היא שיחתי כתב:הא לך יבנה וחכמיה!
וספרי ההגיוגרפיה החרדית מנתקים אותם מאיתנו, מרחיקים אותם מהשגתנו
ולצערנו ניתן להכירם רק דרך ספרי האקדמיה, או לחילופין דרך ספרים שיוצאים מידי פעם אך מוחרמים [הם ומחבריהם] לאלתר
היא שיחתי כתב:הא לך יבנה וחכמיה!
אנו, כחניכי עולם הישיבות, שחונכנו על ברכי הגדולים המוזכרים בספרים אלו ועוד
כמהים לדעת האמת אודותם, לדעת הלכי רוחם וכיצד נתגדלו
וספרי ההגיוגרפיה החרדית מנתקים אותם מאיתנו, מרחיקים אותם מהשגתנו
ולצערנו ניתן להכירם רק דרך ספרי האקדמיה, או לחילופין דרך ספרים שיוצאים מידי פעם אך מוחרמים [הם ומחבריהם] לאלתר
קו ירוק כתב:היא שיחתי כתב:הא לך יבנה וחכמיה!
אנו, כחניכי עולם הישיבות, שחונכנו על ברכי הגדולים המוזכרים בספרים אלו ועוד
כמהים לדעת האמת אודותם, לדעת הלכי רוחם וכיצד נתגדלו
וספרי ההגיוגרפיה החרדית מנתקים אותם מאיתנו, מרחיקים אותם מהשגתנו
ולצערנו ניתן להכירם רק דרך ספרי האקדמיה, או לחילופין דרך ספרים שיוצאים מידי פעם אך מוחרמים [הם ומחבריהם] לאלתר
מזוכיזם, הא ותו לא.
כדוגמא. וכי ריכול, שהיה או לא היה, בספרו של קוליץ על החזו"א, יעשה אותך בקי יותר בהלך רוחו ז"ל - מאשר ספרי 'מעשה איש' או אפילו 'פאר הדור' ?
אני חושב שדוקא ספרי ביוגרפיה חרדים איכותיים מקרבים אותנו לדרך בה גדלו האנשים. כדוגמא: קרא לך את הספר של ברגמן על הרב שך בנערותו, ותאמר לי אם לא בא לך להתיישב וללמוד כמו בנאדם כמה שעות רצופות. יכול להיות שספר עיתונאי עליו יעשה לך את זה יותר טוב. שיהיה לך.
'בא לך להתיישב וללמוד כמו בנאדם כמה שעות רצופות'
גביר כתב:היא שיחתי כתב:הא לך יבנה וחכמיה!
וספרי ההגיוגרפיה החרדית מנתקים אותם מאיתנו, מרחיקים אותם מהשגתנו
ולצערנו ניתן להכירם רק דרך ספרי האקדמיה, או לחילופין דרך ספרים שיוצאים מידי פעם אך מוחרמים [הם ומחבריהם] לאלתר
מתוך לפחות עלעול כמעט בכל ספר אקדמי שיוצא על אודות גדולי ישראל [לצרכי פרנסה] ועם כל הביקורת על ספרי ההגיוגרפיה [והיא רבה מאד] נראה שניתן לומר שפעמים הרבה דווקא מתוך ספרי ההגיוגרפיה, עם כל חסרונותיהם, והם רבים, ניתן לעמוד על הלך רוחם של הגדולים, בעוד ספרי האקדמיה פעמים הרבה [לא תמיד, הדבר תלוי בדרך כלל מי ומי הכותב] אינם תופסים את הדברים באמת וגם בעל פה ניתן לפעמים לשמוע ממרצים לא מעט הבלים כאשר הם עוסקים בענייני יהדות. יתרונם של ספרי האקדמיה, כאשר הוא קיים, הוא בעריכתם המוקפדת ובדיוקם בפרטי המאורעות. דומני שהספרים הטובים ביותר על אודות גדולי ישראל הם אלה שנכתבו בידי בני תורה אמתיים שמסיבות שונות פנו לעולם האקדמי ואמצו את צדדיו החיוביים.
קו ירוק כתב:היא שיחתי כתב:הא לך יבנה וחכמיה!
אנו, כחניכי עולם הישיבות, שחונכנו על ברכי הגדולים המוזכרים בספרים אלו ועוד
כמהים לדעת האמת אודותם, לדעת הלכי רוחם וכיצד נתגדלו
וספרי ההגיוגרפיה החרדית מנתקים אותם מאיתנו, מרחיקים אותם מהשגתנו
ולצערנו ניתן להכירם רק דרך ספרי האקדמיה, או לחילופין דרך ספרים שיוצאים מידי פעם אך מוחרמים [הם ומחבריהם] לאלתר
מזוכיזם, הא ותו לא.
כדוגמא. וכי ריכול, שהיה או לא היה, בספרו של קוליץ על החזו"א, יעשה אותך בקי יותר בהלך רוחו ז"ל - מאשר ספרי 'מעשה איש' או אפילו 'פאר הדור' ?
אני חושב שדוקא ספרי ביוגרפיה חרדים איכותיים מקרבים אותנו לדרך בה גדלו האנשים. כדוגמא: קרא לך את הספר של ברגמן על הרב שך בנערותו, ותאמר לי אם לא בא לך להתיישב וללמוד כמו בנאדם כמה שעות רצופות. יכול להיות שספר עיתונאי עליו יעשה לך את זה יותר טוב. שיהיה לך.
שלום כתב:האם גדול בתורה שידע גם משיריו של הרוסי פושקין - משמע שהיו לו "נפילות" או זו המציאות וכך הוא רצה לנהוג בחייו? כמובן התשובה תלויית פרשנות.
קו ירוק כתב:(כולנו שואפים להיות 'גדולים'. האם נתאר לעצמינו אדם גדול באמת, שדרך צמיחתו היתה דרך קריאת ספרים מזה המין?)
רבותיי כתב:קו ירוק כתב:(כולנו שואפים להיות 'גדולים'. האם נתאר לעצמינו אדם גדול באמת, שדרך צמיחתו היתה דרך קריאת ספרים מזה המין?)
כמובן שלא, עכ"פ לפי השקפתך הבהירה. שהרי כאשר יתברר שדרך צמיחתו היתה דרך קריאת ספרים מזה המין - יובהר ויוברר שמעולם לא היה אדם גדול באמת. ולא בכדי נוספה מילה זו בדבריך.
(כולנו שואפים להיות 'גדולים'. האם נתאר לעצמינו אדם גדול באמת, שדרך צמיחתו היתה דרך הרבצת השקפתו הבהירה בפורומים מזה המין?)
י. אברהם כתב:חז"ל?קו ירוק כתב:חשבתי שכולם מכירים את חז"ל אנחנו רצים והם רצים..
קו ירוק כתב:תאר לך...
ראה תלמוד ירושלמי ברכות פ"ד ה"ב.
זה לא באותה לשון, אבל שם היא לשונה המקורית של התפילה.
פשיסחא כתב:אחרי החפץ חיים ר"ח מבריסק ור"א וסרמן ור' חיים עוזר הזכירו את האמרי אמת, ומה עם מהרי"ד מבלז שמלבד רבבות חסידי בלז היו כפופים אליו מאות רבנים ואדמורי"ם מגליציה והונגריה, היחס מטעה את הקורא (זה לא בספר זה בדווקא אני עוד לא קראתי את הספר, אבל זה בהרבה ספרים), היום באמת בעיקר מתקופת הרב ש"ך הציבור הליטאי הוא הציבור הגדול ביותר והמלוכד ביותר והגדולים הליטאים הם די מובילים בהנהגת הציבור החרדי, אך לא כך היה בחו"ל לפני המלחמה, הן מבחינת כמות והן מבחינת השפעה היו האדמורי"ם הרבה יותר משפיעים ומובילים מהגדולים הליטאים.
מכון חכמי ספרד כתב:אם פונים אלי בבקשה להתמנות כראש ישיבה, הדבר מלמד שאני משפיע על הציבור החרדי יותר מהאדמו"ר מגור?
קראקובער כתב: כשחיפשו ביח"ל ראש ישיבה אחרי פטירתו של ר"מ שפירא פנו המנהלים אל רח"ע לחפש מחליף ולא להאמרי אמת אז כנראה שלרח"ע (וכנראה גם הח"ח) היה יותר השפעה אפילו בפולין מאדמורים מקומיים.
מכון חכמי ספרד כתב:אם פונים אלי בבקשה להתמנות כראש ישיבה, הדבר מלמד שאני משפיע על הציבור החרדי יותר מהאדמו"ר מגור?
קראקובער כתב:כשחיפשו ביח"ל ראש ישיבה אחרי פטירתו של ר"מ שפירא פנו המנהלים אל רח"ע לחפש מחליף ולא להאמרי אמת אז כנראה שלרח"ע (וכנראה גם הח"ח) היה יותר השפעה אפילו בפולין מאדמורים מקומיים.
מתוך ויקיפדיה בערך הרב שך
י. אברהם כתב:קראקובער כתב:כשחיפשו ביח"ל ראש ישיבה אחרי פטירתו של ר"מ שפירא פנו המנהלים אל רח"ע לחפש מחליף ולא להאמרי אמת אז כנראה שלרח"ע (וכנראה גם הח"ח) היה יותר השפעה אפילו בפולין מאדמורים מקומיים.
מתוך ויקיפדיה בערך הרב שך
כלומר: אין מקור.
יינן כתב:"הגדולים – אישים שעיצבו את פני היהדות החרדית בישראל" – סקירת הספר וסקירת קבלת הפנים לספר
http://www.alysefer.com/hgdulim/
חלמישצור כתב:תמוה בעיני שאחד מגדולי ישראל יעיין בתנ"ך קורן...
רק להעיר כתב:ואותה חוקרת לא ידעה את המציאות כי בפולין (באותו הדור) אף אשה אחת לא לבשה כיסוי ראש נוסף על הפאה, גם בבית האדמו"רים, כך שאין כאן שום 'הוכחה', אלא 'חסרון ידיעה' בלבד...
בקרו טלה כתב:אין אני רוצה לפגוע ח"ו בכותבים של הספר, אמנם ברוח חג הפורים הבעל"ט אצרף מענין מבינות בציור קוים של גדולים בלי קשר לספר הנ"ל
מנשה123 כתב:איפה אני יכול להשיג ספר זה בארה"ב?
הוד_והדר כתב:מנשה123 כתב:איפה אני יכול להשיג ספר זה בארה"ב?
ביגלאייזן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 672 אורחים