גם זו לטובה כתב:תכל'ס אין חולק ע"כ שחלקים גדולים בתו"מ מועתקים מספרים אחרים, וחלק מהסיפורים במקו"ב לא היו ולא נבראו.
אני לא מוצא הרבה טעם להמשיך לדוש בזה, מה היה המניעים וכו', הרי אין לנו נפקותא במקומו בג"ע...
פלגינן כתב: ומוטב להזכיר כי בדורם עדיין היה מקובל ש"מותר" לסחוב חידושים וגם אין צורך "לטרוח" בהבאת מקורות לכל דבר (לא רק אצל היהודים היה נהוג כן), מכל מקום הדבר נתפס בסלחנות פי כמה ממה שמקובל היום.
בין כך ובין כך, המאמר עשיר בידיעות, מחכים ומרתק.
יקנה כתב:אפשר בפ"י ד"י ע"ף בבקשה?
עתניאל בן קנז כתב:יקנה כתב:אפשר בפ"י ד"י ע"ף בבקשה?
משהד כתב:עתניאל בן קנז כתב:יקנה כתב:אפשר בפ"י ד"י ע"ף בבקשה?
בברכה המשולשת כתב:המאמר יפה ומחכים בקיבוץ הדברים, אלא שלא ידעתי (או שכן ידעתי...) מה כה מאיים ברב מאיר בר-אילן שהיה צורך להזכירו רק בר"ת ורק לנוסח ספרו ביידיש.
(וגם לא ידעתי מדוע לא נזכר שהקדוש הרב איתם הי"ד נהרג על קידוש השם ומדוע נאמר עליו רק הר'...)
י. אברהם כתב:מי יכול להעלות את הדרוש לחג הפסח מרבינו בעל הנודע ביהודה זצ"ל ?
קרית מלך כתב:לקחת לי עת בימים אלו לקרוא את מאמרו של רמ"מ. ומצאתי בו ידיעות חדשות, אך יורשה להעיר שמסקנתו מבוססת על השערות ללא כל הוכחה מוצקה. על כגון דא ניתן לומר "יתכן שכן וכך גם יתכן שלא". [באידיש הפתגם נשמע טוב יותר].
עדיאל ברויאר כתב:אם אפשר להעלות/לקבל את המאמר של הרב יוסף טאוב, על החלפת מחברים, אשמח מאוד.
ח''ל קאליסק כתב:האם מישהוא יכול להעלות את מאמרו של הגרי''ק בראנדסדארפער שליט''א אודות דעת הגרי''ש אלישיב בעניין כניסת כהנים למירון
בקרו טלה כתב:ח''ל קאליסק כתב:האם מישהוא יכול להעלות את מאמרו של הגרי''ק בראנדסדארפער שליט''א אודות דעת הגרי''ש אלישיב בעניין כניסת כהנים למירון
פרנצויז כתב:אם אפשר להעלות את המאמר של הרב אריאל אהרונוב שליט"א על נוסח ברכת המינים "למשומדים". תודה מראש.
איש_ספר כתב:במאמרו המצוין של חברנו רא"א אהרונוב על ברכת למשומדים, בעמ' תקג הוא מביא דברי אחד קדוש מדבר הרב חמ"י, הכותב שמצא בספרים ישנים שטוב להוסיף בוידוי דרב המנונא זוטא: וצריך הייתי לומר שוב לא אעשה לולי כי יגורתי מיצר הרע וכו'. הרב חמ"י כותב על הוספה זו "וכן כתוב בספרים ישנים והנאני". והרב אהרונוב שפך עליו כל חמתו, ("שלח ידו בקלילות לעשות כרצונו בנוסחאות המפורשות בחז"ל..." "ומה שהוסיף שכן מצא בספרים ישנים לא מעלה ולא מוריד וכו' ובלא"ה ספר חמ"י מוחזק בהבאת הרבה דברי הבאי וקישוטים ספרותיים").
ובכן מיהרו בניך, "דבר הבאי ו"קישוט ספרותי" זה, אינו אלא מיסוד חסידי אשכנז ! וכמבואר בתפילה שנוסדה ע"י ריב"ק אבי הרוקח ! עי' א"מ הברמן, 'שתי תפילות ליחידים ופיוטים הקשורים בהן', קבץ על יד, סדרה חדשה, ספר ח (יח), ירושלים תשלו, עמ' 250. והובא כאן בפורום בעבר. וצדק הרב חמ"י במה שתלה בספ"י.
איש_ספר כתב:במאמרו המצוין של חברנו רא"א אהרונוב על ברכת למשומדים, בעמ' תקג הוא מביא דברי אחד קדוש מדבר הרב חמ"י, הכותב שמצא בספרים ישנים שטוב להוסיף בוידוי דרב המנונא זוטא: וצריך הייתי לומר שוב לא אעשה לולי כי יגורתי מיצר הרע וכו'. הרב חמ"י כותב על הוספה זו "וכן כתוב בספרים ישנים והנאני". והרב אהרונוב שפך עליו כל חמתו
דרומי כתב:בהמשך לדיון אודות היחס ל'תורה תמימה', ידוע כי האדמור מחבד היה נכנס בכל שבת לשמוע קריאת התורה עם חומש 'תורה תמימה' בידו.
ועתה מצאתי רשימה מעניינת מכתב ידו של המזכיר רי"ל גרונר שי' (מיומנו באדר תשכ"ח):
חסיד אחד הביא לכ"ק את הספר 'תוספת ברכה' עה"ת, והעיר על זה: .. ער איז געווען א גלאטער. כך שמעתי מכ"ק מו"ח אדמו"ר (אדמו"ר הריי"צ נ"ע) כשראיתי ספריו אצלו ושאלתיו על זה, ואמר: דער טאטע (אדמו"ר הרש"ב נ"ע) פלעגט קוקן אין עם און געזאגט אז ער איז געווען א גלאטער.
ואמר החסיד: כעת מבין למה כ"ק משתמש בחומש 'תורה תמימה' של הנ"ל, ואמר כ"ק: אזוינע זאכין איז גרינג נאכצוטאן.
אישצפת כתב:דרומי כתב:בהמשך לדיון אודות היחס ל'תורה תמימה', ידוע כי האדמור מחבד היה נכנס בכל שבת לשמוע קריאת התורה עם חומש 'תורה תמימה' בידו.
ועתה מצאתי רשימה מעניינת מכתב ידו של המזכיר רי"ל גרונר שי' (מיומנו באדר תשכ"ח):
חסיד אחד הביא לכ"ק את הספר 'תוספת ברכה' עה"ת, והעיר על זה: .. ער איז געווען א גלאטער (תרגום המילולי: הוא הי' [איש] חלק; והכונה הוא כנראה "איש ישר"). כך שמעתי מכ"ק מו"ח אדמו"ר (אדמו"ר הריי"צ נ"ע) כשראיתי ספריו אצלו ושאלתיו על זה, ואמר: דער טאטע (אדמו"ר הרש"ב נ"ע) פלעגט קוקן אין עם און געזאגט אז ער איז געווען א גלאטער. (אבא הי' מסתכל בו [בהספר], ואמר שהי' איש ישר)
ואמר החסיד: כעת מבין למה כ"ק משתמש בחומש 'תורה תמימה' של הנ"ל, ואמר כ"ק: אזוינע זאכין איז גרינג נאכצוטאן (דברים הללו קל לחקות).
מחילה על הבקשה המוזרה.
אבל אולי בכל זאת יואיל כת"ר לתרגם את הדברים לטובת אלו שאינם דוברי יידיש. שיזכו גם הם להבין.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 663 אורחים