בפסחים קי"ג ע"ב מבואר שלא טוב להימנע מלהסב בחבורה של מצוה. הרשב"ם מפרש שמדובר בסעודת ברית או נישואין של כהן בכהנת.
אבל רבנו חננאל כתב: כגון קידוש וכיוצא בזה.
מה כוונתו כגון קידוש?
ראיתי מהרמ"מ מפאבניץ הי"ד (אחיו הצעיר של האמרי אמת זצ"ל) שפירש שהכוונה הסעודות שהיו עושים בקידוש החודש.
וזה קצת דחוק דלמה לא יכתוב בפירוש כגון קידוש החודש.
ואולי כוונתו סעודות כאלו שיש בהם חיוב לקדש, כגון סעודות שבת ויו"ט.
האם יש מי שמדבר על זה?