תוך כדי דיבור כתב:עד כמה שידיעתי מגעת, כל שסתומי הביטחון המצויים כיום מבוססים על מנגנון מכני, שעיקרו רכיב מתכת המתרחב בחום (כלומר כשהאש דולקת), וכשהוא מתקרר בגלל כיבויה הוא גורם לחסימת הזרמת הגז. נסו ותראו שהמנגנון עובד גם כשהתנור אינו מחובר לחשמל (ואם לא כן לא היה ראוי לשם "ביטחון").
תוך כדי דיבור כתב:להדליק?... על הכיבוי כבר דובר כאן בעבר, לפי זכרוני.
אפרקסתא דעניא כתב:תוך כדי דיבור כתב:עד כמה שידיעתי מגעת, כל שסתומי הביטחון המצויים כיום מבוססים על מנגנון מכני, שעיקרו רכיב מתכת המתרחב בחום (כלומר כשהאש דולקת), וכשהוא מתקרר בגלל כיבויה הוא גורם לחסימת הזרמת הגז. נסו ותראו שהמנגנון עובד גם כשהתנור אינו מחובר לחשמל (ואם לא כן לא היה ראוי לשם "ביטחון").
ואם כך מה הבעיה בזה? היכן יש כאן חשש חילול יו"ט?
כי זרם חשמלי ברמות זעירות כאלה נוצר גם שנוגעים יחד בסכין ומזלג זה בזה, וכל כיוצא בזאת, ורק כאן נבנה מנגנון שיודע לעשות שימוש בתכונה זו של המתכות, שקצב העברת האלקטרונים בתוכן משתנה לפי הטמפרטורה.
כעת ראיתי הלינק והודאת תוכ"ד.
ואשתומם כשעה חדא, איך מקודם התירו כאן בשופי ובלא פקפוק איסור תורה על סמך 'ככל הידוע לי', וכעת נתברר שהוא איסור גמור.
וכמה פוקה ומכשול היו כאן עוד קמעא.
ועל דא קבכינא, מפעלות העולם הוירטואלי, ואכמ"ל.
ה שכאן זה לא בית הוראה זו בדיוק הבעיה עליה דברתי.
לפני שעה היית משוכנע שאין כל בעיה בהדלקת הגז ביו"ט, זאת עקב דבריו הנמהרים של תוכ"ד, ואילו חוץ לפורום אין אדם נמהר להשיב בלא בדיקה
תוך כדי דיבור כתב: מפני שכידוע רובא דרובא משומרי התומ"צ, יראים ושלמים, הם ורבניהם, אינם נוקטים כשיטת החזו"א (דהיינו לומר שבסגירת מעגל חשמלי יש איסור דאורייתא), אלא כהגרשז"א ודעימיה, וממילא אזל מכאן ה"איסור גמור" כלשונך. ואולי ע"ז גופא הנערוון?
למה ייגרע זה מעצם ההדלקה שמותר, הלא ג"ז לכאו' בכלל אותו צורך אוכל נפש שא"א באופן אחר.
לעניין גרמא הדבר פשוט שבפשוטים. הרי הפעולה שעושה האדם היא הדלקת האש, אלא שממה שהאש נדלקת מתחמם ברזל, וממה שמתחמם הברזל נוצר מתח חשמלי, הרי"ז גרמא גמור.
ולעניין הכפתור מה הדמיון, הרי בזה הוא עושה מעשה בידיים, וגם מתכוון לו (וכבר הזכרנו מאוורר וכיו"ב שאוסרים כמו שכתבת).
נ.ב. לגבי המכונה בלא"ה לא היה היתר, מפני שזה דבר שהיה אפשר לעשות מבעו"י בלי שום הפסד בטיב האוכל.
תמהני על מה שכתבת שלא יהיה זה גרמא, אבל אם אנו חלוקים בנקודה זו מה אפשר לנו לעשות מלבד לשאול ע"ז לגדולי תורה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 216 אורחים