לייטנר כתב:'קרונה של ציפורין' בפשט הירושלמי בכתובות פ"א ה"י זה המעיין עצמו.
מקדש מלך כתב:אגב, קראתי פעם ברשות הטבע והגנים על אתר מסוים קרוב לבית שמש, ששם היה מקום מושבו של התנא 'בן דרוסאי' תלמידו של רבי יוחנן...
פרנצויז כתב:לייטנר כתב:'קרונה של ציפורין' בפשט הירושלמי בכתובות פ"א ה"י זה המעיין עצמו.
הקרבן העדה והפני משה והרידב"ז בירושלמי כתובות פ"א ה"י לא הבינו כך את הפשט שם, אלא פירשו שהיה יום השוק (בשעת קרונות).
אוצר החכמה כתב:איך הוא יודע שהוא צודק?
בברכה המשולשת כתב:אוצר החכמה כתב:איך הוא יודע שהוא צודק?
כך מקובל במחקר הירושלמי
אוצר החכמה כתב:בברכה המשולשת כתב:אוצר החכמה כתב:איך הוא יודע שהוא צודק?
כך מקובל במחקר הירושלמי
ואיך הם יודעים שהם צודקים ולא הפני משה קרבן העדה ושאר מפרשי הירושלמי.
אדם קדמאה כתב:מנפק"מ איך קוראים לזה
הרי הוא לא רחץ בקרונות של הסוחרים אלא באיזה מרחץ
ונניח שלבריכה לא קוראים קרונה אלא שרחץ שם בשעת קרונה
אוצר החכמה כתב:השאלה שלי היתה על ההתבטאות ועל הצפייה שנקבל אותה. לעומת מחלוקת מגובה בטענות שהיא דבר ראוי.
אוצר החכמה כתב:בברכה המשולשת כתב:אוצר החכמה כתב:איך הוא יודע שהוא צודק?
כך מקובל במחקר הירושלמי
ואיך הם יודעים שהם צודקים ולא הפני משה קרבן העדה ושאר מפרשי הירושלמי.
פרנצויז כתב:[כנראה שהחוקרים הנ"ל עיינו בגמרא שאין בה פירושי רש"י ותוס'].
עמקן כתב:פרנצויז כתב:[כנראה שהחוקרים הנ"ל עיינו בגמרא שאין בה פירושי רש"י ותוס'].
הם אינם יודעים לקראות כתב רש"י.
ופירוש קרונה: מים נובעים וקרים..
.פי' בלשון יוני מעין נובע ומתגבר
אישצפת כתב:אחר אלף המחילות מכבוד הרבנים הכותבים למעלה רא'ש.
לא זכיתי להבין למה צריך לזלזל בחוקרים אם יודעים ללמוד גמרא עם פירוש רש"י או לא יודעים.
אם פירוש רש"י היה הפירוש היחיד לסוגיא זו ומקובל על כולם שזהו פירוש הסוגיא, יש מקום להתרעם.
אולם בנידון דידן הערוך (ערך קרונה) כדבריהם
ופירוש קרונה: מים נובעים וקרים..
ורבי בנימין מוסאפיה במוסף הערוך כתב.פי' בלשון יוני מעין נובע ומתגבר
האם גם במקרה כזה פירוש רש"י הוא המילה האחרונה ואי אפשר להסתמך על פירוש הערוך שקדם לו?.
בר מן דין אין קושיא להבנת הערוך הנ"ל ממה שמצינו הילוך בקרונות, מאחר ולדעתו קרונות וקרונה הם דברים שונים, ולכל אחד מהם ייחד ערך בפני עצמו.
חלמישצור כתב:ר' אצל הלבני, 'בקרונה של צפורי', סיני נה, ניסן-אלול תשכ"ד, עמ' קכא-קעו; ר"ש ליברמן, 'תקונים למאמר "בקרונה של צפורי"', שם, עמ' רעח-רעט
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים