דרומי כתב:הרב תוכן, איני מבין את דבריך. לשיטתך למה לא היה צריך לפרסם שהרב לנדא סירב לדון בדברים? כן היה צריך לפרסם, אם זה אכן נכון. שוב נודף פה ריח של מסתוריות משונה
אני לא יודע אם יש טעם לדון בתככים שמסביב, הרי כיום שכל ת"ח המכהן במקום שיש לו השפעה מוקף משמשים, אי אפשר לדעת למה באמת אי אפשר לגשת עליהם. עדיף להתרכז במכתב של ר' לנדא עצמו, שכמעט אין שם מילה אחת לענין.
יש אנשים ששואלים הרי ר' לנדא אינו חת מפני איש, והוא נודע בקפידותו על הלכה וכיוצא, ולעולם לא שמענו פקפוק על כשרותו, אז למה עכשיו נקבל שהוא מדבר שטויות. ב' תשובות בדבר.
א. המכתב מדבר כשלעצמו. אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות, וכפי מה שכתוב שם, אין מילה אחת לעניין. ואין מנוס מלומר שכאן הוא נכשל, וכבר אמרו חז"ל שאין אדם עומד על ד"ת אלא אם כן נכשל בהם.
ב. הר' לנדא נתן הכשרים שנים רבות על עופות, ועכשיו אם יפקפקו על העופות יוצא שהוא נתן הכשר על מוצר שהוא בדיעבד, ואולי משום שנושא הכשרות כל כך קרוב ללבו, והוא מסר את נפשו עליה כל השנים האלה, משום כך, אינו מוכן לשמוע שיש פקפוק על עופות אלו ושיש עופות יותר טובים בשוק. וקרוב לדברים אלו כתב הרלב"ח בתחילת קונטרס הסמיכה.
עוד דבר לסיום, הר' לנדא הוא חסיד חב"ד, ואני לכשעצמי אוהד את הדברים הטובים שיש בחב"ד ומבקר את הדברים הפחות טובים, וכל זה לא מנע ממני לאכול הכשרו כל השנים כולל בשנים של המחלוקת בתפארתה. המציאות היא אבל, שאצל חלק מחסידי חב"ד כל מילת ביקורת נגד התנועה או מנהיגיהם, נחשבת כקריאה למלחמה עולמית, הם נפגעים באופן אישי, ומשקיעים הרבה כוחות כדי לילחם נגד הפגיעה המדומה, בכל הנשק אשר נקרה לידם. אני לא מתכוין לקחת חבל בחגיגות אלו אם הם יתפתחו כאן, ושתיקתי אינה כהודאה, ודי בזה.