למדתי בגמרא סוטה יב ע"א אמר ר"י הנושא אשה לשם שמים מעלה עליו הכתוב כאילו ילדה
מאי קאמר ומאי רבותא ונפקותא איכא בהא דכאילו ילדה
ותחת ידי כעת ש"ס וגשל ולא ראיתי שפירשו בזה, וילע"ע במפרשים
אורח כתב:למדתי בגמרא סוטה יב ע"א אמר ר"י הנושא אשה לשם שמים מעלה עליו הכתוב כאילו ילדה
מאי קאמר ומאי רבותא ונפקותא איכא בהא דכאילו ילדה
ותחת ידי כעת ש"ס וגשל ולא ראיתי שפירשו בזה, וילע"ע במפרשים
מהרש"א חידושי אגדות מסכת סוטה דף יב עמוד א
גמ' כל הנושא אשה לש"ש מעלה כו'. שהרי כשנשאה עזובה הוה ונשאה שלא לשם יופי כדקרי לה יריעות אלא לבנים נשאה שבדק באחיה דרוב בנים הולכין אחר אחי האם וה"ל כאילו הולידה מחדש שכבר נאמר בה ותמת עזובה דהיינו שנצטרעה כאילו מתה ומשנתרפאה הרי כאילו הולידה וק"ל:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 646 אורחים