היא שיחתי כתב:ברפרוף עברתי ולא ראיתי שציינו לגליון הש"ס שבת נה: שרשם שינויי הש"ס לעומת המסורה דידן
האם יש מי שסידר שינויי המסורה דידן לעומת הראשונים? האם ישנם כאלו?
יעוי' תוס' סנהד' ד: גבי טוטפות דנראה דהייתה לו מסורה שונה
איש_ספר כתב:ידוע בשם הבית הלוי או בנו הגר"ח, שאמר שטעם השינוי משום שלא רצו להתחייב בשרטוט
איש_ספר כתב:רצ"ב המבוא למאמר בישורון הנזכר כאן למעלה. ובו הרבה ידיעות יקרות אודות נושא האשכול
ישעיהו כתב:[
האם קאסל מדבר גם על הנ"ך?
לגבי האשכול שציינת, אם לא יהיה טירחה לציין את החיבורים העיקריים שהעלה שם הרה"ג ר' זאב, כי זה אשכול ארוך מאוד.
איש_ספר כתב:איש אשכולות כתב:איש_ספר כתב:מענין לענין באותו ענין:
מספר הזכרון דגל מחנה ראובן, מאת ר' ראובן אליצור.
ההערה נכונה, אבל השאלה לא קשה כ"כ, וכמדומה שכן מצינו בדחז"ל בכמה מקומות. האמנם?
לא הבנתי מה מצינו בחז"ל? הטעות היא של המדפיס בלבד.
נכון, כתבתי שאמנם במקרה זה יש כאן טעות של מדפיס, אבל הקושיא לא קשה, איך טיטוס אמר פסוק וכו', כי אכן מצינו בחז"ל נוסח של יחוס אמירת מקראות לרחוקים.
הרב הוגה, תודה מאד על דבריך, העתקתי אותם אלי, ובשעת הכושר אתבונן בהם. יש"כ.
לוצאטי כתב:עוד בענין. דוד רוזנטל, על דרך טיפולם של חז"ל...
איש_ספר כתב:התופעה של פסוקים הבאים בשינוי בתלמוד מנוסח הספרים שלפנינו, נידונה כבר אצל הגאונים, בעלי התוספות עד להבדיל החוקרים, אפטוביצר, רוזנטל וכו' אשר חלקם מצאו בכך מקום לפורר את מסורתינו. והדברים עתיקים ויגעים. (ויצוינו במיוחד דבריו של ר' חיים העליר כנגד מגמה זו)
איש_ספר כתב:לוצאטי כתב:עוד בענין. דוד רוזנטל, על דרך טיפולם של חז"ל...איש_ספר כתב:התופעה של פסוקים הבאים בשינוי בתלמוד מנוסח הספרים שלפנינו, נידונה כבר אצל הגאונים, בעלי התוספות עד להבדיל החוקרים, אפטוביצר, רוזנטל וכו' אשר חלקם מצאו בכך מקום לפורר את מסורתינו. והדברים עתיקים ויגעים. (ויצוינו במיוחד דבריו של ר' חיים העליר כנגד מגמה זו)
תרשישי כתב:מדברי הגר"א גוטמאכער זצ"ל בהגהותיו למס' ברכות (ס"ד ע"א) :
"ואציג כאן מה שלע"ד יהיה מצוה לפרסם ברבים שנמצא בש"ס הרבה אשר רבים תמהים מה שהעתיק הגמרא קראי משונה ממה שנמצא בתנ"ך, ואמנם איתא כיוצא בזה בהרשב"א בסוף ש"ד והועתק בב"י יו"ד סי' קפ"ז שמביא הגמרא לשון התוספתא משונה וסיים ודרך הגמרא בכל מקום להוסיף בלשון התוספתא דרך פירוש בעלמא ושונין כאילו הוא מגוף התוספתא עכ"ל, והמדייק בכל מקום בש"ס שנמצא כן ימצא שהיה מקום לפרש הקרא באופן אחר וידעו שהאמת הכונה הוא כפי דבריהם הוסיפו בתיבה אחת או בגרעון תיבה אחת לצרף יחד התיבות לפי הכונה והציגו כך ואין בזה שינוי דהא בתנ"ך במקומו אינם משנים חלילה" עכ"ל עיי"ש.
איש_ספר כתב:איש_ספר כתב:בישורון של קאבק, כסלו-טבת תרפ"ד, התפרסם מאמר נחמד: פסוקי המקרא שבתלמוד. על נושא אשכולינו.
הכותב הוא א. רוזנברג.
יש למישהו מושג מי הוא ?
במבוא למאמרו של הגרד"צ ('קול אומר קרא'- ר"ב דבליצקי) נכתב בשם ר"א אייזיקוביץ', כי הלה הוא בן בריתו של פ"ל זייפן הירושלמי יעו"ש.
באמונתו כתב:ומבשרך אל תתעלם מופיע בעשרות כ"י מקראיים, ראה המצורף כאן רשימה:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 478 אורחים