הבטחתי כתב:כמה כרכים?
במדב"ר הוא כרך אחד. אבל ביחד איתו נדפסו שמות רבה עם פירוש יפה תואר בשני כרכים וויקרא רבה עם פירוש יפה תואר בכרך אחד.
הבטחתי כתב:כמה כרכים?
מלכיאל גרינוולד כתב:אתם בכיתם בכיה של חינם ואני קובע לכם בכיה לדורות.
נחמד להיות קופץ בראש ויותר נעים להיות נבהל להשיב.
אך האם בדקת את טיב המהדורה קודם הודעת את דעתך המנומקת קבל עם ועדה?
אליהו חיים כתב:ומה עם יפה תאר על דברים רבה?
הכל בכתב כתב:מאחר שזכינו לספר "יפה תואר" בשלימותו, לאיזה צורך הדפיסו גם "קיצור יפה תואר", אשר כולו מפוקפק?
הכל בכתב כתב:בכל אופן, מה התועלת להדפיס הקיצור עם הארוך ביחד? זהו כמו להדפיס הדרכי משה הקצר והארוך באותו דף.
תוכן כתב:הכל בכתב כתב:בכל אופן, מה התועלת להדפיס הקיצור עם הארוך ביחד? זהו כמו להדפיס הדרכי משה הקצר והארוך באותו דף.
כי בקיצור יש הרבה חומר שאין בארוך. גם מר' שמואל יפה עצמו, וגם מחכמי דורו של המלקט שהביא מדבריהם אל תוך הקיצור.
ישראליק כתב:העליתי את הנושא באשכול אחר ללא הצלחה, אנסה הנה...
לא מצאתי בדברי היפ"ת את הקושיא שהיד"מ מתקשה בו, אולי אחד מהרבנים יודע פשר הדבר.
תודה
לבנון כתב:א. בכל הדפוסים הישנים של מדרש אסתר (ממה שאני הקטן בדקתי), יש חלוקה לשש פרשיות.
האם ידוע מהיכן נולדה החלוקה של דפוס וילנא לעשר פרשיות?
אמנם עד פרשה ה' הם חילקו בכבל הדפוסים שקדמו להם, אבל את פרשה ו' הם חילקו לו' עד י'.
מרחביה כתב:לבנון כתב:א. בכל הדפוסים הישנים של מדרש אסתר (ממה שאני הקטן בדקתי), יש חלוקה לשש פרשיות.
האם ידוע מהיכן נולדה החלוקה של דפוס וילנא לעשר פרשיות?
אמנם עד פרשה ה' הם חילקו בכבל הדפוסים שקדמו להם, אבל את פרשה ו' הם חילקו לו' עד י'.
ראה במצורף
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 222 אורחים