בן אליהו כתב:דרישה ופרישה הוא ספר על הש"ס ללא שום ספק
בן תורה כתב:תעשה חיפוש באוצר לפי שם המחבר
י.ש. ב כתב:אני מצאתי ציטוט בספר מסוים מהסמ"ע על ב"ק טו ואני רוצה לדעת אם זה טעות או שהוציא איזה ספר כך שלא הבנתי את תשובתך
י.ש. ב כתב:בן אליהו כתב:דרישה ופרישה הוא ספר על הש"ס ללא שום ספק
לא הבנתי.
אני מצאתי ציטוט בספר מסוים מהסמ"ע על ב"ק טו ואני רוצה לדעת אם זה טעות או שהוציא איזה ספר כך שלא הבנתי את תשובתך
ובכן חבר כמה חבורים, סיני ועוקר הרים, לא הניח שום דבר אשר לא כתב עליו באורים, הן על ארבע עשר מסכתות שבששה סדרים, הן על רי"ף ור"ן סמ"ג ומרדכי והרא"ש והטורים, הן על ספרי קבלה פילסופיא תכונה קלים וחמורים, כרך גדול דרשות על התורה מקרא משנה אגדה ומדרשים אשר דרש בימיו לפני זקנים ונערים, באורים על התורה ועל פירש"י העלה הכל על ספרים, כרך עם שאלות ותשובות מלבד שאר תשובות אשר הנה והנה נפזרים, ובהיותו בחיים נשרפו חדושי הלכות אשר חידש על ארבעה עשרה מסכתות כלים ונחרצים עד גמורים, וב' שנים אחרי מותו נשרפו בק"ק לבוב בהשריפה דתוך העיר כל ספריו שלמד מתוכו והגיה אותם וכתב וביאר כל דבר הקשה ורשם על הגליון מלא על כל גדותם אשר לא יערכנו ספריו זהב וזכוכית גם הכרך דרשות שעשה והביאורים על רש"י והתורה והכרך שאלות ותשובות את כל אלו נאבד ונשרף בעו"ה רק בערך מאה ועשרים תשובות שלא באו עדיין לכרך נשארו.
וכל ימיה הן בימי החורף הן בימי הקיץ עמדה תמיד בזריזות קודם אור היום כמה שעות והרבית להתפלל בכוונה גדולה בתפילות ובתחנונים לפני המקום ב"ה, ובידה מפתח עזרת הנשים שהיתה ראשונה מבאי בית הכנסת ואחרונה שעה אחת או ב' אחר יציאת העם מבהכ"נ שהגמירה תפלותיה ותחנוניה ואחר התפלה לא שם נשפה לשום דבר בטלה רק מחיל אל חיל עוסקת בתורה פרשה של ימי השבוע עם פירש"י ושאר מפרשים כדיוע לכל תלמיד אמ"ו ז"ל מאוכלי שלחנו שתמיד אשר היו פוטרין השלחן בדברי תורה היתה אוזרת כגבר חלציה במשא ומתן הד"ת ולפמעים אשר המציאה מדעתה איזה פשוט מתוך מדבש נופת תטופנה שפתותיה, ובפרט בדיני נשים ובהלכות נדה היתה בקי כמעט כאחד מבעלי הוראה ... וכהנה וכהנה נתנה תמיד דעתה ולבה לידע טעמי התורה.
מתעמק כתב:במחילה כבוד הרב היש"ב, בשאלות כאלו ההכרח לפרש בהם קצת פרטים על המקור מהם לקחת המידע על הסמ"ע בב"ק. רצוי לפרש הכל באר היטב, שם הספר וקטע המצוטט, כך שיוכלו החברים לשפוט מכח האיזכור אם הכוונה לספר סמ"ע הידוע לנו, או לספר אחר שר"ת שמו ג"כ סמ"ע, או סתם טעות הדפוס. אך אם מאיזה סיבה יש צורך להעלים את זה (כגון אם זה נמצא בכת"י שלא נדפס שהינך עורך כעת לדפוס, או ספר בלתי מצוי שבאמצע עריכה), לכה"פ תציין תקופת כתיבתו של החיבור המצטט את הסמ"ע הנ"ל וגם תוכן החידוש המצוטט בשם הסמ"ע. אחרת כולנו מגששים באפילה בלי לידע לאיזה כיוון הדברים נוטים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 547 אורחים