איש_ספר כתב:ולא הבנתי מה ענין בני מזרח שמחזורם תלת שנתי לחלוקת במדבר נשא.
איש_ספר כתב:נפק"מ למעשה מנידון זה, באמירת תיקון ליל שבועות לפי סדר האריז"ל.
איש_ספר כתב:כי חוץ מהתיקון של האריז"ל אני לא מצליח להזכר בשום דבר נוסף שמקדש את חלוקת הפרשיות. לא מובן?
נהנה מהאוצר כתב:מנחם יישר כחך שהארת את עינינו במקום בחקירות מודרניות של עופר וכדו' שאינו מוכר אצל בני התורה, בדברי טעם מרבותינו
על מנת להטפיח כתב:שתי תמיהות עולות בחלוקת הפרשיות.
א. איך סיימו בדבר שאינו טוב : ולא יבואו לראות כבלע את הקדש ומתו. ובירושלמי מגילה פ"ג ה"ח מלמד שיסים בדבר טוב. (ועמד בזה ברב פעלים ח"ד סי' מ"ב ויש מתרצים בפשיטות שתיבת 'ולא' מושך על הכל וכאילו נאמר ולא ימותו ודו"ק).
ב
איש_ספר כתב:היום קיבלתי את ספרו החדש והמרתק של רבי יעקב שמואל שפיגל פרקי תפילה ומנהג, שהופיע זה עתה ושם (לא רשמתי העמוד ועתה אינו לפני, המאמר עוסק בהפסקות העולים בקריה"ת) ראיתי שמביא דברי הגרמי"ל זקש מתוך ספרו מילי דמרדכי (תקמ"ג , ולא הבנתי מש"כ שם שלא מפורש בדבריו דהטעות הגיע מהשם נשא).
ושוב הביא מדברי חכ"א שהראו דבר פלא, דבריטב"א יומא ע"ב ע"א ד"ה ה"ג והכתיב כתב וז"ל: 'ה"ג וכתיב והבאת את הבדים בטבעות. ולא גרסינן והובא את בדיו דההוא גבי מזבח הזהב כתיב. וק"ל אמאי לא נקטינן ושמו את בדיו דכתיב בפרשת נשא' עכ"ל. ובמהדורות המוערות תיקנו דצ"ל פרשת במדבר, אבל לפי השערת הגרמי"ל דברי הריטב"א מדויקים!
עוד הביא שם דבשו"ת ישיב יצחק ח"ג סי' ג' כתב דהראהו לו בדברי אחד מן הראשונים שאצלו מפרשת שביעי דבמדבר נקרא נשא, ולא ציין מאן הוא ואולי לדברי הריט"א כוונתו. עכ"ד.
צh33 כתב:איש_ספר כתב:היום קיבלתי את ספרו החדש והמרתק של רבי יעקב שמואל שפיגל פרקי תפילה ומנהג, שהופיע זה עתה ושם (לא רשמתי העמוד ועתה אינו לפני, המאמר עוסק בהפסקות העולים בקריה"ת) ראיתי שמביא דברי הגרמי"ל זקש מתוך ספרו מילי דמרדכי (תקמ"ג , ולא הבנתי מש"כ שם שלא מפורש בדבריו דהטעות הגיע מהשם נשא).
ושוב הביא מדברי חכ"א שהראו דבר פלא, דבריטב"א יומא ע"ב ע"א ד"ה ה"ג והכתיב כתב וז"ל: 'ה"ג וכתיב והבאת את הבדים בטבעות. ולא גרסינן והובא את בדיו דההוא גבי מזבח הזהב כתיב. וק"ל אמאי לא נקטינן ושמו את בדיו דכתיב בפרשת נשא' עכ"ל. ובמהדורות המוערות תיקנו דצ"ל פרשת במדבר, אבל לפי השערת הגרמי"ל דברי הריטב"א מדויקים!
עוד הביא שם דבשו"ת ישיב יצחק ח"ג סי' ג' כתב דהראהו לו בדברי אחד מן הראשונים שאצלו מפרשת שביעי דבמדבר נקרא נשא, ולא ציין מאן הוא ואולי לדברי הריט"א כוונתו. עכ"ד.
עוד דוגמא טובה לא להגיה כלום בספרים לבד
ובזה קשרתי אשכול זה לנושאים שעולים וחוזרים כאן בפורום
בני מררי למשפחותם בבני קהת ובני גרשון נאמר בהן נשיאות ראש שחלק להם הקב"ה כבוד לקהת בעבור כבוד הארון ולגרשון על שהיה בכור אבל בבני מררי שלא היו אלא בני פשוט ועבודת משאם לא היה אלא קרשים ובריחים ועמודים ואדנים ולא נאמר בהם נשא את ראש.
לא הזכיר לשאת שמותם, כי הפרשה דבקה.
נהנה מהאוצר כתב:על מנת להטפיח כתב:שתי תמיהות עולות בחלוקת הפרשיות.
א. איך סיימו בדבר שאינו טוב : ולא יבואו לראות כבלע את הקדש ומתו. ובירושלמי מגילה פ"ג ה"ח מלמד שיסים בדבר טוב. (ועמד בזה ברב פעלים ח"ד סי' מ"ב ויש מתרצים בפשיטות שתיבת 'ולא' מושך על הכל וכאילו נאמר ולא ימותו ודו"ק).
ב
ומה יהיה עם סיום פרשת בלק, איך תתישב עם דברי הירושלמי?
בן החבורה כתב:ידוע שבפרשת נשא קע"ו פסוקים ובפרק קי"ט שבתהלים קע"ו פסוקים ומסכת בבא בתרא מסתיימת בדף קע"ו, הלא דבר הוא.
מה שנכון נכון כתב:בבבא בתרא יש רק קעה דפים.
בהלכות שבת יש קעה סימנים.
על מנת להטפיח כתב:
א. איך סיימו בדבר שאינו טוב : ולא יבואו לראות כבלע את הקדש ומתו. ובירושלמי מגילה פ"ג ה"ח מלמד שיסים בדבר טוב. (ועמד בזה ברב פעלים ח"ד סי' מ"ב ויש מתרצים בפשיטות שתיבת 'ולא' מושך על הכל וכאילו נאמר ולא ימותו ודו"ק).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 577 אורחים