאמת ראית] כשאתה בעצמך שלחת לי אשכול הנזכר כמקור דבריך.
כפי שכתבתי אף אחד מהסיפורים בלי אבא יש בהם כדי לפגוע בהימנות סיפורו של ר' אורי וויינבורג. וגם הטענות האחרות על הסתברות יותר שזה היה עם הרב הרצוג אינם כלום. כשיש ספק אפשר לנחש ע"פ מה שנראה הכי מסתבר. אבל כשיודעים צריך פירכה ממש, ולא סברות למה זה מסתבר יותר באופן אחר.
יהיה איך שיהיה, לכל היותר אפשר להעלות השערה ע"פ הטענות הנ"ל שרא"ו טעה בפרטי המעשה. אבל בודאי א"א לומר שנתברר שלא כך היה המעשה. ולכתוב "כבר התברר" ע"פ סברות הנ"ל אינו אלא סילוף.
אני מלמד עליך זכות, שאחר שקבלת סיפורים הנ"ל, היה נדמה לך שבאמת נתברר, כשלא היה הטענות נגד עיניך ולא זכרת הפרטים היטב. אם כי אולי היה ראוי לברר עוד פעם לפני שמטילים דופי במי שהסיפור נכתב כאן בשמו.
ואם תמצא שבאמת נתברר אני מתנצל בכפליים, הגם שאין בי אשמה שלא הבנתי זה מתגובתך.
איש_ספר כתב:בספר ח"א עמ' 303 יש שם ציטוט ממכתב של הגרי"ז על הדפסת דק"ס בסוף הש"ס "זהו סוף השמדת התורה", המכתב הזה קיים? באגרות הגרי"ז שהוציא הרב מלר אינו. ידוע על פולמוס סביב הדפסת אותו ש"ס שבסופו דק"ס?
[הציטוט 'זהו סוף השמדת התורה' מופיע במכתבו הידוע של הגרי"ז לר"מ קרליץ בענין אחר כידוע]
יושב_ודורש כתב:בשיחות שבסוף ספר שיעורי רבינו מאיר הלוי על התורה ויקרא
במסתרים כתב:יושב_ודורש כתב:בשיחות שבסוף ספר שיעורי רבינו מאיר הלוי על התורה ויקרא
באמת ס"ל שהדפסת חומש ע"פ אר"צ (או הידיעה שיש חילופים - ועיין רמ"ה אור תורה ומנחת שי, וספר העזרה) היא נגד עיקר הדת שלא תהא מוחלפת או זה סגנון של דיבור?
ומה הרעש על דק"ס יותר מכל שינויי הנוסח (והגהות המפרשים) שנדפסו מכבר על צדי הגמרא?
גיורא בשמי שמיא כתב:א. מסתמא זה סגנון של דיבור, כי אחרת היה צריך להעיר מהיסוד השמיני ולא מיסוד התשיעי. אך בהחלט יכול להיות שס"ל שאותו חומש הוא נגד היסוד התשיעי, באשר הם המציאו תיקונים ע"פ סברא (וכבר נכב"ב, ואין בידי כעת איפה). (אין כוונתי להיכנס לדיון על אותו חומש, רק באתי לברר כוונתו לשיטתו.)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 174 אורחים