בשנת תרפ"ח הדפיס ר' יוסף גרובער משערי חסד שבירושלים את ספרו המשיח הרוחני. הספר מצוי כאן https://www.hebrewbooks.org/39040
תוכנו מבואר שם. המחבר מתהדר ביכולתיו לפוצץ את כל התיבות שבעולם, היינו לדרוש נוטריקו"ן שלהם, ובכך לדעתו מתגלת עומק קדושת וחכמת התורה ולשה"ק. ספרו נטול הסכמות.
ועתה בא לידי הדפס, לא מצאתי רישומו בשום מקום ואפשר שהוא יחיד בעולם. לפי ההסכמות שבו הוא משנת תרפ"ט. תוכן הספר. תחילה הסכמה מחכמי ירושלים המפורסמים, הגריח"ז והגר"א קלצקין מתייחסים רק למצבו השפל, והגראי"ה והגרימ"ח מוסיפים איזה תיבות על תוכן ספריו, תוך כדי שהם רומזים על החובה לברור מוץ מן התבן...(ל"מ את ההסכמה בספר הסכמות הראי"ה).
אחריהם באות שתי הסכמות מעולפות סוד ואפופות מסתורין כמו הספר עצמו. האחד מר' יהושע אלטר ווילדמאן, מחבר מפורסם שישב בירושלים, בתוך הסכמתו הוא כותב: והנה הביא לי ידידי ר' זושא ברנדווין את החזון מבכיות הכותל, נבעתי נבהלתי ורעיוני יבהלוני. אחריו באה הסכמה עוד יותר סתומה וחתומה, והיא מאת שני האחים ר' זושא ור' יוסף שמואל בני ר' נפתלי ברנדווין. (ר' יוסף שמואל התפרסם אח"כ כאדמו"ר מסטרטין, שינה את שמו למוריה והיה חבר של אנשי המחתרות הרווזינסטי"ן, בנו ז"ל התגורר בשכונתי וממנו שמעתי הרבה על אביו), בהסכמה הם מודיעים שאין בהם גאות כלל, מה שנראה ממי שמסכים לספר חשוב שכזה, אלא אחת רצונם להנציח את אביהם שלא השאיר אחריו כתובים, וספר זה הוא האופן הטוב ביותר להנציחו, וע"כ בהמשך. בתוך ההסכמה כותבים האחים בהתרגשות בלתי מסותרת: אשרי לעיר האליוב מולדתו שלא ידעו עד לעת כזאת מהאליוב וכמו מברטנורה...!
תכלית כל ההדפס הוא הקדמתו של המחבר, אחרי ההתנצלות על השם משיח רוחני ממנו הוא חוזר בעקבות נזיפת כמה חברים, הוא מודיע על תכניתו לדרוש כל תיבות שבעולם, מלבד מגילת אסתר אשר היא חתומה לפניו, אנכי אסתר הסתיר. א"סתר ס"תומה ת"עלומה ר"שומה. דבריו אינם ברורים כה"צ אבל נראה שכוונתו לפוצץ תיבות השמות של כל רבני ופרנסי העיר, ואולי אז יבקע גם כיסם ועיטורין יעטרון לו בזהובי"ם.
ע"כ דברי הבאי ובטלה אל אחד הספרים היותר תמוהים שנזדמנו לי, וכיון שמדובר בהדפס יחיד בעולם, אולי הדברים באים לכלל חקירה ביבליוגרפי"ת...
בספה"ל ראיתי שיש דף נוסף, אלא שבלתי ניתן לצפות בו כי אם מכתלי הספריה.