איני מבין גדול בעניינים אלה ואבקש את עזרת החכמים כאן,
א. לפי הידוע לי מלבד קטעי הגניזה יש שלושה כתבי יד עיקריים לספרי דברים, כת"י וטיקן 32, כת"י אוקספורד וכת"י לונדון, האם יש עדיפות לאחד מהכת"י על פני האחר כלומר שאחד יותר מוסמך מהאחר, או שהם מייצגים נוסחאות שונות של מקור אחד ואין עדיפות לזה על זה? אני שואל בעיקר על שינויים משמעותיים במשפטים ומימרות שלמים ולא על שינויים דקדוקיים וכדו',
פינקלשטיין במהדורתו קבע כנוסח הפנים את כת"י וטיקן 32 ובקטעים שחסר את כת"י אוקספורד, אך בדבריו למהדורות הבאות ציין שהוא חוזר בו מכמה בחירותיו, וגם שמעתי שיש השגות עליו בהרבה דברים.
אשמח על כל מידע בעניין.
ב. מה עושים כשיש מימרא שמובאת בכת"י אחד ולא מובאת בשאר כתה"י, כשלמימרא זו יש מקבילות במקורות שלא היו מצויים לכל כמו ירושלמי ודומיו, האם יש לתלות שהוא הוספה על בסיס המקבילה אף שהיא לא מצויה, או שמא יש לומר שנדירות המאמר מוכיח שלפנינו נוסח מסויים של המקור.
בתודה מראש לכל העונים והמסייעים.