.ויהי שם לגוי, מלמד שהיו ישראל מצוינים שם, שהיה מלבושם ומאכלם ולשונם משונים מן המצריים וכו' - לקח טוב פ' תבוא (כו, ה).
הן עם לבדד ישכון מובדלין הן מן העו״א בכל דבר בלבושיהן ובמאכלן ובגופיהן ובפתחיהן - ילקוט שמעוני פ' בלק רמז תשס"ח.
כדכד כתב:האדמו"ר מקאמארנא שואל את השאלה הזו ומכאן הוא מסיק שלישראל צריך להיות מאכל מיוחד לשבת קודש (כגון קוגעל) וזו התפעלות הגויים שרואים את מאכלי השבת היחודיים השייכים לכל עם ישראל
שמש כתב:כדכד כתב:האדמו"ר מקאמארנא שואל את השאלה הזו ומכאן הוא מסיק שלישראל צריך להיות מאכל מיוחד לשבת קודש (כגון קוגעל) וזו התפעלות הגויים שרואים את מאכלי השבת היחודיים השייכים לכל עם ישראל
כידוע, שכל עמ"י ללא יוצא מן הכלל אוכלים קוגל בשבת...
כדכד כתב:האדמו"ר מקאמארנא שואל את השאלה הזו ומכאן הוא מסיק שלישראל צריך להיות מאכל מיוחד לשבת קודש (כגון קוגעל) וזו התפעלות הגויים שרואים את מאכלי השבת היחודיים השייכים לכל עם ישראל
כדכד כתב:הוא כותב שם גם שם של מאכל ספרדי אבל לא הבנתי אותו.
כדכד כתב:שמש כתב:כדכד כתב:האדמו"ר מקאמארנא שואל את השאלה הזו ומכאן הוא מסיק שלישראל צריך להיות מאכל מיוחד לשבת קודש (כגון קוגעל) וזו התפעלות הגויים שרואים את מאכלי השבת היחודיים השייכים לכל עם ישראל
כידוע, שכל עמ"י ללא יוצא מן הכלל אוכלים קוגל בשבת...
לא, הוא כותב שם גם שם של מאכל ספרדי אבל לא הבנתי אותו. לגבי האשכנזים הוא כותב שכולם צריכים לאכול קוגל ע"פ המדרש הזה
בברכה המשולשת כתב:אולי קשור לתשובת המשנ"ה על לא תחנם במסעדה סינית וכה"ג
עיק כתב:בברכה המשולשת כתב:אולי קשור לתשובת המשנ"ה על לא תחנם במסעדה סינית וכה"ג
היכן התשובה?
עיק כתב:בברכה המשולשת כתב:אולי קשור לתשובת המשנ"ה על לא תחנם במסעדה סינית וכה"ג
היכן התשובה?
[/quote]/quote]כידוע, שכל עמ"י ללא יוצא מן הכלל אוכלים קוגל בשבת...
לא, הוא כותב שם גם שם של מאכל ספרדי אבל לא הבנתי אותו. לגבי האשכנזים הוא כותב שכולם צריכים לאכול קוגל ע"פ המדרש הזה
הוא גם כותב שעל פי המדרש הזה לא טוב שאוכלים טחינה בשבת רח"ל.[
כדכד כתב:עצם העובדה שהאדמו"ר מקאמרנא מזכיר שכל ישראל אוכלים מאכל אחד והאשכנזים אוכלים קוגל והספרדים שעועית (ותודה להרב בקרו טלה על התרגום) מוכיחה שהענין אינו סוג המאכל אלא שמכינים מאכלי שבת מיוחדים בכל מקום לפי מנהגו
ושמתי כדכד שמשותיך א"ר שמואל בר נחמני פליגי תרי מלאכי ברקיעא גבריאל ומיכאל ואמרי לה תרי אמוראי במערבא ומאן אינון יהודה וחזקיה בני רבי חייא חד אמר שוהם וחד אמר ישפה אמר להו הקב"ה להוי כדין וכדין (בבא בתרא עה, א)
עושה חדשות כתב:ספרי פרשת וזאת הברכה:
עמים הר יקראו, מנין אתה אומר שהיו אומות ומלכיות מתכנסות ובאות לפרגמטיא של ארץ ישראל והיו אומרים הואיל ונצטערנו ובאנו לכאן נלך ונראה פרגמטיא של יהודים מה טיבה מיד עולים לירושלם ורואים את ישראל שעובדים לאל אחד ואוכלים מאכל אחד לפי שהגוים לא אלוהו של זה אלוהו של זה ולא מאכלו של זה כמאכלו של זה והם אומרים אין יפה להדבק אלא באומה זו, מנין אתה אומר שאין זזים משם עד שמתגיירים ומקריבים זבחים ועולות תלמוד לומר שם יזבחו זבחי צדק.
מה הנקודה?
עושה חדשות כתב:ספרי פרשת וזאת הברכה:
עמים הר יקראו, מנין אתה אומר שהיו אומות ומלכיות מתכנסות ובאות לפרגמטיא של ארץ ישראל והיו אומרים הואיל ונצטערנו ובאנו לכאן נלך ונראה פרגמטיא של יהודים מה טיבה מיד עולים לירושלם ורואים את ישראל שעובדים לאל אחד ואוכלים מאכל אחד לפי שהגוים לא אלוהו של זה אלוהו של זה ולא מאכלו של זה כמאכלו של זה והם אומרים אין יפה להדבק אלא באומה זו, מנין אתה אומר שאין זזים משם עד שמתגיירים ומקריבים זבחים ועולות תלמוד לומר שם יזבחו זבחי צדק.
מה הנקודה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 256 אורחים