השבת ראיתי ותמהתי עד מאוד -
בספר אלף המגן על המטה אפרים סי' תקפג ס"ק כה כ' בזה"ל:
ואם נסתפק אם הזכיר רצה או יעלה ויבוא א"צ לחזור. ת"י ב' הירושלמי. וה"ה דא"צ לאמרו בין ברכה ג' לד' כדרך מי ששכח בודאי משום דספיקא דרבנן הוי. שו"ת פעולת צדיק ח"ג סי' לה עכ"ל.
ואכן, ככל הדברים הנ"ל נמצא בשו"ת פעולת צדיק ח"ג סי' לה למהרי"ץ שהיה רב ואב"ד בצנעא שבתימן.
אלא שהדברים תמוהים עד מאוד שהרי אע"ג שמהרי"ץ קדם מאוד למחבר ספר אלף המגן, מ"מ ספר זה נשאר בכת"י ולא הודפס עד שנת תשו בארץ ישראל ואילו ספר אלף המגן נדפס בווארשא בשנת תרסז. גם בתימן לא היה נפוץ הספר בכת"י וכיצד זה הגיע ספר זה לגאון רבי משולם פינקלשטיין בווארשא?
יש לי השערה מסוימת, שגם היא חידוש בעיני, אך קודם אשמח לשמוע מהחברים הרבנים כאן שיחי'.
וזה המקום לברך את חכמי אתרא הדין שיכתבו בספרם של צדיקים וחסידים הם וכא"ל לחיים טובים ולשלום ויזכו לראות בגאולת ישראל ובנחמת ירושלים בב"א