אפשר לומר בשמי שעיקר הדברים שפרסמתי היא להסביר את תהליך בעיתה שלוקח מאה שנה לפי הזהר ולהסביר את דעת המקובלים שהתהליך התחיל בשנת ת"ש
והעיקר להסביר את הדברים שכבר קרו בעולם על פי היסוד הזה ולאו דוקא את מה שצפוי להיות
כמו כן בנוגע לסוף שנת תשע''ב כל זה הוא לשיטת הלומדים בזהר שהתהליך התחיל בת''ש ולא חידושים שלי
כמו כן חשוב להדגיש שעיקר ההתנגדות של רז''ל לחישובי קיצים שאם מדברים עליהם זה יכול למנוע את הגאולה באותו קץ, כמובא בר' נחמן מברסלב ועוד, כל זה היה לקיצים של אחישנה ולא לקיצים של בעיתה, דקיצים של בעיתה לא תלויים במעשינו ועבודתינו שהרי הגאולה חייבת לבא.
אני מצרף את גליון קץ הגאולה המעודכן עם כל ההסופות החדשות תוכלו לשלוח לפורום הנזכר
יהושע מונדשיין כתב:בס' מגדל עז (כפר חב"ד תש"מ) - נמצא באוצה"ח - יש חלק "עשרה מאמרות" ושם מאמר על חישובין קיצין, ובו גם על כך שלא נתממשו.
איש_ספר כתב:רצ"ב שיעור שנמסר על ידו לפני חודשיים ותוכנו נשוא אשכול זה והמסתעף. ותבואנה האותיות ותגדנה....
בר ששת כתב:לאחר שהובאו דברי הרב פיש והקושיות עליו, שאלתי את פי כתבו, וביקשתיו להשיב.
זאת אשר השיב לי:אפשר לומר בשמי שעיקר הדברים שפרסמתי היא להסביר את תהליך בעיתה שלוקח מאה שנה לפי הזהר ולהסביר את דעת המקובלים שהתהליך התחיל בשנת ת"ש
והעיקר להסביר את הדברים שכבר קרו בעולם על פי היסוד הזה ולאו דוקא את מה שצפוי להיות
כמו כן בנוגע לסוף שנת תשע''ב כל זה הוא לשיטת הלומדים בזהר שהתהליך התחיל בת''ש ולא חידושים שלי
כמו כן חשוב להדגיש שעיקר ההתנגדות של רז''ל לחישובי קיצים שאם מדברים עליהם זה יכול למנוע את הגאולה באותו קץ, כמובא בר' נחמן מברסלב ועוד, כל זה היה לקיצים של אחישנה ולא לקיצים של בעיתה, דקיצים של בעיתה לא תלויים במעשינו ועבודתינו שהרי הגאולה חייבת לבא.
חכם באשי כתב:איש_ספר כתב:רצ"ב שיעור שנמסר על ידו לפני חודשיים ותוכנו נשוא אשכול זה והמסתעף. ותבואנה האותיות ותגדנה....
איש-ספר,
אני מופתע ביותר!
האם ניתן להשיג את כל הגליונות דרך המייל. אתה יכול לענות לי באישי.
תודה רבה
בר ששת כתב:רבינו הגלילי, מהיכן לקוח הציטוט מדברי המלבי"ם?!
איש_ספר כתב:בפאתי בני ברק דורך כוכבו של צעיר בשם רבי ישראל שניאור, אשר סגולתו בבקיאות היוצאת מגדר הרגיל, תופעה בהחלט נדירה ובלתי מצויה (ועוד ידובר בו). אחת לשבועים בש"ק מוסר הוא שיעור בבית כנסת של בעלי בתים אנשי תורה, אשר מתפארים בו ומדברים עליו בלשונות של הפלגה גדולה, והם אף מוצאים לאור את שיעוריו. נכחתי פעם באחד משיעוריו: את כל הבקיאות הנפרזה אשר תראו כאן הוא אומר ללא כל ספר או רשימה לפניו...
רצ"ב שיעור שנמסר על ידו לפני חודשיים ותוכנו נשוא אשכול זה והמסתעף. ותבואנה האותיות ותגדנה....
mashav כתב:הביא מהרמב"ן על שיר השירים. וכידוע שלא הרמב"ן חיבר פירוש זה אף שיצא מאחד מגדולי הראשונים.
חכם באשי כתב:mashav כתב:הביא מהרמב"ן על שיר השירים. וכידוע שלא הרמב"ן חיבר פירוש זה אף שיצא מאחד מגדולי הראשונים.
מחברו, הוא ר' עזרא מגירונה, מרבותיו של רמב"ן בקבלה.
והראשון שעמד על כך הוא ג"ש, בסדרת מאמריו שנתפרסמו בשנים הראשונות ב'קרית ספר'.
חכם באשי כתב:אתה צודק,
ודרך אגב, ה'אבחונים' הביבילוגרפיים של הרד"ל מדהימים, למרות שזו לא היתה ממש אומנותו.
כמו הפירוש המדובר, וכמו אבחנתו כי חלקו הראשון של מדרש במדבר רבה הוא מבית מדרשו של ר' משה הדרשן, שבדברים אלו הוא הקדים לחכמי האקדמיה - שזו אומנתם - בשתי דורות. עי' בספרו של ח' מאק, בסודו של ר' משה הדרשן.
http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?5039&BOOKS&page=31יאיר כתב:בגמ' סנהדרין צז: מובא "פני הדור כפני הכלב" ורש"י מביא בפירוש הראשון (בשם מ"ר) : "דדמיין ממש לכלב"..
האם מישהו מכיר ביאור המבאר פירוש זה כפשוטו?
יאיר כתב:http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?5039&BOOKS&page=31יאיר כתב:בגמ' סנהדרין צז: מובא "פני הדור כפני הכלב" ורש"י מביא בפירוש הראשון (בשם מ"ר) : "דדמיין ממש לכלב"..
האם מישהו מכיר ביאור המבאר פירוש זה כפשוטו?
זקן ששכח כתב:יאיר כתב:http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?5039&BOOKS&page=31יאיר כתב:בגמ' סנהדרין צז: מובא "פני הדור כפני הכלב" ורש"י מביא בפירוש הראשון (בשם מ"ר) : "דדמיין ממש לכלב"..
האם מישהו מכיר ביאור המבאר פירוש זה כפשוטו?
שיר השירים רבה ב יג (אות כח ב-"וגשל") :
אמר ר' אבא בר כהנא אין בן דוד בא אלא בדור שפניו דומין לכלב.
פסיקתא רבתי טו:
א"ר ינאי אין בן דוד בא אלא בדור שפניו דומות לכלב.
וכן הוא במקורות נוספים.
חסיד חבד כתב:בשעתו פרסם אברך חב"די בשם זלמן הרצל קונטרס עבהבשם 'הקץ', שבו הוא -
מסכם את רוב הקיצים שנאמרו או נכתבו על-ידי גדולי ישראל.
מציג ביאור מפתיע (מבוסס על כתבי החסידות) בעניין הקיצים שלא נתקיימו.
ישנו באוצר.
בן יעקב כתב:איש_ספר כתב:בפאתי בני ברק דורך כוכבו של צעיר בשם רבי ישראל שניאור, אשר סגולתו בבקיאות היוצאת מגדר הרגיל, תופעה בהחלט נדירה ובלתי מצויה (ועוד ידובר בו). אחת לשבועים בש"ק מוסר הוא שיעור בבית כנסת של בעלי בתים אנשי תורה, אשר מתפארים בו ומדברים עליו בלשונות של הפלגה גדולה, והם אף מוצאים לאור את שיעוריו. נכחתי פעם באחד משיעוריו: את כל הבקיאות הנפרזה אשר תראו כאן הוא אומר ללא כל ספר או רשימה לפניו...
רצ"ב שיעור שנמסר על ידו לפני חודשיים ותוכנו נשוא אשכול זה והמסתעף. ותבואנה האותיות ותגדנה....
מדבא לידינו, נימא ביה מילתא:
להוי ידוע כי איש ספר לא מגזים כלל בעדותו. ואת"ל דבזמננו עם הפציע אוצר החכמה אי"ז כזו גדולה, הריני להעיד, על ימים ולילות שעשיתי במחיצתו בישיבה הק' מיר אשר בברכפלד, ולא היה אוצה"ח בנמצא כלל ועיקר (העמדה הנ"ל הגיע לשם לאחר נישואי וכמדומני שלאחר נישואיו ג"כ), וכל בני הישיבה היו באים אצלו בשעות מוגדרות, ומניחים את שאלותיהם, והוא, 'יורה' מהמותן ללא שום ספר לפניו. מדי פעם עוצם את עיניו לרגע, ןאז פוקד: הבא נא סידור בית יעקב מעמדין/ספר האשכול, שם תמצאנו. והגדיל לעשות בהנהיגו שכל החפץ לידע מראי מקומות כאלו ואחרים, משאיר היה אצלו פתק עם השאלה, והוא היה משיבו לאחר יום מכתב עם מראי מקומות מפורטים (שנכתבו כנ"ל, ללא שום עיון!!!) החל מהמ"מ בש"ס בבלי וירושלמי, וכלה בספרי רבותינו ראשי הישיבות ואחרוני הזמן, דבר דבור על אופניו, לאתויי סימן וס"ק.
[בזכרוני ששאלתיו מדוע לא לומד הוא את השו"ע כך על הסדר, וענה לי מה שענה].
לא אשכח את היום בו עברה הרינה בישיבה, שנצפה אחד מהר"מים המופלגים ביותר דשם, שניגש לברר איזה ענין, ויצא אפוף תדהמה. ואנוכי עצמי שוחחתי עמו מדי פעם בחמורות שבזרעים וטהרות, והשיבני כלאחר יד ממש, ופעם אף שלחני להביא תכריך מכתביו שעסק בסוגיא שאחזתי אני, והנה כל הסוגיא על מפרשיה פרושה שם כשמלה, ותחלש דעתי עד מאד.
וכל זאת, והוא בן 20-22 שנים!!
איש_ספר כתב:(ועוד ידובר בו).
חבל, שאלו שהוציאו מחדש (עם הרבה טעויות!) את ביאורו לפרקי ר' אליעזר לא עשו מפתח לפרטים ביבילויגרפיים אלו.
ונתנו ידידים כתב:מי אמר שהקץ הוא התאריך הסופי לביאת המשיח אולי הוא תאריך הראשוני, ועכשיו צריכים לשוב בתשובה והיום אם בקולו תשמעו?
א איד כתב:ונתנו ידידים כתב:מי אמר שהקץ הוא התאריך הסופי לביאת המשיח אולי הוא תאריך הראשוני, ועכשיו צריכים לשוב בתשובה והיום אם בקולו תשמעו?
זו שיטת רב, ושמואל פליג עלי' (סנהדרין צז, ב. עיי"ש). ויש להאריך.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 215 אורחים