נוטר הכרמים כתב:קודם כל, לא צריך להגזים בנפח של הריאליה, כמו גם בידיעת השפה.
מאידך, אסור לשכוח שאצל שטיינזלץ זה תופס יותר מדי, הן מבחינת הקדשת מדורים מיוחדים לכך על הדף,
קשה להאמין. בפירושם על הבבלי והירושלמי אכן הפליאו לעשות, אך פירושם על המשנה הינו [יחסית] ארוך ומייגע (שלא כמבוקשו של לומד המשנה המצוי).שומר כתב:המשניות שיצאו כמו שוטנשטין נדמה שימחקו את קהתי. כמו שעשו לשטינזלץ. אולי קצת פחות
לבי במערב כתב:קשה להאמין. בפירושם על הבבלי והירושלמי אכן הפליאו לעשות, אך פירושם על המשנה הינו [יחסית] ארוך ומייגע (שלא כמבוקשו של לומד המשנה המצוי).שומר כתב:המשניות שיצאו כמו שוטנשטין נדמה שימחקו את קהתי. כמו שעשו לשטינזלץ. אולי קצת פחות
אגב, גם ביאור 'שטיינזלץ' "נמחק" בעיקר באזורים בהם הי' 'מחוק' מעיקרא...
ברור ופשוט, ולמה שלא יהא כך. מיני' ומינייהו יתקלס עלאה.גביר כתב:הוא נתון לתחרות עם שוטנשטיין
שומר כתב:בדרך אגב שוטנשטין על הירושלמי הפליאו לעשות . בהבנת הירושלמי שהרבה יותר קשה מהבבלי. נשאר להם עוד כמה כרכים בודדים לסיים את כול הירושלמי נדמה לי 45 כרכים הפלא ופלא
לבי במערב כתב:בענין ביאורם למשניות - כל עוד לא יתומצת לפחות למחצית, אין סיכוי שיתחרה עם מהדו' קהתי.
אדרבא, וכאמור:נהר שלום כתב:למעשה אני יכול להעיד שאני רואה עוברים מקהתי למשניות שלהם על אף האריכות
לבי במערב כתב:מיני' ומינייהו יתקלס עלאה.
לבי במערב כתב:אדרבא, וכאמור:נהר שלום כתב:למעשה אני יכול להעיד שאני רואה עוברים מקהתי למשניות שלהם על אף האריכותלבי במערב כתב:מיני' ומינייהו יתקלס עלאה.
מדובר על מקומות שפי' קהתי הי' אצלם בבחי' 'לכתחילה' מעיקרא?
לבי במערב כתב:ברור ופשוט, ולמה שלא יהא כך. מיני' ומינייהו יתקלס עלאה.גביר כתב:הוא נתון לתחרות עם שוטנשטיין
בענין ביאורם למשניות - לפענ"ד, כל עוד לא יתומצת לפחות למחצית, אין סיכוי שיתחרה עם מהדו' קהתי.
גביר כתב:לימודו של בבא סאלי במשניות קהתי ודבריו עליו -
ר' דוד יהודיוף, הסבא קדישא בבא סאלי, עמ' ריד נתיבות תשמ"ה
ישנו באוצר -
https://tablet-otzar-org.ezproxy.bgu.ac ... 2029791703
ובנוסח קצת אחר בספרו ישראל סבא קדישא, ירושלים תשע"ה, עמ' 128
תורת המן כתב:
בקיצור הבאבא סאלי לא ידע מי הוא ר' קהתי, וחתנו שיקרו לו.
בברכה המשולשת כתב:במה שיקר לו?
תורת המן כתב:בקיצור הבאבא סאלי לא ידע מי הוא ר' קהתי, וחתנו שיקרו לו.
תורת המן כתב:בברכה המשולשת כתב:במה שיקר לו?
פשוט שאין הרב הזה חושב שהוא פחיתות כבוד משום שהוא בן זמנו של הבאבא סאלי, אלא משום שר' קהתי היה פקיד בנק ולא היה חרדי במלוא מובן המילה.
תורת המן כתב:בברכה המשולשת כתב:במה שיקר לו?
פשוט שאין הרב הזה חושב שהוא פחיתות כבוד משום שהוא בן זמנו של הבאבא סאלי, אלא משום שר' קהתי היה פקיד בנק ולא היה חרדי במלוא מובן המילה.
זאב ערבות כתב:תורת המן כתב:בברכה המשולשת כתב:במה שיקר לו?
פשוט שאין הרב הזה חושב שהוא פחיתות כבוד משום שהוא בן זמנו של הבאבא סאלי, אלא משום שר' קהתי היה פקיד בנק ולא היה חרדי במלוא מובן המילה.
גם בעל התורה תמימה היה פקיד בנק. מענין לדעת מה ההבדל בין התואר "חרדי" סתם לבין התואר "חרדי במלא מובן המילה"? האם פקיד בנק לא יכול להיות חרדי במלא מובן המילה?
רק הוא?!זאב ערבות כתב:גם בעל התורה תמימה היה פקיד בנק.
תורת המן כתב:אני לא אמר דעתי בכל הנדון כאן כלל. רק אמרתי שלפי המסופר פשיטא לי שלא היתה כוונת הרב ההוא למה שביאר חתנו, וע"פ פשטות גם חתנו ידע שלא היתה זה כוונתו, רק שיקר לו.
אם למשל היה ה'באבא סאלי מעיין באגרות משה, לא נראה לי שהיה אומר לו מידי.
מה המסר מזה, ומה לעשות עם זה, לא כתבתי, והבוחר יבחר לעצמו.
פלוריש כתב:על איזה משניות יצא?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 209 אורחים