ציבור כתב:ברכות לשובו של הרב דוד קמנצקי, ספרא וסייפא, מטובי הכותבים בקובץ, שלא כתב בגליונות האחרונים ועתה חזר וזרח אורו.
נוטר הכרמים כתב:
ובתווך, כמה מאמרים מחכימים, על סידור אור אליהו,
דרופתקי דאורייתא כתב:נוטר הכרמים כתב:
ובתווך, כמה מאמרים מחכימים, על סידור אור אליהו,
כמובן צ"ל "אזור אליהו" - שעליו נכתב: "נוסח הגר"א" ובמאמר הנ"ל הוכיח שאי"ז נכון..
דרופתקי דאורייתא כתב:נוטר הכרמים כתב:
ובתווך, כמה מאמרים מחכימים, על סידור אור אליהו,
כמובן צ"ל "אזור אליהו" - שעליו נכתב: "נוסח הגר"א" ובמאמר הנ"ל הוכיח שאי"ז נכון..
איש_ספר כתב:אילו היו עורכי הסידור משכילים לכתוב בשערו משהו מעין זה: נוסח פולין הישן בתוספת השינויים הידועים מהגר"א, היו חוסכים רוב רובם של התלונות. ועדיין לא מאוחר.
יושב ירושלים כתב:איש_ספר כתב:אילו היו עורכי הסידור משכילים לכתוב בשערו משהו מעין זה: נוסח פולין הישן בתוספת השינויים הידועים מהגר"א, היו חוסכים רוב רובם של התלונות. ועדיין לא מאוחר.
לאורך המהדורות שהוציאו הם אכן שינו את נוסח השער כמה וכמה פעמים בדיוק בגלל הטענות הללו, כמדומני שכעת הנוסח הוא: כמנהג רבינו הגר"א ע"פ נוסח אשכנז.
יושב ירושלים כתב:איש_ספר כתב:אילו היו עורכי הסידור משכילים לכתוב בשערו משהו מעין זה: נוסח פולין הישן בתוספת השינויים הידועים מהגר"א, היו חוסכים רוב רובם של התלונות. ועדיין לא מאוחר.
לאורך המהדורות שהוציאו הם אכן שינו את נוסח השער כמה וכמה פעמים בדיוק בגלל הטענות הללו, כמדומני שכעת הנוסח הוא: כמנהג רבינו הגר"א ע"פ נוסח אשכנז.
ביום שביעי, שהוא הושענא רבה, נוהגים להרבות במזמורים כמו בי"ט. ומרבים קצת בנרות כמו ביה"כ.
ביום שביעי כו'. כמש"ו לפי שבחג כו' ועט"ז ס"ק א' וכ"ה בטור וכמ"ש בפ"ק דר"ה נסכו מים לפני כדי כו' וקי"ל כת"ק דניסוך המים אינו אלא שבעה ולכך עושין במקצת כיה"כ ועושין גם כן כמו י"ט כמ"ש במתני' פ"ד דסוכה שהיו מרבין בשמחה מיד התינוקות כו' וכל ימי הדין הוא י"ט הד' פרקים בשנה וכמ"ש במדרש ובירושלמי פ"ק דר"ה איזה אומה כאומה זו שיודעת אופיא כו'.
הבוקר הקבלתי, כדרכי, את פני הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט"א בת"א,
[אקוה להעלות פנינים מדבריו, במקו"א],
ציבור כתב:ברכות לשובו של הרב דוד קמנצקי, ספרא וסייפא, מטובי הכותבים בקובץ, שלא כתב בגליונות האחרונים ועתה חזר וזרח אורו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 134 אורחים