צולניק כתב:מתוך שו"ת באר משה ח"ו סי' כב. יש היודע איה מקור הדברים? היכן במשנה ברורה מופיע ענין זה? [הציון לסי' שיח סעי' יג נראה כלא נכון].
לבי במערב כתב:יתכן דהפי' 'וחדוש דבר מצאתי' מדעתי, עפמ"ש במשנ"ב וכו'.
פולסברג כתב:בספר לפלגות ראובן לרזר''ב הביא דבר מ--'שפה''נ'.
מה זה?
מה שנכון נכון כתב:פולסברג כתב:בספר לפלגות ראובן לרזר''ב הביא דבר מ--'שפה''נ'.
מה זה?
שפת הנחל לר' אייזיל חריף.
מלך_אביון כתב:מי הוא מהר"ר איסלן, המובא בעמר נקא פ' וירא?
פולסברג כתב:בערוה''ש יו''ד רמ''ו ד':
ואמר אחד מגדולי חכמי האמת...
למי הכוונה?
יהודה בן יעקב כתב:ברית יהודה פרק ב הערה לח
דברי המשאת בנימין אינם במקום המצויין. האם ידוע היכן הם?
מי ה'כתבו'?
וונדרבר כתב:יהודה בן יעקב כתב:ברית יהודה פרק ב הערה לח
דברי המשאת בנימין אינם במקום המצויין. האם ידוע היכן הם?
מי ה'כתבו'?
אולי צ"ל משאת בנימין סי' ל"ד
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenum=76&book=101508
בשו"ת אבני נזר יו"ד א' סי' קל"ג (אות א') מזכיר: תשו' מ"ב סי' ל"ד
https://tablet.otzar.org/pages/?&pagenum=134&book=8588
אבל אולי לא אליו התכוין הברית יהודה ב'כתבו'
פולסברג כתב:בערוה''ש יו''ד רמ''ו ד': ואמר אחד מגדולי חכמי האמת...
למי הכוונה?
בן_אליעזר כתב:אודה גם אשמח למי שיורה לי מראה-מקום מדוייק בדברי הרא"ש
בקרו טלה כתב:בן_אליעזר כתב:אודה גם אשמח למי שיורה לי מראה-מקום מדוייק בדברי הרא"ש
בעיר דוד אות רנח - ד"ה ועתה, כתב כן בשם הרא"ש, אך כבר נלאו רבים למצוא מקורו
בקרו טלה כתב:בן_אליעזר כתב:אודה גם אשמח למי שיורה לי מראה-מקום מדוייק בדברי הרא"ש
בעיר דוד אות רנח - ד"ה ועתה, כתב כן בשם הרא"ש, אך כבר נלאו רבים למצוא מקורו
בן_אליעזר כתב:בס' הרצו"ב (בעמוד השני בו, בקטע ד"ה ואענה חלקי. הענין מתחיל מסוף עמוד הראשון), ובעוד כמה מקומות, ראיתי שמציינים להרא"ש בקושיא זו.
בן_אליעזר כתב:[הקושיא מובא גם בהמשך הדורות, בס' כתנות אור (מרגליות), ואצל בעל הפרמ"ג בספרו תבת גומא, ואולי עוד]
אודה גם אשמח למי שיורה לימראה-מקום מדוייק בדברי הרא"ש (על זבחים? במק"א?) בעניין.
בקרו טלה כתב:בעיר דוד אות רנח - ד"ה ועתה, כתב כן בשם הרא"ש, אך כבר נלאו רבים למצוא מקורו
אספקלריא כתב:בן_אליעזר כתב:בס' הרצו"ב (בעמוד השני בו, בקטע ד"ה ואענה חלקי. הענין מתחיל מסוף עמוד הראשון), ובעוד כמה מקומות, ראיתי שמציינים להרא"ש בקושיא זו.
כדאי לציין את שם הספר: ס' המשכילים יזהירו (מאמאן) סוף פ' וירא עמ' נ"ז. [והביא שם בירך יצחק (ברכה) פ' נצבים דף קי"ג ע"ד].בן_אליעזר כתב:[הקושיא מובא גם בהמשך הדורות, בס' כתנות אור (מרגליות), ואצל בעל הפרמ"ג בספרו תבת גומא, ואולי עוד]
אודה גם אשמח למי שיורה לימראה-מקום מדוייק בדברי הרא"ש (על זבחים? במק"א?) בעניין.בקרו טלה כתב:בעיר דוד אות רנח - ד"ה ועתה, כתב כן בשם הרא"ש, אך כבר נלאו רבים למצוא מקורו
ראה ס' דברי מרדכי (גלאנטי) [דבר פשע דרוש ז'] דף ק"י שכותב שחיפש ברא"ש חיפוש מחיפוש ולא מצא.
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
[וראה מה שכתב אליהו חיים בהודעה שמעלי]
וכדאי לציין כמה ספרים שעוסקים בענין של נראה ונדחה לגבי תשובה.
פני דוד פ' כי תצא אות ג', דבש לפי מערכת נ' אות י"ט, ראש דוד פ' מקץ (עמ' קל"ד והלאה), חדרי בטן כי תצא אות כ"ה.
קנה אברהם (חלימי) סוף פ' נשא, והביא שם ס' חות יאיר חדש (קאליר), סלת למנחה?, תיבת גומא.
אספקלריא כתב:בן_אליעזר כתב:אודה גם אשמח למי שיורה לימראה-מקום מדוייק בדברי הרא"ש (על זבחים? במק"א?) בעניין.בקרו טלה כתב:בעיר דוד אות רנח - ד"ה ועתה, כתב כן בשם הרא"ש, אך כבר נלאו רבים למצוא מקורו
ראה ס' דברי מרדכי (גלאנטי) [דבר פשע דרוש ז'] דף ק"י שכותב שחיפש ברא"ש חיפוש מחיפוש ולא מצא.
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
אספקלריא כתב:וכדאי לציין כמה ספרים שעוסקים בענין של נראה ונדחה לגבי תשובה.
פני דוד פ' כי תצא אות ג', דבש לפי מערכת נ' אות י"ט, ראש דוד פ' מקץ (עמ' קל"ד והלאה), חדרי בטן כי תצא אות כ"ה.
קנה אברהם (חלימי) סוף פ' נשא, והביא שם ס' חות יאיר חדש (קאליר), סלת למנחה?, תיבת גומא.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:עיין ס' סמי דחיי
אספקלריא כתב:ראה ס' דברי מרדכי (גלאנטי) [דבר פשע דרוש ז'] דף ק"י שכותב שחיפש ברא"ש חיפוש מחיפוש ולא מצא.
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
וכן ראה ס' אשד הנחלים (נחמולי) [נחל אשכול דרוש ג'] דף נ"ב (ד"ה ונשובה) שכותב שחיפש בכל דברי הרא"ש רובם ולא כולם ולא מצא דברים הללו.
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
בקרו טלה כתב:בעיר דוד אות רנח - ד"ה ועתה, כתב כן בשם הרא"ש, אך כבר נלאו רבים למצוא מקורו
אספקלריא כתב:האם ידוע על עוד ספרים שכתבו שלא מצאו את המקור ברא"ש?
יהודה בן יעקב כתב:האם ידוע היכן דברי הרמב"ם?
מה שנכון נכון כתב:יהודה בן יעקב כתב:האם ידוע היכן דברי הרמב"ם?
כנר' כוונתו לסוף הל' שמו"י.
הגיונות כתב:כעת מצאתי את שכתב בספר 'באהלי צדיקים' עמ' קט:פעם הביא הרה"ק את בתו לזקינו הסבא קדישא [מרודשיץ] שיברך אותה, והייתה אז בת ג' חודשים. וראה אביה איזה דבר חכמה ממנה, ונשקה על ראשה. והביט עליו זקינו הסב"ק בתמהון, יען הקפיד מאוד הסב"ק מלנשק את בניו ובנותיו הקטנים (קפידא זו מובא בשל"ה שהוא סגולה לאיכות ימים ושנים
מישהו מהפורום קדישא יכול לאתר היכן מובא השל"ה? ומה בדיוק נאמר שם?
יהודה בן יעקב כתב:האם ידוע היכן דברי הרמב"ם? היכן דברי הסבא מקלם?
וא"כ קשה, הלא מצינו ראינו לכאורה ביעקב אע"ה שהי' דבוק בגשמיות יותר להבדיל מכל הפלוסופים, כי הלא אמר (בראשית כח, כ) "ונתן לי לחם לאכול ובגד ללבוש", ומהפלוסופים נמצאו אשר בילו כל ימיהם בהסתפקות גדולה, עד שגם מלבוש לנפשם הי' על צד הפחות. ואין לומר כי על ההכרחיות אמר, כי כבר כתב המורה ז"ל כי ההכרחיות כבר מובטח האדם. ועוד, הלא זה תורת המשכיל כי כל דבר יוטב בעיניו.
יהודה בן יעקב כתב: האם ידוע היכן דברי הרמב"ם במורה נבוכים?
מורה נבוכים - חלק ג פרק יב
וצריך שתבחון ענינינו במציאות, כי כל אשר הענין יותר צריך לבעל החיים הוא נמצא יותר ויותר בחינם, וכל מה שימעט צורך הכרחי הוא נמצא יותר מעט והוא יקר מאד. כי הענין ההכרחי לאדם, על דרך משל, הוא אויר והמים והמזון, אמנם צורך האויר יותר חזק - שאם יפקדהו קצת שעה ימות, אבל המים - יעמוד בלעדיו יום או יומים, והאויר יותר נמצא ויותר בזול בלא ספק; וצורך המים יותר מצורך המזון, כי כשישתה ולא יאכל יעמוד קצת בני אדם ארבעה ימים או חמשה מבלתי מזון, ואתה תמצא המים בכל מדינה ומדינה יותר נמצא ויותר בזול מהמזון; וכן ימשך הענין במזונות, מה שהוא צורך יותר - נמצא יותר ויותר בזול במקום ההוא ממה שאינו הכרחי; אמנם המוסק והענבר והאודם והברקת, איני חושב שאחד משלמי הדעת יחשוב שיש בהם צורך גדול לאדם, אלא לרפואה - והנה יעמדו במקומם ובמקום הדומים להם הרבה מן העשבים ומן העפרים
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 379 אורחים