מוישה כתב:לפני מספר שנים אמר לי מו"ץ פלוני שמקובל אצלם שטבילת ער"ש ניתן לטבול אפילו מבוקר יום שישי, לאחר שקראו כל הפרשה שמו"ת.
האם ידוע למישהו מקור לזה? ואם אחד קרא קצת קצת כל השבוע, ובער"ש הוא רק מסיים את הפרשה, האם מהני?
"כתבו המקובלים בשם רבינו האר"י אחר קריאת הפרשה, היה טובל בערב שבת . והיה אומר כי אחר שקרא הפרשה של שבת, כבר יש יכולת לקבל תוספות שבת אמנם קודם קריאת הפרשה, לא היה טובל, עיין בספר פע"ח שער השבת פרק ג. כף החיים סימן רס ס"ק ז אורל"צ ח"ב עמוד שיב".
שאלוני כתב:2. אם עדיין לא קרא - ניתן לטבול אך לא לפני שעה חמישית מהיום (שעה קודם חצות יום).
פלגינן כתב:שאלוני כתב:2. אם עדיין לא קרא - ניתן לטבול אך לא לפני שעה חמישית מהיום (שעה קודם חצות יום).
שהתחיל שעה ה', היינו שעתיים קודם חצות, הלא כן?!
שאלוני כתב:פלגינן כתב:שאלוני כתב:2. אם עדיין לא קרא - ניתן לטבול אך לא לפני שעה חמישית מהיום (שעה קודם חצות יום).
שהתחיל שעה ה', היינו שעתיים קודם חצות, הלא כן?!
אמת ויציב
שאלוני כתב:מקור:
ועיין עוד לגרב"צ מוצפי שליט"א בספר "שיבת ציון" ח"א (עמ' צב'-צד'), שהביא עוד מקורות בנושא זה.
ומנהג מורי זלה"ה.. קודם קריאת הפרשה, לא היה טובל, אך במקרה היה טובל קודם, וגם זה לא היה אלא אחר ד' שעות היום ו', ולא קודם.
פלגינן כתב:האם לגבי ערב יום כפור יש דעה המקלה כבר מהבוקר או לכה"פ מתחילת חמישית?
ואמר לי מו"ר זלה"ה שהוא הדין לכל ערב יום טוב וכן היום הקדוש הזה הוא יום הכפורים שמתנוצצת הארתם שעה קודם חצות וכן היה נוהג בעצמו כי היה זריז ונשכר וטובל שעה קודם חצות היום בדיוק. וכן ראיתי לגדולי המקובלים בירושלים שהיו נוהגים כן בשופי הלא הם הרב יששכר אבו עזיז, הרב אליהו מערבי, הרב יעקב מונסה, הרב שלמה משיח, וראש רבני בית אל הוא רבנו עובדיה הדאיה ז"ל מחבר שו"ת ישכיל עבדי
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 140 אורחים