כדכד כתב:לענ"ד מנהגים מבררים כיצד נוהגים בפועל ולא מה כתוב בספרים.
אם בכל זאת רוצה ר' פלוני לחפש בספרים אז יש עדות שיש להפם ספרי מנהגים מקובלים כדוגמת "נוהג כצאן יוסף" ו"יוסף אומץ" של מנהגי פפד"מ, "מנהגי... " של הרבה מהחסידויות ודומני שיש לזה מקבילות בעדות הספרדים
[/quote]מנהגי חסידים באוצר מנהגי חב"ד .
לעומקו של דבר כתב:מנהגי חסידים באוצר מנהגי חב"ד ובנטעי גבריאל
שבטיישראל כתב:לעומקו של דבר כתב:מנהגי חסידים באוצר מנהגי חב"ד ובנטעי גבריאל
אוצר מנהגי חב"ד די בסדר וגם מרבה להביא מנהגי שאר החסידיות.
רק אל תיגע בנטעי גבריאל !!
חלק נכבד מה"מקורות" שלו לא היו ולא נבראו וגם שמות החסידיות שהוא אהוב לצטט אינם בדיוק נכונים.
בקיצור, זוועה של ספר.
למה סתם לדבר? פתחת פעם אוצר מנהגי חב"ד של ר"י מונדשיין? תקרא כמה עמודים ותחזור עם בקשת התנצלות.כדכד כתב:וגם ספר של חב"ד שמביא מנהגים של חסידויות אחרות אינו נראה לי אמין (בהנחה שבכלל יש מישהו בחב"ד שמכיר בקיומן של חסידויות אחרות)
איש_ספר כתב:כדכד כתב:וגם ספר של חב"ד שמביא מנהגים של חסידויות אחרות אינו נראה לי/quote]למה סתם לדבר? פתחת פעם אוצר מנהגי חב"ד של ר"י מונדשיין? תקרא כמה עמודים ותחזור עם בקשת התנצלות.
רק חבל שיצאו כמה כרכים בודדים.
דרומי כתב:כאשר ביקר האדמור מגור שליטא - אז בנו של האדמור - אצל האדמור מחבד בשנת תשל"ז, הפציר בו האדמור מחבד לפרסם בכתב את מנהגי גור, והוא השיב שהחסידים יודעים גם ככה, אך האדמור מחבד המשיך וביקש שיוציאו זאת בכתב, ואמר שהוא שאל כמה דברים אצל חסידי גור ולא ידעו, ולכן כדאי להדפיס זאת.
דרומי כתב:כאשר ביקר האדמור מגור שליטא - אז בנו של האדמור - אצל האדמור מחבד בשנת תשל"ז, הפציר בו האדמור מחבד לפרסם בכתב את מנהגי גור, והוא השיב שהחסידים יודעים גם ככה, אך האדמור מחבד המשיך וביקש שיוציאו זאת בכתב, ואמר שהוא שאל כמה דברים אצל חסידי גור ולא ידעו, ולכן כדאי להדפיס זאת.
דרומי כתב:סברא דומה נאמרה על ידי האדמור מגור שליטא בפגישה שהזכרתי.
ואם מדברים על מנהגים מקוריים בקהילות החסידיות - ראיתי בגור שנוהגים שם לאכול בצורה 'רשמית' במוצאי תענית אסתר לפני קריאת המגילה, כדי שקריאת המגילה תהיה בישוב הדעת ולא מתוך תענית.
אולי גם בקהילות נוספות הדבר נהוג, עכ"פ בשבילי זה היה חידוש גדול. ומן הסתם מנהג זה אין מקורו בקוצק העתיקה, כמובן
דרומי כתב:אוצר מנהגי חב"ד יש רק 2 כרכים - על אלול תשרי ועל ניסן אייר סיון.
בלי קשר קיים ספר בשם "ספר המנהגים" שהוא מקיף את כל תחומי החיים, אך הוא הרבה יותר עתיק מהאוצר הנ"ל ובסגנון אחר לגמרי.
גביר כתב:א. ראיתי פעם באקראי באיזה כתב עת של חבדניקים מדור על מנהגים שנכתב בידי יהודי בשם גוראריה [משפחה חבדית ידועה, איני זוכר את שמו הפרטי], כתוב בשפה יפה ודן בהרחבה בענייני מנהגים של כלל ישראל ולאו דווקא של חב"ד ונראה שהכותב הוא אדם רציני ובקיא, אולי הדברים יצאו כבר או עתידים לצאת כספר.
ב. בתחלית האשכול היתה ביקורת על 'נטעי גבריאל', היוכל כותב הביקורת או אחד מחו"ר הפורום להצביע על דוגמאות לטענות שהועלו שם?
בני ב[quote]רקי כתב:א. בגור נהגו לאכול בסוף כל תענית לפני תפילת ערבית ולא רק בתענית אסתר, ואף ביום כיפור מבדילים לפני תפילת ערבית(עכ"פ בתקופת הבית ישראל)- לגבי יוה"כ, כך שמעתי.
כדכד כתב:בני ב[quote]רקי כתב:א. בגור נהגו לאכול בסוף כל תענית לפני תפילת ערבית ולא רק בתענית אסתר, ואף ביום כיפור מבדילים לפני תפילת ערבית(עכ"פ בתקופת הבית ישראל)- לגבי יוה"כ, כך שמעתי.
יכול להיות אך בסוף כל תענית מלבד תענית אסתר אין איסור לאכול
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:בני ב[quote]רקי כתב:א. בגור נהגו לאכול בסוף כל תענית לפני תפילת ערבית ולא רק בתענית אסתר, ואף ביום כיפור מבדילים לפני תפילת ערבית(עכ"פ בתקופת הבית ישראל)- לגבי יוה"כ, כך שמעתי.
יכול להיות אך בסוף כל תענית מלבד תענית אסתר אין איסור לאכול
זה לא חלק לאכול לפני ערבית!
עזריאל ברגר כתב:גביר כתב:א. ראיתי פעם באקראי באיזה כתב עת של חבדניקים מדור על מנהגים שנכתב בידי יהודי בשם גוראריה [משפחה חבדית ידועה, איני זוכר את שמו הפרטי], כתוב בשפה יפה ודן בהרחבה בענייני מנהגים של כלל ישראל ולאו דווקא של חב"ד ונראה שהכותב הוא אדם רציני ובקיא, אולי הדברים יצאו כבר או עתידים לצאת כספר.
ב. בתחלית האשכול היתה ביקורת על 'נטעי גבריאל', היוכל כותב הביקורת או אחד מחו"ר הפורום להצביע על דוגמאות לטענות שהועלו שם?
כוונתך מסתמא לסדרת "חקרי מנהגים" מאת הרב אליהו יוחנן גוראריה - רב העיר חולון.
היא התחילה כסדרת כתבות בעיתון "כפר חב"ד", ומאז יצאו לאור כבר כמה כרכים.
גביר כתב:עזריאל ברגר כתב:גביר כתב:א. ראיתי פעם באקראי באיזה כתב עת של חבדניקים מדור על מנהגים שנכתב בידי יהודי בשם גוראריה [משפחה חבדית ידועה, איני זוכר את שמו הפרטי], כתוב בשפה יפה ודן בהרחבה בענייני מנהגים של כלל ישראל ולאו דווקא של חב"ד ונראה שהכותב הוא אדם רציני ובקיא, אולי הדברים יצאו כבר או עתידים לצאת כספר.
ב. בתחלית האשכול היתה ביקורת על 'נטעי גבריאל', היוכל כותב הביקורת או אחד מחו"ר הפורום להצביע על דוגמאות לטענות שהועלו שם?
כוונתך מסתמא לסדרת "חקרי מנהגים" מאת הרב אליהו יוחנן גוראריה - רב העיר חולון.
היא התחילה כסדרת כתבות בעיתון "כפר חב"ד", ומאז יצאו לאור כבר כמה כרכים.
יישר כח, הספר [שמונה כרכים] מצוי באוצר https://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?28748 [חלק ראשון]
גביר כתב:עזריאל ברגר כתב:גביר כתב:א. ראיתי פעם באקראי באיזה כתב עת של חבדניקים מדור על מנהגים שנכתב בידי יהודי בשם גוראריה [משפחה חבדית ידועה, איני זוכר את שמו הפרטי], כתוב בשפה יפה ודן בהרחבה בענייני מנהגים של כלל ישראל ולאו דווקא של חב"ד ונראה שהכותב הוא אדם רציני ובקיא, אולי הדברים יצאו כבר או עתידים לצאת כספר.
ב. בתחלית האשכול היתה ביקורת על 'נטעי גבריאל', היוכל כותב הביקורת או אחד מחו"ר הפורום להצביע על דוגמאות לטענות שהועלו שם?
כוונתך מסתמא לסדרת "חקרי מנהגים" מאת הרב אליהו יוחנן גוראריה - רב העיר חולון.
היא התחילה כסדרת כתבות בעיתון "כפר חב"ד", ומאז יצאו לאור כבר כמה כרכים.
יישר כח, הספר [שמונה כרכים] מצוי באוצר https://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?28748 [חלק ראשון]
איש_ספר כתב:רק חבל שיצאו כמה כרכים בודדים.
כדכד כתב:אתה צודק אבל עדיין לפני קריאת מגילה מחמירים הפוסקים יותר
איש גלילי כתב:כדכד כתב:אתה צודק אבל עדיין לפני קריאת מגילה מחמירים הפוסקים יותר
לא חמור יותר מהאכילה לפני התקיעות. והבעיה של יישוב הדעת גדולה יותר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 217 אורחים