לדעת רס"ג עיבור השנים גו"ח אדז"ט נמסר למשה מסיני ונהגו מני אז, ראה מאמרו של הרב זייבלד בחצי גבורים ט עמ' נא-נב, ובהע' שם מן יסוד עולם.
אביא כאן רשימה שכתבתי לפני זמן על השאלה - הקשורה לשאלתנו - אם נהגו כללי הלוח כשקידשו ע"פ ראייה:
לוח הלל השני וזמנו (359) – תשובות הרשב"א ד רנד; שקל הקדש ה סק"ו וצהה"ל; שו"ת מהרלב"ח סימן לב; תודה שלמה כרך י עמ' 31, כרך יג עמ' מ-סו; מרגליות הים סינהדרין יג א; ר' זלמן מנחם קורן, 'נספח בענייני תכונה' (נדפס בסוף שו"ת תשב"ץ מהדו' מ"י ח"א) סעיף ו; צ. לנגרמן, 'אימתי נוסד הלוח העברי', אסופות, א (תשמז), עמ' קנט-קסח; רחמים שר-שלום, 'מתי נוסד הלוח העברי, מתי תוקן ומתי נחתם', סיני, קב (תשמח), עמ' כו-נא [וראה גם הנ"ל, 'מלומדים מוסלמים במאה ה-9 על הלוח העברי', סיני, קמד; וראה: F. de Blois, Some Early Islamic and Christian Sources Regarding the Jewish Calendar (9th–11th centuries)]; יעקב לוינגר, 'הייתכן בירור אסטרונומי למועד ייסוד הלוח העברי', אונ' בר-אילן, דף שבועי מס' 248 (ואתחנן תשנח); B. Dickman, The Beginning of the Jewish Calendar, Hakira vol. 8 (Add. Et Corr., vol. 9); S. Stern, Calendar and Community, Oxford 2001 [וראה גם הנ"ל, 'Fictitious Calendars: Early Rabbinic Notions of Time, Astronomy, and Reality', The Jewish Quarterly Review 87 1/2 (1996), pp. 103-129; הנ"ל, 'A primitive rabbinic calendar text from the Cairo Genizah', JJS, 67, no. 1 (2016), pp. 68-90]; J. J. Ajdler, 'A Short History of the Jewish Fixed Calendar: The Origin of the Molad', Hakira 20 (2015), pp. 133-190; וראה מש"כ בפסחים (מובא להלן). [על מחלקותם של רס"ג ובן מאיר ראה לאחרונה: M. Rustow and S. Stern, 'The Jewish Calendar Controversy of 921–22: Reconstructing the Manuscripts and their Transmission History'.]
~ ממש"כ בפסחים נח ב תד"ה כאילו, עה"ג:
כידוע נח' קמאי אם כשקדשו ע"פ ראי' דחו אד"ו ראש: י"א שדחו – רס"ג (הובא בראב"ח א"ע יסו"ע ותשב"ץ דלהלן ועמ"ש בחצי גבורים כרך ט באורך), ר"ח (כאן ולק' פג א וסוכה נד ב ושבת קטו א וע"ג ר"ה כ א), רש"י (סנהדרין יג א וערש"י ר"ה כ א ולק' ר"ד עז א; כ' האחרונים [עסהמ"פ דלהלן] שדבריו כאן הם רק לבד"ו פסח), התוס' (כאן ומנחות ק ב), והמפרש (קה"ח ז ז). וי"א שלא דחו – שאלתות (סז), סה"ע לראב"ח (ב ח) מר"י ב"ב, בעה"מ (סנה' ספ"א), א"ע (ויק' כג ג), יסו"ע (ד ה-ו), תשב"ץ (א קלה-ו), מאירי (מגילה ד א [אך עמ"ש בר"ה כ א שד"ו דחו, וכ"ד תורי"ד מגילה ד ב (וע' תורי"ד לק' סו א ומש"ש) ורש"א לק' עא א]), כו"פ (פי"ד), ועוד. וכ"ד הר"מ (פהמ"ש ר"ה ב ז, מנחות יא ז, ובמ"ת בכו"כ מקומות, עבה"ל קה"ח רפ"ז וסהמ"פ שם ה"ז באורך). ובבהגר"א (או"ח תכח) הביא מירוש' (מגילה א ב) שדחו (וע"ש במראה"פ שמסקנת הירוש' ע"ז סופ"א אינו כן, וע' מאמר בואו חשבון להיפ"ע שנדפ' בערכין ט ב ובירוש' סוף פסחים בזה). ועמש"צ במאור ישראל כאן, ומה שסיכמו בנספח לתשב"ץ הנ"ל ובחצי גבורים הנ"ל ובישורון כרכים ט ויא.
ושם סו א על המילה 'ושכחתי': ע' ירושלמי ועמ"ש בזה היפ"ע במאמר בואו חשבון בערכין ט ב וסוף ירושלמי פסחים, ועמשצ"ל נח ב, וע' תורי"ד וע' ראבי"ה סי' קנא [וע' ס' הפרדס סי' קעה כה"ע] וע"ג מגן אבות לרשב"ץ ובית הבחירה כאן. (והע' לספרו של רי"י וויינברג על הקדמת הרמב"ם.)]