שים-שלום כתב:סדר פטום הקטורת בכוונות האר"י להנצל ממגיפה
https://www.simshalom.co.il/2020/03/15/ ... %a7%d7%95/
יקוטיאל כתב:שים-שלום כתב:סדר פטום הקטורת בכוונות האר"י להנצל ממגיפה
https://www.simshalom.co.il/2020/03/15/ ... %a7%d7%95/
מחילה אבל זה לא יורד זה כלל לא נמצא שם
שים-שלום כתב:יקוטיאל כתב:שים-שלום כתב:סדר פטום הקטורת בכוונות האר"י להנצל ממגיפה
https://www.simshalom.co.il/2020/03/15/ ... %a7%d7%95/
מחילה אבל זה לא יורד זה כלל לא נמצא שם
קישור ישיר
https://www.simshalom.co.il/wp-content/uploads/2020/03
יקוטיאל כתב:שים-שלום כתב:יקוטיאל כתב:שים-שלום כתב:סדר פטום הקטורת בכוונות האר"י להנצל ממגיפה
https://www.simshalom.co.il/2020/03/15/ ... %a7%d7%95/
מחילה אבל זה לא יורד זה כלל לא נמצא שם
קישור ישיר
https://www.simshalom.co.il/wp-content/uploads/2020/03
זה כותב שהדף לא נמצא מחילה על ההטרדה
כט) סגולה נפלאה מכל צרה וצוקה ובפרט בזמן הדבר שמה"ד מתוחה לומר בכל ג' תפלות של ראש חודש עלינו לשבח וכו' עד אין עוד ישר והפוך ז"פ ובפ"א יאמר אבג ית"ץ ובפ"ב קרע שט"ן וכו' ואח"כ יאמר על כן נקוה לך עד גמירא. ויכוין בס"ת מהר"ה בתפאר"ת עוז"ך ס"ת תכ"ה ואח"כ יאמר מזמור ז' שגיון לדוד וכו' פע"ח שער י"ט פ"ג:
ועוד עיין בס' אמת ליעקב על הקבלה דף קכ"ג ע"א מ"ש בשם המקו' דהקורא סדר המ"ב מסעות בזמן המגפה ב"מ מידי יום ביומו בהתמדה מובטח הוא שיהא נשמר יעו"ש ועי"ש סדר הקריאה.
יהודה בן יעקב כתב:כתב הכף החיים [סי' תכה, כט]כט) סגולה נפלאה מכל צרה וצוקה ובפרט בזמן הדבר שמה"ד מתוחה לומר בכל ג' תפלות של ראש חודש עלינו לשבח וכו' עד אין עוד ישר והפוך ז"פ ובפ"א יאמר אבג ית"ץ ובפ"ב קרע שט"ן וכו' ואח"כ יאמר על כן נקוה לך עד גמירא. ויכוין בס"ת מהר"ה בתפאר"ת עוז"ך ס"ת תכ"ה ואח"כ יאמר מזמור ז' שגיון לדוד וכו' פע"ח שער י"ט פ"ג:
הוגה כתב:לפי הרמב"ם הל' תענית פ"א, הזעקה יחד עם התרועה בחצוצרה זו דרך התורה האמיתית לגרש מעלינו את הנגע המשחית הזה, מדוע העולם בארץ ישראל לא נוהגים כך? הרי כך נפסק להלכה למעשה במשנ"ב וכה"ח ריש סימן תקעו? האם יש היודע היכן אפשר להשיג חצוצרה מכסף הראויה לתרועה לפי ההלכה? (אני מעונין לקנות אודה למי שיסכים לעזור לי בזה בפרטי)
יהודה בן יעקב כתב:מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א בתשובה לגיסו מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א מה לעשות כדי להנצל מהקורונה?
משיב: ללמוד פרק איזהו נשך.
הגר"י שואל: מה הענין בזה? זה קשה?
הגר"ח משיב: אדרבה, בגלל שזה קשה...
הוגה כתב:לפי הרמב"ם הל' תענית פ"א, הזעקה יחד עם התרועה בחצוצרה זו דרך התורה האמיתית לגרש מעלינו את הנגע המשחית הזה, מדוע העולם בארץ ישראל לא נוהגים כך? הרי כך נפסק להלכה למעשה במשנ"ב וכה"ח ריש סימן תקעו? האם יש היודע היכן אפשר להשיג חצוצרה מכסף הראויה לתרועה לפי ההלכה? (אני מעונין לקנות אודה למי שיסכים לעזור לי בזה בפרטי)
שומע ומשמיע כתב:הוגה כתב:לפי הרמב"ם הל' תענית פ"א, הזעקה יחד עם התרועה בחצוצרה זו דרך התורה האמיתית לגרש מעלינו את הנגע המשחית הזה, מדוע העולם בארץ ישראל לא נוהגים כך? הרי כך נפסק להלכה למעשה במשנ"ב וכה"ח ריש סימן תקעו? האם יש היודע היכן אפשר להשיג חצוצרה מכסף הראויה לתרועה לפי ההלכה? (אני מעונין לקנות אודה למי שיסכים לעזור לי בזה בפרטי)
ר' שריה דבליצקי זצ"ל כתב קונטרס על המצוה ובסוף תמה בזה, יעוי"ש.
ספרים וועלט כתב:מסידור חמדת ישראל להגר"ש וויטל ז"ל
יקוטיאל כתב:שומע ומשמיע כתב:הוגה כתב:לפי הרמב"ם הל' תענית פ"א, הזעקה יחד עם התרועה בחצוצרה זו דרך התורה האמיתית לגרש מעלינו את הנגע המשחית הזה, מדוע העולם בארץ ישראל לא נוהגים כך? הרי כך נפסק להלכה למעשה במשנ"ב וכה"ח ריש סימן תקעו? האם יש היודע היכן אפשר להשיג חצוצרה מכסף הראויה לתרועה לפי ההלכה? (אני מעונין לקנות אודה למי שיסכים לעזור לי בזה בפרטי)
ר' שריה דבליצקי זצ"ל כתב קונטרס על המצוה ובסוף תמה בזה, יעוי"ש.
הגרש"מ עמאר ערך סליחות בקבר ר' מאיר בעל הנס עם חצוצרות וכן בקבר הרשב"י וכן הגר"ב שמואלי ערך סליחות בישיבתו בתענית אסתר עם חצוצרות אך אינני יודע אם הם של כסף אך זכורני שבזמנו הגר"מ אליהו ערך סליחות בכותל וזה היה חצוצרות מכסף גם לגר"ש דרזי היה חצוצרות כסף
והא גשמים דאתי לא הות דוגמא שפך לו קיתון על פניו ח"ו אדרבה נתקבלו דבריכם וכו' אלא דכיון דהקפתם לר' אלעזר בד' מינים הבאים לרצות על המים נתעוררו המים ובאו ואלו הייתם מקיפים פעם אחרת היו רוב גשמים באים לעולם כמו בימי חוני המעגל ומפני כך באו גשמי ברכה רצופים כדי שלא תקיפו יותר עליהם, וכלל זה יהיה בידכם כל זמן שהעולם יהיה צריך לגשמים ביותר תלכו ותקיפו הצדיקים הנזכרים [רשב"י ור"א בנו] ותענו, ועל כל צרה שלא תבוא על הציבור, תקיפו אותם ז' פעמים, ותתענו.
בחורף ההוא... היתה עצירת גשמים שלא רבים זכרו כמותה... והחליטו במוצאי שבת קודש להקיף את הציונים הקדושים, בפרט כשידוע ומפורסם ברבים גודל המעשה בהקפת הציונים הקדושים... היה גם מי שדאג לד' המינים הישנים שנשארו מחג הסוכות שעבר. התאספו החסידים, כאשר חסידי ברסלב עם רבי לוי יצחק [בנדר] מירושלים והחכם יחזקאל בראש... החלו להקיף את הציונים בעת אשר ד' המינים המיובשים בידיהם. כוונתם הייתה להקיף את הציונים כנהוג בהקפות ז' פעמים. והנה זה פלא לא הספיקו לסיים את ההקפה השלישית וכבר הוכרחו להפסיק ולסיים את ההקפות כיוון שארובות השמים נפתחו ומטר עז ניתך ארצה מן השמים. ולפי שמסלול ההקפות עובר בחלקו בחצר הפתוחה תחת כיפת השמים והחצר כבר התמלאה מים רבים... מאותו מוצאי שבת קודש החלו הגשמים לרדת וירדו כמעט ללא הפוגה שלושה ימים רצופים. כל הבורות נתמלאו מים ומיפלס הכינרת עלה יפה. קויים בנו הפסוק והריקותי לכם ברכה עד בלי די - עד שיבלו שפתותיכם מלומר די.
קרית מלך כתב:"ואם הייתם מקיפים פעם אחרת" הכוונה כמו ההקפות האלו שערכו דהיינו עם ד' מינים.
ברוז כתב:קרית מלך כתב:"ואם הייתם מקיפים פעם אחרת" הכוונה כמו ההקפות האלו שערכו דהיינו עם ד' מינים.
נכון מאוד, אבל בזמן קיום המצוה ולא אחר כך כשכבר אין לכאורה שום ענין בד' המינים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 252 אורחים