מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
קרוב קרוב
הודעות: 35
הצטרף: ו' אוקטובר 28, 2016 12:10 am

סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי קרוב קרוב » ו' יוני 02, 2017 10:29 am

אדם אשר אומר תהילים בפרק זמן של שלוש שעות ויש לו שתי אפשרויות , אמירה במרוצה ללא הבנה וכוונה ובכך יסיים את הספר ,

או אמירה של חלק מהתהילים בנחת או בהבנה

מה עדיף , ובכלל מה המקור לכך שבתהילים יש משמעות לאמירה ללא הבנה וכוונה ?

א' זעירא
הודעות: 373
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:00 pm

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי א' זעירא » ו' יוני 02, 2017 11:19 am

ראה: שו"ע או"ח סי' א סעי' ד.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' יוני 02, 2017 2:53 pm

נכב"ב.

קרוב קרוב
הודעות: 35
הצטרף: ו' אוקטובר 28, 2016 12:10 am

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי קרוב קרוב » ש' יוני 03, 2017 11:35 pm

נכב"ב ????

???????????????????????????????????????

מה זה ?

חוקר ודורש
הודעות: 866
הצטרף: ד' אוגוסט 17, 2016 11:39 am

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי חוקר ודורש » ש' יוני 03, 2017 11:35 pm

ר"ל שזה כבר נידון בפורום.

קרוב קרוב
הודעות: 35
הצטרף: ו' אוקטובר 28, 2016 12:10 am

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי קרוב קרוב » ש' יוני 03, 2017 11:37 pm

א' זעירא כתב:ראה: שו"ע או"ח סי' א סעי' ד.


ברור לי שבכל התורה כן הוא ,

השאלה היא האם גם בתהילים הדין כן , או לא .

שכן מפורסם שבתהילים יש משמעות לאמירה גם בלא כונה והבנה .

חוקר ודורש
הודעות: 866
הצטרף: ד' אוגוסט 17, 2016 11:39 am

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי חוקר ודורש » ש' יוני 03, 2017 11:56 pm

חזקה על דוד המלך רגל רבעי במרכבה שתפילתו שתהילים יחשב כלומד בנגעים ואהלות. היא לאו דווקא בלומד תהילים בעיון.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' יוני 04, 2017 12:38 am

למה אתה חושב כך. אני הייתי אומר בדיוק להיפך שחזקה על דוד המלך רגל רביעי במרכבה שלא עלה בדעתו שראוי לקרוא בספרו הקדוש שכל כולו השתפכות הנפש לפני הבורא כצפור המצפצפת בלי שום כוונת הלב.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי נהר שלום » ב' יוני 05, 2017 6:18 am

קרוב קרוב כתב:
א' זעירא כתב:ראה: שו"ע או"ח סי' א סעי' ד.


ברור לי שבכל התורה כן הוא ,

השאלה היא האם גם בתהילים הדין כן , או לא .

שכן מפורסם שבתהילים יש משמעות לאמירה גם בלא כונה והבנה .

כמדומני שראיתי כתוב שדוד כבר כוון כל הכוונות ולכן אין צורך להבין בקריאת תהלים. שמעתי זאת גם על הזוהר.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יוני 05, 2017 6:23 am

אני מתקשה להבין את כל הרעיונות האלה. ואם דוד המלך כבר אמר את כל התהלים אז אנחנו לא צריכים לומר תהלים כי הוא כבר אמר את זה. שלא לדבר על השאלה שאם פפא בר אבא כבר אכל את כל מה שצריך לאכול אז אנחנו כבר לא צריכים לאכול כלום.

גרשון
הודעות: 40
הצטרף: ו' ספטמבר 14, 2012 12:00 am

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי גרשון » ב' יוני 05, 2017 7:03 am

מו"ר אמר פעם בשיעור "דוד המלך חיבר ספר תהלים במשך הרבה שנים, ואיך אפשר לאמרו כולה בשעה אחת...."
למעשה, הייתי מציע להשואל, שיאמר חצי תהלים בכוונה, ולסגולת האמירה בלבד (ללא כוונה) יפדה חובו אצל תהלים כולל, ויצא זכאי מכאן ומכאן

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' יוני 05, 2017 7:33 am

גרשון כתב:מו"ר אמר פעם בשיעור "דוד המלך חיבר ספר תהלים במשך הרבה שנים, ואיך אפשר לאמרו כולה בשעה אחת....

יש ספרים שכתוב זאת בשם האדמור מקאצק שאמר זאת לחסיד טשערנובל [שנהוג אצלם לומר כל ספר תהלים, ועיי"ש לגבי עוד שני מנהגים] ויש המביאים כן בשם א' מגדולי חסידי קאצק

חוקר ודורש
הודעות: 866
הצטרף: ד' אוגוסט 17, 2016 11:39 am

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי חוקר ודורש » ב' יוני 05, 2017 7:46 am

אוצר החכמה כתב:אני מתקשה להבין את כל הרעיונות האלה. ואם דוד המלך כבר אמר את כל התהלים אז אנחנו לא צריכים לומר תהלים כי הוא כבר אמר את זה. שלא לדבר על השאלה שאם פפא בר אבא כבר אכל את כל מה שצריך לאכול אז אנחנו כבר לא צריכים לאכול כלום.

שים לב לתפילה:כאילו דוד המלך עצמו.
הדימוי לפפא בר אבא במחילה לא לעניין,כאן כפי שמבקשים בתפילה לפני כאילו דד המלך עצמו ! באכילה גם תאמר כך...
יְ"הִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ ...הַבּוֹחֵר בְּדָוִד עַבְדוֹ וּבְזַרְעוֹ אַחֲרָיו, וְהַבּוֹחֵר בְּשִירוֹת וְתִשְבָּחוֹת, שֶׁתֵּפֶן בְּרַחֲמִים אֶל קְרִיאַת מִזְמוֹרֵי תְהִלִּים שֶׁאֶקְרָא, כְּאִלוּ אֳמָרָם דָוִד הַמֶלֶךְ עָלָיו הַשָׁלוֹם בְּעַצְמוֹ, זְכוּתוֹ יָגֵן עָלֵינוּ. וכו."

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יוני 05, 2017 7:57 am

מי שאומר תהלים כראוי יכול לבקש שבנוסף למעשה שעשה תחשב לו מעלה כאילו אמרה דוד המלך. אבל מי שלא אומר כראוי למה שייחשב לו.
להבנתך בכלל למה נולדנו הלא מספיק שדוד המלך אמר תהלים ומה צריך אותנו בעולם?
וזה בדיוק הדימוי לפפא בר אבא.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: סיום ספר תהילים בלא הבנה וכוונה או חצי ספר בהבנה כוונה ?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יוני 05, 2017 8:01 am

לפי הבנתי הדבר פשוט שמה שכתוב שלשון הזהר מסוגל לנשמה אפילו כשאינו מבין. היינו כשאינו יכול להבין (בכלל או כעת). ובאמת בכל התורה כך הוא ליגרס איניש אף על גב דלא ידע מאי קאמר (השו"ע הרב מחמיר בזה שהיינו דווקא בתורה שבכתב) ועל זה כתבו שבלשון הזהר יש יותר מעלה במצב הזה. אבל איך יעלה על הדעת שאדם צריך לבחור בזה.



חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 148 אורחים