בן מיכאל כתב:מי יוכל לשנות את הכותרת, כך שתהיה ה'תשע"ח? תודה רבה.
חד ברנש כתב:מחיר הכניסה, 50 שקלים, לא גבוה מדי?
פרנקל תאומים כתב:בן מיכאל כתב:מי יוכל לשנות את הכותרת, כך שתהיה ה'תשע"ח? תודה רבה.
כדאי למחוק את השנה בכלל. כדי שהכותרת תהיה רלוונטית לכל השנים.
לייבעדיג יענקל כתב:מיוחד ממש! תודה רבה על ההשקעה העצומה!
באיזה אולם בתמיר יהיה הכנס?
קו ירוק כתב:לא יודע מה אמר הרב נוביק, אבל הסטייפלער ראה לנכון להביא ראיה לאמה הגדולה מחומות הר הבית, בשם הגר"י מרצבך.
נכון שהסוגיא נקבעת בבית המדרש, אבל בודאי אי אפשר להתעלם מהמציאות. והיא מחייבת בירור אחר בירור.
אגב, הנושא של גרגירי פירות הוא אכן דבר המצריך עיון. הנה במצדה נאספו גלעיני תמרים, והם מופקדים באוניברסיטת בר אילן, בראשות פרופ' מרדכי כסליו.
והם גרגירים בגודל רגיל (אחד מהם ניטע והפך להיות דקל מזן שאיננו מכירים כיום, אך הוא זכרי שאינו מוציא פירות).
אגב, הרב ביניש הרי אחד מהמומחים הגדולים ביותר למידות ושיעורי תורה. ויישר כח למארגנים על היוזמה להביאו לכינוס.
בן מיכאל כתב:כאמור אני מקוה שאפרסם בשבוע הקרוב, אודה לכל רעיון כיצד להפיץ זאת ללא תשלום, כמו גם לכל מי שיוכל לעזור, ונניח לתלות בבית כנסת שלו/בישיבה בה הוא לומד וכיוצא בזה.
אודה לכל מי שיפנה אלי באישי או בטלפון 0548496207. תודה רבה.
קו ירוק כתב:לא יודע מה אמר הרב נוביק, אבל הסטייפלער ראה לנכון להביא ראיה לאמה הגדולה מחומות הר הבית, בשם הגר"י מרצבך.
נכון שהסוגיא נקבעת בבית המדרש, אבל בודאי אי אפשר להתעלם מהמציאות. והיא מחייבת בירור אחר בירור.
אגב, הנושא של גרגירי פירות הוא אכן דבר המצריך עיון. הנה במצדה נאספו גלעיני תמרים, והם מופקדים באוניברסיטת בר אילן, בראשות פרופ' מרדכי כסליו.
והם גרגירים בגודל רגיל (אחד מהם ניטע והפך להיות דקל מזן שאיננו מכירים כיום, אך הוא זכרי שאינו מוציא פירות).
אגב, הרב ביניש הרי אחד מהמומחים הגדולים ביותר למידות ושיעורי תורה. ויישר כח למארגנים על היוזמה להביאו לכינוס.
לייבעדיג יענקל כתב:דעתו של הרב נדל מבוארת כבר בהסכמתו לחיבורו של הרב הורביץ, ולכאורה נמצא שאין כאן ויכוח שקול, אלא שני חכמים התומכים באק"ק וחכ"א התומך בדיונון.
חשוב גם להזכיר את הידוע שהרבה חכמים אינם מסכימים לא לזה ולא לזה, וכן עמא דבר, ולצערנו לדעה זו לא ניתן שום ייצוג בכנס (אמנם עליך אין שום טענה, שהרי טרחת הרבה ולא מצאת מי שיתנדב להיות דוברה של שיטה זו, אבל בכ"ז יש להזכיר צד זה).
בן מיכאל כתב:לייבעדיג יענקל כתב:דעתו של הרב נדל מבוארת כבר בהסכמתו לחיבורו של הרב הורביץ, ולכאורה נמצא שאין כאן ויכוח שקול, אלא שני חכמים התומכים באק"ק וחכ"א התומך בדיונון.
חשוב גם להזכיר את הידוע שהרבה חכמים אינם מסכימים לא לזה ולא לזה, וכן עמא דבר, ולצערנו לדעה זו לא ניתן שום ייצוג בכנס (אמנם עליך אין שום טענה, שהרי טרחת הרבה ולא מצאת מי שיתנדב להיות דוברה של שיטה זו, אבל בכ"ז יש להזכיר צד זה).
אתה מוזמן לדבר על כך אם תרצה.
לייבעדיג יענקל כתב:גם ר' שלמה פישר ור' משה שטרנבוך מתנגדים.
נותרה רק הבעיה הקטנה לשכנע אחד מהם לבוא לדבר בכנס ...
(וכבר הזכרתי לעיל את מאמציו של בן מיכאל בענין זה)
בן מיכאל כתב:התוכניה מצורפת, כולכם מוזמנים. בברכה.
אודה מאד למי שיוכל להפיץ את התוכניה בכל דרך אפשרית, במייל, להדפיס ולתלות בבית כנסת שלו וכיוצא בזה. תודה רבה.
קו ירוק כתב:החזו"א ניסה להסביר שהביצים התקטנו, לאור עובדת רוחב האגודל. אבל עכ"פ זהו שיעור הביצה שהכריעו חכמים בכל דור, עיין היטב בדבריו.
כמדומה שיש ביצים מחורבן פומפי שהיה מעט אחר חורבן בית שני.
מעניין יהיה לשמוע את הרב ביניש שליט"א בנושא.
גביר כתב:ביצים אלה שמורות במוזיאון הלאומי בנאפולי, שם מוצגים רוב הממצאים מפומפי, גודלן כגודל ביצים רגילות שבימינו.
לייבעדיג יענקל כתב:דעתו של הרב נדל מבוארת כבר בהסכמתו לחיבורו של הרב הורביץ, ולכאורה נמצא שאין כאן ויכוח שקול, אלא שני חכמים התומכים באק"ק וחכ"א התומך בדיונון.
חשוב גם להזכיר את הידוע שהרבה חכמים אינם מסכימים לא לזה ולא לזה, וכן עמא דבר, ולצערנו לדעה זו לא ניתן שום ייצוג בכנס (אמנם עליך אין שום טענה, שהרי טרחת הרבה ולא מצאת מי שיתנדב להיות דוברה של שיטה זו, אבל בכ"ז יש להזכיר צד זה).
קו ירוק כתב:אם הרב שאליו כוונתך, מושפע מהתגובות בפורום.. נו נו..
ככלל, לא ראיתי רבנים משני הצדדים הדנים בענין התכלת, שמתקיפים זא"ז, ולא נוחים זל"ז.
וכבר אמרתי שסבורני שהרב נדל סובר כשניהם גם יחד.
את דעתו לא הביע אף פעם בציבור באופן מקיף, כמדומה שזה שיעור נדיר.
עתניאל בן קנז כתב:הוא שקל האם כדאי להביע דעתו בפני ציבור עוין...
עתניאל בן קנז כתב:לייבעדיג יענקל כתב:דעתו של הרב נדל מבוארת כבר בהסכמתו לחיבורו של הרב הורביץ, ולכאורה נמצא שאין כאן ויכוח שקול, אלא שני חכמים התומכים באק"ק וחכ"א התומך בדיונון.
חשוב גם להזכיר את הידוע שהרבה חכמים אינם מסכימים לא לזה ולא לזה, וכן עמא דבר, ולצערנו לדעה זו לא ניתן שום ייצוג בכנס (אמנם עליך אין שום טענה, שהרי טרחת הרבה ולא מצאת מי שיתנדב להיות דוברה של שיטה זו, אבל בכ"ז יש להזכיר צד זה).
ידוע לי על לפחות רב א' מהרבנים שהוזמנו למלא צד זה, שסירב להענות, וזאת בעקבות מה שנודע לו על אופי השיג ושיח והתגובות בפורום זה בענין התכלת.
טעמו ונימוקו עמו, אילו היה מקום לדיון הנותן אפשרות לשני צדדים, ניחא. אבל כאשר צד אחד אינו מוכן לאפשר לצד השני להביע את דבריו, ובאופן אובססיבי נתפס לדחות כל מילה הנאמרת, קשה לתת סיכוי שהדברים יתקבלו אצל הציבור השומעים.
קראקובער כתב:מענין לענין: מצאו לאחרונה כד יין מלפני 2000 שנה בסין האם היין הזה מותר בהנאה לאלו שמקילים בתשעת הימים לאכול בשר שנשאר משבת? (ע"פ הרא"ש הידוע בחולין לגבי בשר נחירה שהביאו עמם לארץ) ואולי דווקא מה שהיה בידו כבר ואחר כך אסרו את זה מותר.
נ.ב. אולי ידונו בכנס גם על הסתירה בין ארכיאלוגיה לאגדה...
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=41162
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 553 אורחים