אחד התלמידים כתב:המילה היחידה במקרא, עם הכי הרבה ניקודי חיריק.
במסתרים כתב:אחד התלמידים כתב:המילה היחידה במקרא, עם הכי הרבה ניקודי חיריק.
לכאורה אין אפשרות ליותר מארבעה (פיעל לנקבה עם פעול בגוף ראשון כגון רִמִּיתִנִי) אבל איני זוכר דוגמא
אחד התלמידים כתב:אינך זוכר דוגמה של מה? של ארבעה? של יותר?
במסתרים כתב:לכאורה אין אפשרות ליותר מארבעה (פיעל לנקבה עם פעול בגוף ראשון כגון רִמִּיתִנִי)
במסתרים כתב:לפי חשבון מהיר לכאורה בפועל לא ימצאו יותר מארבעה וכאשר מניתי אותם למעלה, אך גם לזה איני זוכר דוגמא.
במסתרים כתב:לפי חשבון מהיר לכאורה בפועל לא ימצאו יותר מארבעה וכאשר מניתי אותם למעלה...ואם בשם - רחוק לצייר חמשה חיריקים, אבל כיון שאין כללים לא אוכל לומר מסברא איננו.
אחד התלמידים כתב:.
אחד התלמידים כתב:המילה היחידה במקרא, עם הכי הרבה ניקודי חיריק.
רמז: אין בה שום ניקוד אחר (אך דגש ומפיק ונקודת שין ימנית/שמאלית אינם נחשבים ניקוד).
במסתרים כתב:כתבת מתחילה שיש רק חיריק ולא שוא.
במסתרים כתב:כהקדמת "מש-" שגם בלי לבדוק יודעים אנחנו שיש אחד ואין שני לו
במסתרים כתב:שוב ראיתי שיתכן גם הפעיל מנחי פ"נ, הכיתיני, לנוכחת.
במסתרים כתב:העליתי רמיתיני כמשקל כשר אך לא זכרתי לה דוגמא בכתבי הקודש.
אחד התלמידים כתב:.
במסתרים כתב:ראיתי הטוב והלבנון וכבר כסיתיני כלמה בהודעתי אחריו.
אחד התלמידים כתב:"כסיתיני"?
עזריאל ברגר כתב:לע"ע מצאתי פסוק שיש בו 11 מילים שמתחילות באות ו' וגם 12 מילים שמסתיימות באות ם.
במסתרים כתב:אחד התלמידים כתב:"כסיתיני"?
כסיתי את עצמי.
אחד התלמידים כתב:אם כך, אז היה עליך לכתוב "כסיתיני בִּכלימה", הלא כן?
במסתרים כתב:עזריאל ברגר כתב:לע"ע מצאתי פסוק שיש בו 11 מילים שמתחילות באות ו' וגם 12 מילים שמסתיימות באות ם.
זה ממש קל
מעולם לא ספרתי אותיותיו ומ"מ תיאורך מעלה אותו מן הזכרון מיד, מוכר מרש"י עה"ת ומן המשנה
דברי הימים: ויקומו האנשים... וילבישום...
במסתרים כתב:אחד התלמידים כתב:אם כך, אז היה עליך לכתוב "כסיתיני בִּכלימה", הלא כן?
ברם מצינו ואכסך משי, ועוד
עזריאל ברגר כתב:במסתרים כתב:עזריאל ברגר כתב:לע"ע מצאתי פסוק שיש בו 11 מילים שמתחילות באות ו' וגם 12 מילים שמסתיימות באות ם.
זה ממש קל
מעולם לא ספרתי אותיותיו ומ"מ תיאורך מעלה אותו מן הזכרון מיד, מוכר מרש"י עה"ת ומן המשנה
דברי הימים: ויקומו האנשים... וילבישום...
אכן. בשיעור החומש-רש"י של היום.
ובינתיים חבר שלי מצא 2 פסוקים שבכל אחד מהם יש 14 מילים המתחילות באות ו.
עזריאל ברגר כתב:מילה שמופיעה בתורה פעמיים בלבד, ושתיהן בפרשתנו, ורומזת על אירוע שהתרחש השבוע.
באר בשדה כתב:עזריאל ברגר כתב:מילה שמופיעה בתורה פעמיים בלבד, ושתיהן בפרשתנו, ורומזת על אירוע שהתרחש השבוע.
viewtopic.php?f=19&t=52581#p653235
עזריאל ברגר כתב:ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?
...
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
בַּקַּלַּחַת
הַצַּלַּחַת
הַקַּדַּחַת, וגם: וּבַקַּדַּחַת
בַּּגַּבַּחַת
וְלַסַּפַּחַת (גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת")
עזריאל ברגר כתב:ועוד חידות לפרשת שופטים:
א. אותן שתי מילים (רצוף) גם בפרשה וגם בהפטרה, אך במשמעות שונה.
ב. למי חם בלב?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:במסתרים כתב:עזריאל ברגר כתב:לע"ע מצאתי פסוק שיש בו 11 מילים שמתחילות באות ו' וגם 12 מילים שמסתיימות באות ם.
זה ממש קל
מעולם לא ספרתי אותיותיו ומ"מ תיאורך מעלה אותו מן הזכרון מיד, מוכר מרש"י עה"ת ומן המשנה
דברי הימים: ויקומו האנשים... וילבישום...
אכן. בשיעור החומש-רש"י של היום.
ובינתיים חבר שלי מצא 2 פסוקים שבכל אחד מהם יש 14 מילים המתחילות באות ו.
והוא מצא גם פסוק עם 14 מילים המסתיימות באות ם.
ואריב עמם ואקללם ואכה מהם אנשים ואמרטם ואשביעם באלהים אם תתנו בנתיכם לבניהם ואם תשאו מבנתיהם לבניכם ולכם
ויבאו המצרעים האלה עד קצה המחנה ויבאו אל אהל אחד ויאכלו וישתו וישאו משם כסף וזהב ובגדים וילכו ויטמנו וישבו ויבאו אל אהל אחר וישאו משם וילכו ויטמנו
אחד התלמידים כתב:עזריאל ברגר כתב:ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?
...
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
בַּקַּלַּחַת
הַצַּלַּחַת
הַקַּדַּחַת, וגם: וּבַקַּדַּחַת
בַּּגַּבַּחַת
וְלַסַּפַּחַת (גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת")
חוץ מהדוגמאות שהבאת, איפה מצינו במקרא עוד מילה עם 4 נקודות פתח, אם כי לאו דווקא אחד אחרי השני?
למעשה, יש אפילו שתי מילים כאלה, ושתיהן באותו ספר.
לבנון כתב:אחד התלמידים כתב:עזריאל ברגר כתב:ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?
...
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
בַּקַּלַּחַת
הַצַּלַּחַת
הַקַּדַּחַת, וגם: וּבַקַּדַּחַת
בַּּגַּבַּחַת
וְלַסַּפַּחַת (גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת")
חוץ מהדוגמאות שהבאת, איפה מצינו במקרא עוד מילה עם 4 נקודות פתח, אם כי לאו דווקא אחד אחרי השני?
למעשה, יש אפילו שתי מילים כאלה, ושתיהן באותו ספר.
דניאל ו, פסוק ב: לאחשדרפניא. ובפסוקים ד ה ז ח: ואחשדרפניא (חמש פעמים באותו הספר).
אם תחשיב גם את החט"ף פת"ח, יש שם 5 פת"חין
לבנון כתב:אחד התלמידים כתב:עזריאל ברגר כתב:ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?
...
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
בַּקַּלַּחַת
הַצַּלַּחַת
הַקַּדַּחַת, וגם: וּבַקַּדַּחַת
בַּּגַּבַּחַת
וְלַסַּפַּחַת (גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת")
חוץ מהדוגמאות שהבאת, איפה מצינו במקרא עוד מילה עם 4 נקודות פתח, אם כי לאו דווקא אחד אחרי השני?
למעשה, יש אפילו שתי מילים כאלה, ושתיהן באותו ספר.
דניאל ו, פסוק ב: לאחשדרפניא. ובפסוקים ד ה ז ח: ואחשדרפניא (חמש פעמים באותו הספר).
אם תחשיב גם את החט"ף פת"ח, יש שם 5 פת"חין
חגי פאהן כתב:ברוח זו, מה הפסוק עם הכי הרבה קמצים? רמז: 40! בפער ניכר על זה שאחריו.
וְעַל מָרֵא שְׁמַיָּא הִתְרוֹמַמְתָּ וּלְמָאנַיָּא דִי בַיְתֵהּ הַיְתִיו קָדָמָךְ וְאַנְתְּ וְרַבְרְבָנָךְ שֵׁגְלָתָךְ וּלְחֵנָתָךְ חַמְרָא שָׁתַיִן בְּהוֹן וְלֵאלָהֵי כַסְפָּא וְדַהֲבָא נְחָשָׁא פַרְזְלָא אָעָא וְאַבְנָא דִּי לָא חָזַיִן וְלָא שָׁמְעִין וְלָא יָדְעִין שַׁבַּחְתָּ וְלֵאלָהָא דִּי נִשְׁמְתָךְ בִּידֵהּ וְכָל אֹרְחָתָךְ לֵהּ לָא הַדַּרְתָּ
לבנון כתב:חמש עשרה מילים בתנ"ך בנות ארבע אותיות, ששלוש מהן שוות והרביעית שונה. (דוגמה מהגש"פ: הקהה את שיניו).
אחד התלמידים כתב:ברוח זו: יש למצוא במקרא מילה, אשר רוב אותיותיה הן למעשה - אות אחת קבועה - שמופיעה במילה לפחות ארבע פעמים.
רמז: במקרא יש חמש מילים כאלה, בעוד שהאות הקבועה הנ"ל - גם אינה משתנה ממילה למילה - בכל חמש המילים הללו...
אחד התלמידים כתב:כידוע יש שמונה מיני ניקוד: קמץ, פתח, צירי, סגול, חיריק, חולם, שורוק, שוא.
וכידוע יש חמש אותיות סופיות: ך, ם, ן, ף, ץ.
א. מה הם, הניקוד היחיד, והאות הסופית היחידה - שאינה באה (מיד) אחריו - בשום מקום במקרא?
שתי השאלות הבאות מניחות, שאות סופית אינה נחשבת אות נפרדת ממקבילתה הלא סופית:
ב. מה הם, הניקוד היחיד, והאות היחידה - שאינה באה (מיד) אחריו - בשום מקום במקרא?
ג. יש למצוא לפחות זוג אחד (למעשה יש שניים), של ניקוד ושל אות אשר - אינה באה (מיד) אחרי ניקוד זה בשום מקום בחומש למרות שהיא - כן באה (מיד) אחרי ניקוד זה בנ"ך?
לבנון כתב:אחד התלמידים כתב:כידוע יש שמונה מיני ניקוד: קמץ, פתח, צירי, סגול, חיריק, חולם, שורוק, שוא.
וכידוע יש חמש אותיות סופיות: ך, ם, ן, ף, ץ.
א. מה הם, הניקוד היחיד, והאות הסופית היחידה - שאינה באה (מיד) אחריו - בשום מקום במקרא?
א. הניקוד שוא אינו מופיע לפני ץ (לפני ף יש במשלי ל ו, ולפני ם בישעיה ט ו).
אחד התלמידים כתב:כידוע יש שמונה מיני ניקוד: קמץ, פתח, צירי, סגול, חיריק, חולם, שורוק, שוא.
ב. מה הם, הניקוד היחיד, והאות היחידה - שאינה באה (מיד) אחריו - בשום מקום במקרא?
ג. יש למצוא לפחות זוג אחד (למעשה יש שניים), של ניקוד ושל אות אשר - אינה באה (מיד) אחרי ניקוד זה בשום מקום בחומש למרות שהיא - כן באה (מיד) אחרי ניקוד זה בנ"ך?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 654 אורחים