נהר שלום כתב:ספר נהדר
בהקדמה כותב שהמחבר ל"מחנה הפרושים הנאמנים לחז"ל (שהיוו את רוב העם)"
מה המקור? זכור לי שהיה מי שכתב (וכן משמע מאגרת הרמב"ם) שרוב העם הלכו אחרי היוונים.
מתון כתב:האם יהיה להשיג הספר גם בחו"ל?
התמונות הם צבעוני גם בספר שבדפוס?
נהר שלום כתב:ספר נהדר
בהקדמה כותב שהמחבר ל"מחנה הפרושים הנאמנים לחז"ל (שהיוו את רוב העם)"
מה המקור? זכור לי שהיה מי שכתב (וכן משמע מאגרת הרמב"ם) שרוב העם הלכו אחרי היוונים.
דעת_האברך כתב:למשל, לכל מה שנזכר בדברי חז"ל על הנשים שגם הן היו באותו הנס והמעשה עם בת חשמונאי שעוררה את אחיה לפרוץ במרד בצורה פרובוקטיבית, אין זכר בכלל בספרי המקבים.
מור וקציעה סימן תרע
וביחוד לנשים הוא דבר ראוי ונכון, לפי שהן קלות הדעת, ויבואו לעשות מלאכתן לאור הנר של מצוה. ואת זו מצאתי אחרי כותבי לבעל ט"ז ז"ל [ס"ק ב] שעשה ג"כ סמוכות לסברת הטור מאותו מנהג של ביטול מלאכה דר"ח. והוא ז"ל הוסיף לומר שנס חנוכה כמו כן נעשה ע"י הנשים. וזה דבר בדוי (אף על פי שכתבו כן קצת מפרשים) כי באמת אין שייכות כלל לנשים בנס חנוכה יותר מן האנשים. לא אמרו רז"ל, אלא שאף הן היו באותו הנס, וזה כפירש"י ז"ל, שהיוונים גזרו על האשה הנשאת, שתבעל להגמון תחלה (שגזרותם הרעות היו כוללות לנשים כמו לאנשים) לא שהן הנה היו סבה וגורם לנס, כנודע מספר מלחמות החשמונאים, ומדברי היוסיפון (גם הפייטן האשכנזי ביוצר דשבת חנוכה ערבב מעשה שני ניסים מתחלפים, ורחוקים מאד בזמניהם זה מזה, ולא קרב זה אל זה, אם לא שנאמר שרצה לתת זכרון גם לנס יהודית, שאירע בזמן קדמון, בימי גלות בית ראשון, ולא מצא לו מקום מיוחד, וצירפו לנס חנוכה, כמ"ש בס"ד בהגהות היוצרות) אלא העיקר כדברינו שנקבע מנהג זה על הנשים, לקלות דעתן, והוא הנכון.
הא לחמא עניא כתב:באיזה פרק בדיוק מופיע הסיפור של נס חנוכה???
פלגינן כתב:בעז"ה, בהמשך השבוע יגיע הספר לחנויות הספרים
פלגינן כתב:הא לחמא עניא כתב:באיזה פרק בדיוק מופיע הסיפור של נס חנוכה???
איזה מהם?
הא לחמא עניא כתב:באיזה פרק בדיוק מופיע הסיפור של נס חנוכה???
בן אדם כתב:הא לחמא עניא כתב:באיזה פרק בדיוק מופיע הסיפור של נס חנוכה???
העיקר היא בסוף פרק ד'. אבל כמובן, כדי להבינו כראוי יש לקרוא גם הפרקים הקודמים לה.
הכל בכתב כתב:ועיין בהקדמת האברבנאל לספר חבקוק, שהביא מדברי היוסיפון שחבקוק הנביא בא לדניאל בגוב האריות, וכותב שזהו נגד דברי חז"ל שחבקוק היה בימי מנשה המלך, מוקדם כמאה וחמישים שנה לדניאל, ומסיק שאין להאמין בסיפורי מעשיות נגד דברי חז"ל. - וזהו למרות שבכל ספריו מרבה להביא מדברי היוסיפון, מ"מ במקום שמצא סתירה לדברי חז"ל, כותב שאין להאמין לדבריו שהם רק "סיפורי מעשיות".
וגם בספר דניאל (וכמדומני שגם במשמיע ישועה) כותב עליו דברים קשים, על שהאמין לדברי הגויים בחשבונות מלכי פרס, שהמה נגד דברי חז"ל, וכותב כי היתכן שיוסיפון אשר - לפי דבריו - היה כהן משוח מלחמה, יתן אומן לדברי הגויים המתנגדים לדברי חז"ל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 479 אורחים