שלום לידידים!
רבינו הגאון היעב"ץ זצ"ל בספרו מור וקציעה סי' רכ"ד מבאר באריכות שאין לברך שחלק מחכמתו על חכמי אוה"ע. בלוח התיקון והשמטות שם הוא מוסיף דברים ושופך מרורות על ר' משה בוטריל (בעל המפרש ר"מ בוטריל על ספר יצירה – האיש ויצירתו ראוים לאריכות, במקומו הנכון בל"נ, אשר ממנו יובן יותר על מה יצא הקצף), על שמהלל חכמי הגוים, בסוף דבריו הוא מכה על קדקדו של מחבר אחד בזמנו אשר "שמו כשמו" שהלך בעקבות בוטריל לקרות חכמי אוה"ע בתואר החכמים השלמים.
לצורך ההבנה אעתיק דבריו כלשונו: ותמהתי מראות, איך ניתן בדפוס (בימים קודמים שהיה טובים מאלה, שהיו עדיין בעולם חכמים יראים שלמים, שוקדים על תקנת הדור וכבוד התורה) פירוש בוטרי"ל על ספר יצירה, שהשתטה בו מאד, לקרוא בשם מלומד נכרי לתהלה ולתפארת, ולא הניח כלום לכשרים וכן בפיו מלא לאמר שאוהב את הערל וטמא אריסטו היווני הכופר בתורה, ומכחיש חדוש העולם, אוי לעינים שכך רואות, מה גם להציג הדברים האלה על ספר קבלה קדמון. ובדרכו הלך מחבר אחד בימינו ששמו כשמו, קורא בחבורו לחכמי דת אחרת החכמים השלמים, בושני מדבריו. עכ"ל הזהב.
ומעתה נפשי בשאלתי, מיהו מחבר זה שעליו המדובר?