א' התוצאות המשונות מ'איחוד־אשכולות'...אחד התלמידים כתב:למה חזרת (כמעט מילה במילה) על שאלת פותח האשכול? . .
א' התוצאות המשונות מ'איחוד־אשכולות'...אחד התלמידים כתב:למה חזרת (כמעט מילה במילה) על שאלת פותח האשכול? . .
אחד התלמידים כתב:בברכה המשולשת כתב:ועל המכשיר אני דיברתי (וכמדומני שגם הרה"ג כדכד שליט"א, שעל דבריו נסוב הנדון על אזניה לעיל)א איד כתב:"יֵשׁ֙וּעַ֙ בֶּן־אֲזַנְיָ֔ה" (נחמי' י, י).לעומת זאת – באזני' – המכשיר, ואזני' – האזניים שלה – ודאי אין הכוונה לשם ה'.בברכה המשולשת כתב:למה באזניה הכוונה היא לשם השם?אחד התלמידים כתב:לענ"ד, אזניה זה כמו שמעיה: בשניהם הכוונה היא לשם השם.כדכד כתב:שמעתי שיש להבחין בין נחמי'ה לאזניה כי בנחמי'ה יש משמעות של שם ה' בשם זה לעומת זאת אזניה אין בה שום כוונה לשם ה'
ועל השם שבספר נחמיה אני דיברתי, כי היא המילה היותר מפורסמת והידועה מזה אלפי שנים, מה שאין כן המילה המציינת את המכשיר היא מילה מודרנית שלא נודעה כלל עד לפני כמה עשרות שנים בודדות (וכמדומני שגם הרה"ג כדכד שליט"א, שעל דבריו נסוב הנדון על אזניה לעיל, התכוון למילה הידועה יותר שעליה אני דיברתי. ושמא יואיל לספר לנו האם אכן התכוון אל מה שאני יייחסתי לו).
כדכד כתב:התכוונתי למכשיר כמו שהבין הרה"ג בברכה המשולשת שליט"אאחד התלמידים כתב:ועל השם שבספר נחמיה אני דיברתי, כי היא המילה היותר מפורסמת והידועה מזה אלפי שנים, מה שאין כן המילה המציינת את המכשיר היא מילה מודרנית שלא נודעה כלל עד לפני כמה עשרות שנים בודדות (וכמדומני שגם הרה"ג כדכד שליט"א, שעל דבריו נסוב הנדון על אזניה לעיל, התכוון למילה הידועה יותר שעליה אני דיברתי. ושמא יואיל לספר לנו האם אכן התכוון אל מה שאני יייחסתי לו).בברכה המשולשת כתב:ועל המכשיר אני דיברתי (וכמדומני שגם הרה"ג כדכד שליט"א, שעל דבריו נסוב הנדון על אזניה לעיל)א איד כתב:"יֵשׁ֙וּעַ֙ בֶּן־אֲזַנְיָ֔ה" (נחמי' י, י).לעומת זאת – באזני' – המכשיר, ואזני' – האזניים שלה – ודאי אין הכוונה לשם ה'.בברכה המשולשת כתב:למה באזניה הכוונה היא לשם השם?אחד התלמידים כתב:לענ"ד, אזניה זה כמו שמעיה: בשניהם הכוונה היא לשם השם.כדכד כתב:שמעתי שיש להבחין בין נחמי'ה לאזניה כי בנחמי'ה יש משמעות של שם ה' בשם זה לעומת זאת אזניה אין בה שום כוונה לשם ה'
כדכד כתב:לא קשור.
שמעתי את מה ששמעתי בקשר לאבחנה המקורית בין כשמתכונים לשם ה' או לא.
השתמשתי בדוגמאות של אזניה ונחמי'ה כי הם אלו שהוצגו באשכול
אפשר זאָלן מיר רעדן יידיש, אין די יידיש קנויל, און נישט דאָ? איך בין פון עטיאפיע...לבי במערב כתב:אפשר גענוג?!
בהצלחה...
יענקלה הכונס כתב:מי יודע היכן המקור שכשכותבים מילה שנגמרת בסיום "יה" וכגון היה, נחמיה, אוזניה וכדו' כותבים במקף על האות י' וכגון הי', נחמי', אוזני'?
כדכד כתב:ההודעה הראשונה באשכול זה:יענקלה הכונס כתב:מי יודע היכן המקור שכשכותבים מילה שנגמרת בסיום "יה" וכגון היה, נחמיה, אוזניה וכדו' כותבים במקף על האות י' וכגון הי', נחמי', אוזני'?
אז המלה אזניה כן נזכרה לפני שהזכרתי אותה
יענקלה הכונס כתב:כדכד כתב:ההודעה הראשונה באשכול זה:יענקלה הכונס כתב:מי יודע היכן המקור שכשכותבים מילה שנגמרת בסיום "יה" וכגון היה, נחמיה, אוזניה וכדו' כותבים במקף על האות י' וכגון הי', נחמי', אוזני'?
אז המלה אזניה כן נזכרה לפני שהזכרתי אותה
אתם עסוקים במלחמות בלי סיבה, השאלה היתה האם יש מקור לכתיבת י', ולא האם הוזכר אזניה או עזניה וכו' וכו'.
כדכד כתב:ההודעה הראשונה באשכול זה:יענקלה הכונס כתב:מי יודע היכן המקור שכשכותבים מילה שנגמרת בסיום "יה" וכגון היה, נחמיה, אוזניה וכדו' כותבים במקף על האות י' וכגון הי', נחמי', אוזני'?
אז המלה אזניה כן נזכרה לפני שהזכרתי אותה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 100 אורחים