תוכן כתב:בעל אחריות כתב:תוכן כתב:הלגהורן המקורי אין בנמצא היום לאנשים פרטיים. לפני חמישים ומאה שנה הוא היה מצוי מאד גם אצל אנשים פרטיים. השוחטים שבדור הקודם ראו את הלגהון המסורתי, והם העבירו את המסורת לשוחטים של היום. ומה שאמרת, שלא מבואר כן להדיא מדבריהם, הרי זה דבר פשוט ביותר ואין צריך לאומרו, כי כל מסורה בנויה על עדות איש מפי איש.
בענין עדות השוחטים, האם אתה מדבר מארץ או מחו"ל?
שניהם.בעל אחריות כתב:תוכן כתב:ומה שאמרת שהלגהורן המסורתי לא היה מצוי באיורפה, אתה חוזר על הדברים שכתבת כבר עשרות פעמים, וכבר תיקנו אותך עשרות פעמים. הלגהון המסורתי היה מצוי מאד באירופה. הלגהון המוכלא לא היה מצוי.
נא להביא ראיה לדבריך שהי' מצוי הלגהורן באירופה
הבאתי לך זה כמה פעמים כמה ראיות שלא הי' מצוי הלגהורן באירופה, אבל דבריך הם סתומים בלי שום ראיה.
לא הבאת שום ראיה לכלום ואתה משקר ביודעין. כבר הסבירו לך אלף פעם שהלגהורן שאתה מדבר עליו הוא הלגהורן המוכלא, ואם אתה מתעקש לחזור על הטענה שלך שוב ושוב, אין זה אלא כי פיך דיבר שוא וימינך ימין שקר. זה שהלגהורן הטבעי היה נמצא בכל רחבי אירופה, זה נמצא בכל ספר על עופות.
לא הבאת שום ראיה לכלום ואתה משקר ביודעין
זה שהלגהורן הטבעי היה נמצא בכל רחבי אירופה, זה נמצא בכל ספר על עופות
אמרי שפר כתב:הרב בעל אחריות: אני בדוקא מעונין מאוד בדעתך האך הקורניש היא הדכופת, כיון שהכרבולת שיש לה היא היותר מתאים עם מה שמבואר בראשונים, וגם מתאים עם כרבולת האוירהון
שמואל בארג כתב:קבלתי קונטרסים אלו מידידי העוסק בענין הלעגהארן, איני מקבל אחריות על התוכן.
בעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:הרב בעל אחריות: אני בדוקא מעונין מאוד בדעתך האך הקורניש היא הדכופת, כיון שהכרבולת שיש לה היא היותר מתאים עם מה שמבואר בראשונים, וגם מתאים עם כרבולת האוירהון
הכרבולת של הקורניש הוא כרבולת רגיל, ראיתיו מכבר כמה פעמים, יש כמה מיני כרבולת, והוא אחד מהם.
וממילא אין נפק"מ, אף את"ל דלפי דעתך הוא כרבולת משונה.
שקבלנו מסורת עליה, א] מאת הרב לאנדא זצ"ל גאב"ד בני ברק, שכתב במכתבו שקיבל מסורת עליה מסאטמאר חו"ל בשנת תשי"ב-תשט"ו. ב] בשו"ת בית אב"י כתב דבוודאי יש לה מסורות באנגליה. ג] שמענו מכמה שוחטים שאמרו שיש להם מסורות עליה. ד] הרב פאלאטשעק שליט"א הראה הקורניש הלבן שבו משתמשים הבתי תעשיי' להברוילער, והם העידו שיש להם מסורות עליה.
וכל שיש מסורות על העוף ממילא אין חשש על צורות הכרבולת.
ובלא"ה ראיתי הקורניש ויש לה כרבולת רגילה.
אמרי שפר כתב:מובן שכל המעיין בפורום כבר נלאה מהוויכוח הלזה שאין בכם כח לחזור מההתעקשות העקומה בענין דברי הרבנים הנ"ל, ולא רציתי רק להעיר על מה שהתחלת לכתוב (אגב, מתחילה בתורת ספק) שכיון שמבואר שם שבזמן ההיא הובא לכל מקומות הללו מסתבר (בלי שום מקור, גם לא מקור כמו המקור של גוגל שאין משתמשים אפי' לצד כל דהו) גם שכן היה המצב באונגוואר, ועל זה הערתי שלא מבואר שם כן אפי' ברמז קל, ותודה למעכ"ת שמודה לזה, אפי' שהיא אמת
אמרי שפר כתב:אגב הקונטרס של התמונות הישנים מופלא
אמרי שפר כתב:בעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:הרב בעל אחריות: אני בדוקא מעונין מאוד בדעתך האך הקורניש היא הדכופת, כיון שהכרבולת שיש לה היא היותר מתאים עם מה שמבואר בראשונים, וגם מתאים עם כרבולת האוירהון
הכרבולת של הקורניש הוא כרבולת רגיל, ראיתיו מכבר כמה פעמים, יש כמה מיני כרבולת, והוא אחד מהם.
וממילא אין נפק"מ, אף את"ל דלפי דעתך הוא כרבולת משונה.
שקבלנו מסורת עליה, א] מאת הרב לאנדא זצ"ל גאב"ד בני ברק, שכתב במכתבו שקיבל מסורת עליה מסאטמאר חו"ל בשנת תשי"ב-תשט"ו. ב] בשו"ת בית אב"י כתב דבוודאי יש לה מסורות באנגליה. ג] שמענו מכמה שוחטים שאמרו שיש להם מסורות עליה. ד] הרב פאלאטשעק שליט"א הראה הקורניש הלבן שבו משתמשים הבתי תעשיי' להברוילער, והם העידו שיש להם מסורות עליה.
וכל שיש מסורות על העוף ממילא אין חשש על צורות הכרבולת.
ובלא"ה ראיתי הקורניש ויש לה כרבולת רגילה.
רגיל??? רח"ל, איך הרגלת לכרבולת משונה כ"כ?
בענין הרב לונדו, מסתמא כבר ידעת שכשהראו תמונות להרב לונדו מקורניש רגיל כתב שבודאי אין מסורה ע"ז! והמסורה היא רק על הקורניש של התעשייתי! וכמדומה שאין מן הנכון להאריך בזה.
בענין שאר העדויות כבר דווחנו על זה, ונא להשיב, לא לכתוב עוד הפעם, ייש"כ
בענין השוחטים ששמעת מהם אדרבה נא להעלות המידע שלך, מעניין היא!
רגיל??? רח"ל, איך הרגלת לכרבולת משונה כ"כ?
בענין הרב לונדו, מסתמא כבר ידעת שכשהראו תמונות להרב לונדו מקורניש רגיל כתב שבודאי אין מסורה ע"ז! והמסורה היא רק על הקורניש של התעשייתי! וכמדומה שאין מן הנכון להאריך בזה.
בענין שאר העדויות כבר דווחנו על זה, ונא להשיב, לא לכתוב עוד הפעם, ייש"כ
בענין השוחטים ששמעת מהם אדרבה נא להעלות המידע שלך, מעניין היא!
אמרי שפר כתב:אמרי שפר כתב:בעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:הרב בעל אחריות: אני בדוקא מעונין מאוד בדעתך האך הקורניש היא הדכופת, כיון שהכרבולת שיש לה היא היותר מתאים עם מה שמבואר בראשונים, וגם מתאים עם כרבולת האוירהון
הכרבולת של הקורניש הוא כרבולת רגיל, ראיתיו מכבר כמה פעמים, יש כמה מיני כרבולת, והוא אחד מהם.
וממילא אין נפק"מ, אף את"ל דלפי דעתך הוא כרבולת משונה.
שקבלנו מסורת עליה, א] מאת הרב לאנדא זצ"ל גאב"ד בני ברק, שכתב במכתבו שקיבל מסורת עליה מסאטמאר חו"ל בשנת תשי"ב-תשט"ו. ב] בשו"ת בית אב"י כתב דבוודאי יש לה מסורות באנגליה. ג] שמענו מכמה שוחטים שאמרו שיש להם מסורות עליה. ד] הרב פאלאטשעק שליט"א הראה הקורניש הלבן שבו משתמשים הבתי תעשיי' להברוילער, והם העידו שיש להם מסורות עליה.
וכל שיש מסורות על העוף ממילא אין חשש על צורות הכרבולת.
ובלא"ה ראיתי הקורניש ויש לה כרבולת רגילה.
רגיל??? רח"ל, איך הרגלת לכרבולת משונה כ"כ?
בענין הרב לונדו, מסתמא כבר ידעת שכשהראו תמונות להרב לונדו מקורניש רגיל כתב שבודאי אין מסורה ע"ז! והמסורה היא רק על הקורניש של התעשייתי! וכמדומה שאין מן הנכון להאריך בזה.
בענין שאר העדויות כבר דווחנו על זה, ונא להשיב, לא לכתוב עוד הפעם, ייש"כ
בענין השוחטים ששמעת מהם אדרבה נא להעלות המידע שלך, מעניין היא!
וכ"ז מלבד אשר כבר כתבת שכשיש סתירות מדומות אומרים שכוונת הרב לונדו רק על העופות מארה"ב, [אגב כפי ששמעתי, נפוץ בארץ מאוד הדיקאלב], וא"כ גם הקורניש היא רק הקורניש מארה"ב והבתי תעשייה משתמשים גם ממדינות אחרות!!
אגב כפי ששמעתי, נפוץ בארץ מאוד הדיקאלב
בעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:מובן שכל המעיין בפורום כבר נלאה מהוויכוח הלזה שאין בכם כח לחזור מההתעקשות העקומה בענין דברי הרבנים הנ"ל, ולא רציתי רק להעיר על מה שהתחלת לכתוב (אגב, מתחילה בתורת ספק) שכיון שמבואר שם שבזמן ההיא הובא לכל מקומות הללו מסתבר (בלי שום מקור, גם לא מקור כמו המקור של גוגל שאין משתמשים אפי' לצד כל דהו) גם שכן היה המצב באונגוואר, ועל זה הערתי שלא מבואר שם כן אפי' ברמז קל, ותודה למעכ"ת שמודה לזה, אפי' שהיא אמת
נא לעיין בלשון המטה אשר שהבאתי לעיל, ותמצא נחת.
בעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:בעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:הרב בעל אחריות: אני בדוקא מעונין מאוד בדעתך האך הקורניש היא הדכופת, כיון שהכרבולת שיש לה היא היותר מתאים עם מה שמבואר בראשונים, וגם מתאים עם כרבולת האוירהון
הכרבולת של הקורניש הוא כרבולת רגיל, ראיתיו מכבר כמה פעמים, יש כמה מיני כרבולת, והוא אחד מהם.
וממילא אין נפק"מ, אף את"ל דלפי דעתך הוא כרבולת משונה.
שקבלנו מסורת עליה, א] מאת הרב לאנדא זצ"ל גאב"ד בני ברק, שכתב במכתבו שקיבל מסורת עליה מסאטמאר חו"ל בשנת תשי"ב-תשט"ו. ב] בשו"ת בית אב"י כתב דבוודאי יש לה מסורות באנגליה. ג] שמענו מכמה שוחטים שאמרו שיש להם מסורות עליה. ד] הרב פאלאטשעק שליט"א הראה הקורניש הלבן שבו משתמשים הבתי תעשיי' להברוילער, והם העידו שיש להם מסורות עליה.
וכל שיש מסורות על העוף ממילא אין חשש על צורות הכרבולת.
ובלא"ה ראיתי הקורניש ויש לה כרבולת רגילה.
רגיל??? רח"ל, איך הרגלת לכרבולת משונה כ"כ?
בענין הרב לונדו, מסתמא כבר ידעת שכשהראו תמונות להרב לונדו מקורניש רגיל כתב שבודאי אין מסורה ע"ז! והמסורה היא רק על הקורניש של התעשייתי! וכמדומה שאין מן הנכון להאריך בזה.
בענין שאר העדויות כבר דווחנו על זה, ונא להשיב, לא לכתוב עוד הפעם, ייש"כ
בענין השוחטים ששמעת מהם אדרבה נא להעלות המידע שלך, מעניין היא!רגיל??? רח"ל, איך הרגלת לכרבולת משונה כ"כ?
כתב בכתב ובעז"ה יבא יומו!, וכ"ז מלבד מכתבו האחרון שצריכים לתקן כשרות הבשר ולכולם זמן וחפץבעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:בעל אחריות כתב:אמרי שפר כתב:הרב בעל אחריות: אני בדוקא מעונין מאוד בדעתך האך הקורניש היא הדכופת, כיון שהכרבולת שיש לה היא היותר מתאים עם מה שמבואר בראשונים, וגם מתאים עם כרבולת האוירהון
הכרבולת של הקורניש הוא כרבולת רגיל, ראיתיו מכבר כמה פעמים, יש כמה מיני כרבולת, והוא אחד מהם.
וממילא אין נפק"מ, אף את"ל דלפי דעתך הוא כרבולת משונה.
שקבלנו מסורת עליה, א] מאת הרב לאנדא זצ"ל גאב"ד בני ברק, שכתב במכתבו שקיבל מסורת עליה מסאטמאר חו"ל בשנת תשי"ב-תשט"ו. ב] בשו"ת בית אב"י כתב דבוודאי יש לה מסורות באנגליה. ג] שמענו מכמה שוחטים שאמרו שיש להם מסורות עליה. ד] הרב פאלאטשעק שליט"א הראה הקורניש הלבן שבו משתמשים הבתי תעשיי' להברוילער, והם העידו שיש להם מסורות עליה.
וכל שיש מסורות על העוף ממילא אין חשש על צורות הכרבולת.
ובלא"ה ראיתי הקורניש ויש לה כרבולת רגילה.
רגיל??? רח"ל, איך הרגלת לכרבולת משונה כ"כ?
בענין הרב לונדו, מסתמא כבר ידעת שכשהראו תמונות להרב לונדו מקורניש רגיל כתב שבודאי אין מסורה ע"ז! והמסורה היא רק על הקורניש של התעשייתי! וכמדומה שאין מן הנכון להאריך בזה.
בענין שאר העדויות כבר דווחנו על זה, ונא להשיב, לא לכתוב עוד הפעם, ייש"כ
בענין השוחטים ששמעת מהם אדרבה נא להעלות המידע שלך, מעניין היא!רגיל??? רח"ל, איך הרגלת לכרבולת משונה כ"כ?
הרגלתי בעופות זה כמה שנים, וראיתיו מעודי, וכן אמר לי עוד שו"ב מומחה שהוא רגיל בכרבולת הזה, ושזהו כרבולת רגילה.בענין הרב לונדו, מסתמא כבר ידעת שכשהראו תמונות להרב לונדו מקורניש רגיל "כתב" שבודאי אין מסורה ע"ז! והמסורה היא רק על הקורניש של התעשייתי! וכמדומה שאין מן הנכון להאריך בזה.
מסורת הרב לאנדא ברור מללו, העלה דבריו בכתב, בפירוש וז"ל אחר שנת תשי"ב-תשט"ו, התחילה התפתחות של טיפוח עופות בארץ, הי' יהודי חרדי שרצה להקים חות טיפוח עופות, היו מפעלים בחו"ל אשר טיפחו אפרוחים, היו צריכים לברר על עופות עם מסורת, הגענו לבית שחיטה של סאטמאר שהיו בקשר עם חברת "אנטרפ" אשר טיפחו אפרוחים, נתברר על עוף המכונה "קורניש אדום" ועוף "קורניש לבן" שיש להם מסורת וכו' ע"כ.
ומה שאמרת שהראו לו תמונות, לא שמעתי מזה כלל, אבל אי נפק"מ כי לא חזר מדבריו מעדותו בכתב, ואם הי' לו איזה ענין לחזור על עוף שכתב עליו בפירוש דיש לה מסורה, ורצה לחזור מזה מחמת איזה תמונות שהראו לו, הו"ל לחזור בכתב, ופשוט וברור שאין דיבורים בע"פ ומעשיות שמספרים, עדיף ממה כתב בעצמו להלכה ולמעשה, שיש להקורניש מסורה הן על השחור והן על הלבן.
כבר נעשה והתוצאות היו בהיפך הגמור, ראה גם בקונטרס עוף השמים הנזכר למעלהבעל אחריות כתב:אתה יכול לעשות בעצמך כמו שאחרים עשו, נא לוקח בידך הקורניש, הנקבה והזכר ביחד, ותלך משוחט לשוחט, ותמצא מסורה ברורה עליה, מכל שו"ב מומחה שהי' לו איזה קבלה ממסורת. שכולם אומרים שנראה כתרנגול רגיל, וששחטו אותו
כבר כתבנו כשכמדומה שאין מן הנכון להאריך בזה, שמדבריו של בריבי ניכר שאינו...בעל אחריות כתב: ומש"כ דעכ"פ יש מסורה על הקורניש של הבתי תעשי', פשוט וברר שזה די בפני עצמו, שיש לנו מסורה על הקורניש של הבתי תעשי', דהרי זהו מה שמשתמשים בו.
אורח חדש כתב:כבוד הרבנים אמרי שפר, תוכן, אראל, ושאר החברים החשובים שמנסים כאן בכל יום - ללא הצלחה - ללמד עם הגאון הגדול והבקי הנפלא הרב בעל אחריות את הא' ב' והדברים הפשוטים בסדר גידול וטיפוח עופות בהמאה ושישים שנים אחרונות:
ראיתי את כל השקו''ט ביניכם ולענ''ד חבל על כל טיפת דיו שנכתב בזה ומופנה אליו, כי הוא מתעקש באופן נפלא וטורח כדי שלא להבין,
אבל כמדומני שנקודה חשובה לא מצאתי אף בדבריכם, והוא ששום אחד מהרבנים שהוא מונה כאן לא ראו ''צורת העוף הלעגהארען בכלל'', ורק העורך ערך שאלה והתחיל לכתוב עליו בירור הלכה והעיר מדברי הערוגה''ב וע''ז העירו הרבנים האחרים בהמחברות הבאים כדרכה של תורה אם גדלות וקטנות מיקרי שינוי או לא.
וטעות העורך בעצמו נמשך, או כמו שכבר נזכר לעיל שבישוב איקלאד כבר נתרגל להעופות החדשים שהיו יותר גדולים מהעופות הישנים,
ולענ''ד נראה שטעותו היה נמשך מכך שלא היה בקי בהמציאות שהגוים טרחו ועשו וביררו כמה וכמה סוגי ברידס (breed בלע''ז) מהעופות הישנים, ושם לעגהארען אינו מין חדש אלא זן שהגוים ביררו ושיבחו מיניה וביה, וכמו שהסביר והרחיב באריכות עורך ירחון תל תלפיות (שג''כ טעה בתחילה בזה) אל הגאון בעל התעוררות תשובה את טעותו בענין כזה עיי''ש ותמצא נחת
ושוב עוה''פ נא ונא להפסיק הוויכוח עם מי שאין לו אחריות וכשם שמצוה לומר דבר הנשמע וכו'. וד''ב.
כאיזה עוף דומה? כעוף הקובריצער שהיא היחיד שידוע שהיה ביורופ ? (כיון שהתרנגולים הארגנליים לא היה באיקלאד) או כהלעגהורן מאמריקה, אך שונה מאוד מהלגהורן שבינתים נח לאיזה שנים למדינה אחרת, עד ששוב אין שייך מסורה עליובעל אחריות כתב:מש"כ שמבנה גופם משונה וכו' לא ידעתי עם איזה עוף שהשווהו לחדש שהם משונים. גם כל השונייים כולם [אם יש להם איזה שינוי] הם שינויים קטנים מאוד מאוד, ואינם באים להשינויים של התרנוגל הודי דמיירי בהו הנצי"ב, ואם בהאינדיק הקיל הנצי"ב עם כל השינויים שלה, כ"ש וק"ו ובן בנו של ק"ו דיש לסמוך בזה על התרנגול שלנו עם השינויים המועוטים [אם הם יש להם איזה שינוי]. מש"כ שעיקר מזונם מהחי, נא להביא מקור שזה מעורר חשש על מסורה.
כשהיית דר בא"י מסתמא לא נתוודע לך שגם קיבלו מסורה על הלגהורן (מהונגריה), אבל כהיום שאתה בחו"ל בודאי שאתה יודע כבר.בעל אחריות כתב:קבלתי הודעה מחו"ל:
הי' היום ישיבת בי"ד בבית הרב פאלאטשעק, עם הגרז"ל רוזנברגר, ועם הג"ר קאהן.
ושמעו הגדת עדות מעת השוחטים הוותיקים, הרב צבי ויס, והרב יצחק מאיר אלין.
והי' לפניהם העוף הקארניש לבן, שבהם מכליאים הפטם ביחד עם הראק. והאמרו שניהם בפה מלא כי כל השוחטים הותיקים בארה"ב שוחטו הקארניש הלבן הזה, ואמרו ששוחטו אותו ביוראפ ג"כ.
ובזה נגמרה כל הסערה. כי כבר יש לנו מסורה ברורה על שני העופות, הראק והקארניש.
גם שאל השו"ב הרב צבי וויס מהרב פאלאטשעק אם אמת שעושין איזה הכלאות עם שאר מיני עופות, ואמר בפה מלא שהכל שקר וכזב, וברור אצלו כי אין מערבין שום דבר בהעופות הפטם, רק הראק והקארניש, ועל שניהם יש לנו מסורה ברורה ששחטו אות השוחטים הותיקים.
והעתיק הבי"ד הכל בכתב, וחתמו על זה.
ובזה נגמרה כל החששות על הפטם.
ויאכלו ענוים וישבעו.
גם הי' לפניהם העוף הנקרא רוד איילענד רעד, שגם על זה קבלו מהשוחטים האלו מסורת ששחטו אותו בהבית השחיטה כל השוחטים הותיקים.
וזה נוגע להביצים במראה חום, שאנו אוכלים במאכלים הנעשים בבתי תעשיה.
כבר מאז הרב בעל אחריות הולך בשיטת פאפא לאכול רק ביצים במראה חום שהלעגהורן (מדוטש) שבו [שהיא המרכיב העקרי במטילות אלו] היא רק תערובת ולא בעיןבעל אחריות כתב:קבלתי הודעה מחו"ל:
הי' היום ישיבת בי"ד בבית הרב פאלאטשעק, עם הגרז"ל רוזנברגר, ועם הג"ר קאהן.
ושמעו הגדת עדות מעת השוחטים הוותיקים, הרב צבי ויס, והרב יצחק מאיר אלין.
והי' לפניהם העוף הקארניש לבן, שבהם מכליאים הפטם ביחד עם הראק. והאמרו שניהם בפה מלא כי כל השוחטים הותיקים בארה"ב שוחטו הקארניש הלבן הזה, ואמרו ששוחטו אותו ביוראפ ג"כ.
ובזה נגמרה כל הסערה. כי כבר יש לנו מסורה ברורה על שני העופות, הראק והקארניש.
גם שאל השו"ב הרב צבי וויס מהרב פאלאטשעק אם אמת שעושין איזה הכלאות עם שאר מיני עופות, ואמר בפה מלא שהכל שקר וכזב, וברור אצלו כי אין מערבין שום דבר בהעופות הפטם, רק הראק והקארניש, ועל שניהם יש לנו מסורה ברורה ששחטו אות השוחטים הותיקים.
והעתיק הבי"ד הכל בכתב, וחתמו על זה.
ובזה נגמרה כל החששות על הפטם.
ויאכלו ענוים וישבעו.
גם הי' לפניהם העוף הנקרא רוד איילענד רעד, שגם על זה קבלו מהשוחטים האלו מסורת ששחטו אותו בהבית השחיטה כל השוחטים הותיקים.
וזה נוגע להביצים במראה חום, שאנו אוכלים במאכלים הנעשים בבתי תעשיה.
אורח חדש כתב:כבוד הרבנים אמרי שפר, תוכן, אראל, ושאר החברים החשובים שמנסים כאן בכל יום - ללא הצלחה - ללמד עם הגאון הגדול והבקי הנפלא הרב בעל אחריות את הא' ב' והדברים הפשוטים בסדר גידול וטיפוח עופות בהמאה ושישים שנים אחרונות:
ראיתי את כל השקו''ט ביניכם ולענ''ד חבל על כל טיפת דיו שנכתב בזה ומופנה אליו, כי הוא מתעקש באופן נפלא וטורח כדי שלא להבין,
אבל כמדומני שנקודה חשובה לא מצאתי אף בדבריכם, והוא ששום אחד מהרבנים שהוא מונה כאן לא ראו ''צורת העוף הלעגהארען בכלל'', ורק העורך ערך שאלה והתחיל לכתוב עליו בירור הלכה והעיר מדברי הערוגה''ב וע''ז העירו הרבנים האחרים בהמחברות הבאים כדרכה של תורה אם גדלות וקטנות מיקרי שינוי או לא.
וטעות העורך בעצמו נמשך, או כמו שכבר נזכר לעיל שבישוב איקלאד כבר נתרגל להעופות החדשים שהיו יותר גדולים מהעופות הישנים,
ולענ''ד נראה שטעותו היה נמשך מכך שלא היה בקי בהמציאות שהגוים טרחו ועשו וביררו כמה וכמה סוגי ברידס (breed בלע''ז) מהעופות הישנים, ושם לעגהארען אינו מין חדש אלא זן שהגוים ביררו ושיבחו מיניה וביה, וכמו שהסביר והרחיב באריכות עורך ירחון תל תלפיות (שג''כ טעה בתחילה בזה) אל הגאון בעל התעוררות תשובה את טעותו בענין כזה עיי''ש ותמצא נחת
ושוב עוה''פ נא ונא להפסיק הוויכוח עם מי שאין לו אחריות וכשם שמצוה לומר דבר הנשמע וכו'. וד''ב.
תוכן כתב:בפשטות כל הדיבורים על מסורה אינם שוים כלום, אם הכליאו אותם במין ללא מסורה.
הצעיר באלפי כתב:מכתב
שמואל בארג כתב:הצעיר באלפי כתב:מכתב
אמרי שפר כתב:שמואל בארג כתב:הצעיר באלפי כתב:מכתב
אור בהיר בשחקים!
מתוך המיילים הנחשפות כעת, מאת המפעל הנדריקס עם "rabbi abraham louwfer" מתגלה כי כל הפטפוטין אודות דוטש או פרענטש לעגהורן וכו', טעות בעלמא שכולם הם ממש אמעיריקען לעגהורן, בלי שום שינוי!
בעל אחריות כתב:אתה יכול לעשות בעצמך כמו שאחרים עשו, נא לוקח בידך הקורניש, הנקבה והזכר ביחד, ותלך משוחט לשוחט, ותמצא מסורה ברורה עליה, מכל שו"ב מומחה שהי' לו איזה קבלה ממסורת. שכולם אומרים שנראה כתרנגול רגיל, וששחטו אותו
אראל כתב:מכתב הצדיק מריבאטיטש, נגד מכתב הצדיק לויפער
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 528 אורחים