קו ירוק כתב:באחד מספריו של דניאל שפרבר הוא מציע שהבסיס הלא פרופורצינלי של המנורה, הוא סמל וניצחון של ע"ז של רומי על המקדש והמנורה.
הבסיסים הדרקוניים של המנורה, הם כבסיסים של בית ע"ז בבעל בק עד היום.
כך שבודאי שהמנורה נכונה, והבסיס משהו אחר.
קו ירוק כתב:לדעתי זה פרט עוד יותר קטן בפיסול, ולא ניכר לעין כ"כ.
קו ירוק כתב:פרטים שוליים לא נעשו. פרטים מהותיים יש ספק בדבר?
ובפרט שבפשטות, להלכה אינו מעכב.עזריאל ברגר כתב:אפשר להוסיף ולטעון שהקנים העגולים ולא אלכסוניים - הם גם פרט שולי...
לבי במערב כתב:ובפרט שבפשטות, להלכה אינו מעכב.עזריאל ברגר כתב:אפשר להוסיף ולטעון שהקנים העגולים ולא אלכסוניים - הם גם פרט שולי...
לייבעדיג יענקל כתב:לגבי עיגול הקנים: בודאי ידוע לכם שרוב רובם של הממצאים מתקופות סמוכות מאוד לזמן שבו עמד המקדש על מכונו הם בעלי קנים עגולים.
לכאורה, הממצא בעל המשמעות הכי גדולה הוא מטבע של מתתיהו אנטיגונוס, המלך החשמונאי האחרון, בו נראית המנורה מצד אחד ובצד השני השולחן ועל גביו לחם הפנים הנראה כספינה רוקדת.
עזריאל ברגר כתב:קו ירוק כתב:פרטים שוליים לא נעשו. פרטים מהותיים יש ספק בדבר?
ומי קובע איזה פרט הוא "שולי" ואיזהו "מהותי"?
דרקונים על בסיס המנורה - פרט שולי.
הבסיס עצמו ללא רגליים - פרט שולי.
כפתורים בבסיסי הקנים - פרט שולי.
מספרם של הכפתורים והגביעים וכו' - פרט שולי.
אפשר להוסיף ולטעון שהקנים העגולים ולא אלכסוניים - הם גם פרט שולי...
והדבר היחיד שנותר "מהותי" הוא קיומה של מנורה בת שבעה קנים...
יאיר אתמר כתב:ליאון ירדן בפרק הרביעי מספרו על הכלים בשער טיטוס (וכן גם בתחילת ספרו על המנורה) דן בזה בפרוטרוט. (בין השאר הוא מצביע על אי-התאמה בין הקישוטים שבקנים הימני והשמאלי, ומסביר את זה כטעות של החרט שיצר את התבליט..)
יש בעיה גם עם מספר הקישוטים המוזכר אצל יוספוס.
(ספרה החשוב של ר' חכלילי על המנורה גם כן ראוי לציון, אם כי היא אינה דנה בפרט זה.)
בתקופה האחרונה עוסקים קבוצה בישיבה יוניברסיטי, בראשות סטיבן פיין, בשחזור (צבעוני) של התבליט שבשער טיטוס, ולצורך זה הם סרקו אותו באמצעות כלים וטכנולוגיות מתקדמים. אולי כדאי לשאול אותם.
אסף128 כתב:יאיר אתמר כתב:ליאון ירדן בפרק הרביעי מספרו על הכלים בשער טיטוס (וכן גם בתחילת ספרו על המנורה) דן בזה בפרוטרוט. (בין השאר הוא מצביע על אי-התאמה בין הקישוטים שבקנים הימני והשמאלי, ומסביר את זה כטעות של החרט שיצר את התבליט..)
יש בעיה גם עם מספר הקישוטים המוזכר אצל יוספוס.
(ספרה החשוב של ר' חכלילי על המנורה גם כן ראוי לציון, אם כי היא אינה דנה בפרט זה.)
בתקופה האחרונה עוסקים קבוצה בישיבה יוניברסיטי, בראשות סטיבן פיין, בשחזור (צבעוני) של התבליט שבשער טיטוס, ולצורך זה הם סרקו אותו באמצעות כלים וטכנולוגיות מתקדמים. אולי כדאי לשאול אותם.
מצאתי את הקובץ המצורף. לזה הכוונה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 423 אורחים