מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
ותיק
הודעות: 70
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 9:04 pm

ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי ותיק » ה' מרץ 31, 2011 11:20 pm

ידועה הסגולה מהמגיד מקאזניץ זי"ע שסיפר בכל שבת מברכין ניסן שלשה סיפורים מהרה"ק הרבי ר' אלימלך מליזענסק זי"ע
מה המקור של סיפור הסיפורים?

-------------------
את הסיפורים ניתן להוריד מכאן באדיבות מכון אור חדש.

מורינו הרב
הודעות: 18
הצטרף: ב' מרץ 14, 2011 5:45 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי מורינו הרב » ה' מרץ 31, 2011 11:37 pm

בס"ד

אולי יואיל מאן-דהוא להוריד לכאן את הסיפורים בקובץ מצורף לאלו שאין להם גישה לאתרים של מכון אור חדש שצויין לעיל.

בור הגולה
הודעות: 608
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 1:58 am

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי בור הגולה » ו' אפריל 01, 2011 12:42 am

בבקשה.
קבצים מצורפים
מעשיות.jpg
מעשיות.jpg (293.24 KiB) נצפה 12555 פעמים

מורינו הרב
הודעות: 18
הצטרף: ב' מרץ 14, 2011 5:45 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי מורינו הרב » ו' אפריל 01, 2011 12:45 am

בור הגולה כתב:בבקשה.



תודה רבה
וברכתי נתונה שתזכה להשפעות גדולות ולפרנסה בהרחבה וכל טוב ומיטב.

ותיק
הודעות: 70
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 9:04 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי ותיק » ו' אפריל 01, 2011 10:17 am

להדפסה באיכות טובה, למי שחסום לו מכון אור חדש.

בבקשה
סיפורים לשבת מברכים ניסן.pdf
(1.57 MiB) הורד 1067 פעמים


ובברכת הצלחה

מורינו הרב
הודעות: 18
הצטרף: ב' מרץ 14, 2011 5:45 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי מורינו הרב » ו' אפריל 01, 2011 2:04 pm

ב"ה

ואת זה קבלתי עכשיו באימייל, לנוחיות המבקשים להעתיק או להדפיס בעיצוב משלהם.

* * *

[ע"פ הספר "חסדי דוד הנאמנים" כרך י' עמ' 143 ואילך; התוועדות כ"ח מרחשון ה תשס"ג]

ישנם שלושה סיפורים שנוהגים חסידי פולין לספר לפני חג הפסח – וסגולתם של שלושה סיפורים אלו – שיהיו כל צרכי החג ברווח למספר אותם לפני חג הפסח.
אחד הסיפורים הוא מסיפורי הרבי ר' אלימלך – ושאר שני הסיפורים הם סתם סיפורי חסידים – "בלי רבי".

הסיפור הראשון:
אחד מחסידי הרבי ר' אלימלך היה סוחר במשקאות חריפים, סוחר בי"ש. לפני חג הפסח היה החסיד מכין חבית גדולה של י"ש – אותה היה נוהג להבריח אל מעבר לגבול ולמכרה – ומהרווח היה קונה ומכין את כל צורכי חג הפסח.
אותה שנה, נסע החסיד בעגלה עם חבית הי"ש שלו – ותוך שהוא מנסה להבריח את הגבול - תפסו אותו שומרי הגבול והחרימו את מטענו היקר.
ואכן, החסיד נקלע למצב קשה ביותר – כל כספו מושקע בחבית הי"ש – ואם אינו מצליח למכור את חבית הי"ש – הרי הוא נשאר חסר פרוטה – ומהיכן יביא את כל צורכי חג הפסח ?
מיד חזר החסיד ורץ מהר לרבי שלו, הרבי ר' אלימלך – וסיפר לו בדמעות שליש את כל המוצאות אותו ואת מצבו הכספי הקשה – וביקש לשמוע את עצת הרבי.
אמר לו הרבי ר' אלימלך לחזור לשומרי הגבול – ולהגיד להם שקרתה כאן טעות - וזו אינה חבית של י"ש אלא חבית של מים – ועליהם רק לטעום מהחבית כדי להוכח בזאת.
והחסיד, שהוא חסיד אמיתי – עשה כעצת הרבי – וחזר אל שומרי הגבול, ואמר להם שזו חבית של מים ועליהם רק לטעום וכו'.
טעמו השומרים – ואכן היו אלו רק מים – ומיד החזירו את החבית לחסיד – שמיהר להטעינה על עגלתו ולחזור לרבי ר' אלימלך.
נכנס החסיד לרבי – והתחיל בוכה שנית בדמעות שליש – היתה לי חבית של י"ש שאותה אמור הייתי למכור וברווח לקנות את כל צורכי חג הפסח – ועכשיו, כשהחבית י"ש הפכה לחבית מים – נשארתי חסר כל וללא פרוטה לפורטה – ומהיכן אשיג את כל צורכי החג ?
אמר לו הרבי – טעם גם אתה מהמשקה שבחבית. טעם החסיד מהמשקה ומצא שאכן הוא י"ש משובח. וליהודי היה כל צרכי פסח בהרחבה גדולה.
עד כאן סיפור אחד מתוך שלושת הסיפורים – שמספרים שהם סגולה להשיג כל צורכי החג ברווח לקראת הפסח.

הסיפור השני:
פעם אחת איבד המלך את טבעתו היקרה – שהיתה שווה הון תועפות, וגם היתה יקרה לליבו של המלך. כל כך יקרה היתה הטבעת למלך – עד שהקציב מכספו לכסות מראש את כל הוצאותיו של כל מי שיקבל על עצמו לחפש את הטבעת.
דבר זה פורסם בכל המדינה – והגיע גם לאוזניו של יהודי פשוט ועני מאוד – שחי במדינת אותו מלך. והימים ימי חדש ניסן, ומתקרב חג הפסח והצרכים מרובים – ולא היה ליהודי מהיכן לקנות צורכי החג.
אמרה לו אשתו של היהודי – בעלי, היות ששמענו שהמלך נותן ביד רחבה לכל מי שמקבל על עצמו לחפש את הטבעת – לך מיד גם אתה לארמונו של המלך ותצהיר שם שגם אתה מוכן להתמסר לחפש את הטבעת היקרה. היהודי הפשוט והתמים עשה את רצון אשתו והלך לארמון המלך והודיע למלך שמוכן הוא לחפש את הטבעת היקרה.
שמח המלך ומיד העניק ליהודי ביד רחבה – והיהודי חזר לביתו וקנה את כל צורכי החג – והתישב יחד עם בני ביתו לחגוג את ליל הסדר בשמחה גדולה. וכמובן, שהיהודי כבר שכח מהמלך ומהטבעת ומהחיפוש וכו'.
הכומר הערמומי, יועץ המלך ששמו היה דייני – עקב אחרי היהודי והבין בדיוק מה שקרה כאן – ומתוך שהוא גם שונא יהודים – מיד גילה את אוזנו של המלך שהנה היהודי רימה את המלך – לקח את כל הכסף וקנה בו צורכי חג הפסח – ואין לו שום ענין וכונה לחפש את הטבעת האבודה.
המלך, לא השתכנע מיד מדברי הכומר – והלכו שניהם לבית היהודי לראות כיצד הוא מחפש את הטבעת - ואם אכן נכונים דברי הכומר.
עמדו המלך והכומר מחוץ לביתו של היהודי, מציצים מבעד לחלון – שומעים ורואים את היהודי ומשפחתו חוגגים את ליל הסדר ואומרים את הפיוט דיינו.
והיו אלו יהודי גליציה שאינם מבטאים דיינו – אלא דייני. היה בעל הבית שר לבדו את כל השורה "אילו וכו'" – ובני הבית עונים אחריו בקול רם – דייני.
שומע המלך מבעד לחלון – שהיהודי מדבר אל המסובים – וכולם עונים לו דייני – וכך שוב ושוב. והמלך משוכנע היה שהיהודי אכן חוקר ושואל את המסובים לליל הסדר אם יודעים הם היכן נמצאת טבעתו היקרה של המלך – הוא שואל – וכולם עונים דייני שוב ושוב – דייני.
עומדים שם המלך והכומר דייני – וככל שצועקים בני הבית דייני, דייני – התחיל המלך לחשוד ביועצו - ופני הכומר חפו. הזעיק המלך את השומרים ואסר את הכומר – ולאחר שייסרו אותו הודה הכומר דייני שגנב את טבעתו היקרה של המלך – וסופו היה שתלו אותו על העץ.
וליהודי היה כל צרכי הפסח בהרחבה גדולה.

הסיפור השלישי:
היה היה יהודי מאמין, תמים, פשוט – שהתפרנס מהפעלת בית מרזח שחכר מהפריץ המקומי. הפריץ היה מיודד עם היהודי – ופעם אחת כשנפגשו שאל אותו הפריץ – מהיכן באה פרנסתך ?
כמובן, רצה הפריץ לשמוע שהיהודי מחזיק לו טובה שהרי פרנסתו באה ממנו – אלא שהיהודי המאמין התמים השיב ואמר: פרנסתי באה רק מהקב"ה.
לשמע תשובת היהודי הרצין הפריץ, והתחיל לשאול את היהודי שוב ושוב שאלה זו בצורות שונות – וציפה לשמוע בתשובותיו איזה רמז לטובה שמחזיק היהודי לפריץ המשכיר לו את בית המרזח.
ואכן, היהודי היה פשוט מאוד ולא נרמז בשום רמז – ובכל פעם ששאלו הפריץ מאין באה פרנסתך ? – חזר היהודי והדגיש שפרנסתו באה ישירות מהקב"ה – ולא משום מקום אחר חוץ מהקב"ה.
התרגז הפריץ על היהודי ואמר לו – מאחר שאינך יודע מי עושה איתך טובה ונותן לך פרנסה – עליך לעזוב את בית המרזח ולחפש פרנסה אחרת.
ואם כן, היהודי נשאר לגור באותו מקום – אך נאסר עליו להפעיל את בית המרזח - וכך, לפני חג הפסח – מצא עצמו היהודי בלי פרנסה ובלי פרוטה לפורטה – וצורכי החג מרובים.
לפריץ היה אוצר במרתף ביתו – ושם היו הרבה מטבעות זהב יקרי ערך שאותם אהב הפריץ למנות – וכך בכל יום היה הפריץ נכנס לאוצרו – סופר את מטבעותיו באהבה רבה ומצחצח אותם כדי שיאירו הצורות והדמויות המוטבעות ע"ג המטבעות.
הפריץ היה יורק על המטבע – ועם מטלית היה מצחצח את המטבע – כך היתה דרכו של הפריץ לעסוק עם מטבעותיו – דבר יום ביומו.
אותו פריץ היה "מהגדולים אשר בארץ" – ונהג להחזיק בביתו קוף – קוף אמיתי – שאותו היה לוקח לכל מקום שהלך. וכידוע, טבעו של הקוף לחקות את בני האדם הסובבים אותו – וכך לאחר שראה הקוף, פעם אחר פעם, את הפריץ יורד לאוצר, יורק על המטבעות – ואח"כ מצחצח אותן בהנאה רבה. והקוף, הרי הוא רק קוף – וחשב לעצמו שודאי הפריץ אוכל את המטבעות הטעימות והמבריקות. ואכן, פעם אחת ירד הקוף לתוך האוצר – והתחיל לזלול את המטבעות – אכל ואכל עד שנפל והתפגר.
כאשר ירד הפריץ לתוך האוצר – וראה את הקוף המת – מיד התחכם להתנכל ליהודי חוכר בית המרזח. וכך, בערב פסח – שלח הפריץ את משרתו לזרוק את הקוף המת – לתוך ביתו של היהודי. המשרת עשה כמצוות הפריץ ומיד הסתלק משם חושב לעצמו – יהודי חסר דעת – זה חלקך לחג הפסח. תוך כדי שנחת פגר הקוף על רצפת בית היהודי – נקרעה בטן הקוף ומתוכה נשפכו כל מטבעות הזהב. לקח היהודי את מטבעות הזהב וקנה את כל צורכי חג הפסח בשפע רב – ושמח וטוב לב ישב עם בני ביתו לערוך את סדר הפסח.
עם חשכה, התגנב הפריץ לבית היהודי והציץ מחלון הבית לראות כיצד חוגג היהודי את ליל הסדר. והנה רואה הפריץ שולחן מלא כל טוב – הנרות דולקים ואורחים רבים בבית – וכולם נהנים ושרים ושמחים.
הפריץ לא הבין – מהיכן כל השפע הזה ? נכנס הפריץ לבית היהודי ובפשטות שאל את היהודי מהיכן יש לך כל זה ? – והיהודי, שהיה כאמור יהודי תמים לכל דבר – סיפר לפריץ שמישהו עבר וזרק פגר קוף לתוך ביתו – וממנו יצאו מטבעות של זהב – ומהן קנה את כל צרכי החג.
חכך הפריץ בדעתו - והודה ליהודי שאכן צדק באומרו שפרנסתו באה לו ישר מהקב"ה. – וליהודי היה כל צרכי הפסח בהרחבה גדולה.

גימפעל
הודעות: 3500
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי גימפעל » א' אפריל 03, 2011 12:51 am

לדעתי הסיפור של דיינו הוא ממש לא חינוכי

בר ששת
הודעות: 668
הצטרף: ד' יוני 16, 2010 1:01 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי בר ששת » א' אפריל 03, 2011 1:40 am

גימפעל כתב:לדעתי הסיפור של דיינו הוא ממש לא חינוכי


נמק!

גימפעל
הודעות: 3500
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי גימפעל » א' אפריל 03, 2011 1:44 am

פשוט, היהודי הוציא כסף מהמלך בעוד הוא אינו מעוניין בכלל לחפש את הטבעת וזה בעצם ג ז ל

איש אשכולות
הודעות: 276
הצטרף: ג' מרץ 01, 2011 10:35 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי איש אשכולות » א' אפריל 03, 2011 1:51 am

ליטווש'ע קאשעס אויף חסידיש'ע מיישע'ס.
[תרגום: קושיא ליטאית על סיפור חסידי].

הבן הרביעי
הודעות: 19
הצטרף: ב' פברואר 07, 2011 10:18 am

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי הבן הרביעי » א' אפריל 03, 2011 3:47 am

תסלחו לי רבותי, אבל אני ליטאי כופר ומסכן שמוכרח לדעת: מישהו כאן באמת מאמין בלב שלם שאם הוא יספר את הסיפורים האלו בשבת זו זה יכול להביא לו פרנסה ברווח?

איש חסיד
הודעות: 55
הצטרף: ה' מרץ 24, 2011 8:16 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי איש חסיד » א' אפריל 03, 2011 4:23 am

הבן הרביעי כתב
תסלחו לי רבותי, אבל אני ליטאי כופר ומסכן שמוכרח לדעת: מישהו כאן באמת מאמין בלב שלם שאם הוא יספר את הסיפורים האלו בשבת זו זה יכול להביא לו פרנסה ברווח?, עכ''ד.


אינני מבין איך זה שהבן הרביעי ''שאינו יודע לשאול'' מגיע עם שאלות???

אבל כאשר נצטוונו ''את פתח לו'' אולי נפתח לו ונאמר שכלל גדול באמונת הצדיקים זהו האמונה האמיתית ומי שלא מאמין נעבעך באמת לא זוכה לראות בהתקיימות דבריהם ומי שכן מאמין זוכה בזה ובבא,

שאלה אחת לכל הכופרים והמקנאים למיניהם איך תסבירו את המשנה והגמ' ''האיר פני המזרח עד שבחברון'' ''למה מזכיר חברון כדי לעורר זכות ישיני חברון'' האם זה לא מזכיר לכם איזשהו אמונה חסידית לומר במוצ''ש ''ברדיטשוב'' כדי לעורר זכות סניגורן של ישראל ר' לוי יצחק מברדטישוב???

כמו''כ לענין שאלת המכנה עצמו ''הבן הרביעי'' אפשר להאריך בזה מבלי סוף ציטוטים על ענין האמונה האמיתית שממשיכה השפעות טובות לכל כלל ישראל וגם על יקירי ואהובי השקוע במרה שחורה ליטאית ומכנה עצמו ''ליטאי כופר מסכן שאינו יודע לשאול'', ואנצל את הבמה הזאת בזכות האמונה בצדיקים להזמין את הנ''ל לחוג בצל קורתי את חג המצות בהרחבה גדולה ובשמחה ובטוב לבב הוא וכל משפחתו, ואף הכנתי כלים של 'גיבראקטס' נאים ומיוחדים ליקירי הנ''ל כדי שיוכל לקיים לתאבון את אכילת הקניידלאך.

הבן הרביעי
הודעות: 19
הצטרף: ב' פברואר 07, 2011 10:18 am

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי הבן הרביעי » א' אפריל 03, 2011 4:41 am

תודה חמוד, סיפקת את סקרנותי.

איש חסיד
הודעות: 55
הצטרף: ה' מרץ 24, 2011 8:16 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי איש חסיד » א' אפריל 03, 2011 11:33 am

גימפעל כתב:פשוט, היהודי הוציא כסף מהמלך בעוד הוא אינו מעוניין בכלל לחפש את הטבעת וזה בעצם ג ז ל


הוא לא לקח אדעתא דגניבה הרי הגע עצמך כל חלוקת הכסף נעשתה לא בשביל ההוצאות הכספיות של החיפוש אחר האבידה כי א''כ אף אחד לא היה מחפש אלא ודאי הכסף היה בשביל משכורת למחפשים ועי''כ יבואו כל עם הארץ לחפש, וזה ודאי אומדנא דמוכח שהמלך היה משלם גם למי שימצא את האבידה מבלי טרחה כלל כי כל חפצו היא במציאת האבידה ולא בטרחה עצמה, והנה אותו יהודי לקח את המשכורת וקנה צרכי החג כמו שכל אחד ניצל את הכסף לצרכיו האישיים אלא שכלפי הטרחה בחיפוש אחר האבידה היה בטחונו בהשי''ת הזן ומפרנס לכל שבמקום הטרחה בחיפוש אחר האבידה הוא יטרח בהכנה לפסח והקב''ה יזמין דרכו את האבידה למלך ופשוט, וזה היה מדריגתו של אותו יהודי ששמע לקול רוה''ק של אשתו [וכפירש''י בפ' ''כל אשר תאמר לך שרה שמע בקולה''].
וד''ז מצינו כבר בכל הספרים שכפי דרגת הביטחון של האדם כך רשאי לנהוג, ואכמ''ל.
ולהוי ידוע לך גימפל כי סיפורי חסידים האמיתיים אינם נקנים בהבנה שטחית כמו הסיפורים לאחר הטוצ'לנט וק''ו ב''ב של ק''ו כשמדובר בסיפורים העמוקים שיצאו מפה קדוש של המגיד הקדוש מקאז'ניץ זיעוכי''א.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 16052
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי איש_ספר » א' אפריל 03, 2011 1:05 pm

על מעשה דדיינו וגלגוליו יעוין באלפא ביתא תניתא דשמואל זעירא, חלק ב' עמ' 651.

מורינו הרב
הודעות: 18
הצטרף: ב' מרץ 14, 2011 5:45 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי מורינו הרב » א' אפריל 03, 2011 1:58 pm

איש_ספר כתב:על מעשה דדיינו וגלגוליו יעוין באלפא ביתא תניתא דשמואל זעירא, חלק ב' עמ' 651.


האם ניתן לקבל סריקה או צילום של העמוד הנ"ל לרוות את צמאון הצמאים אשר ספר האלפא ביתא אינו ברשותם ?

תודה רבה

איש חסיד
הודעות: 55
הצטרף: ה' מרץ 24, 2011 8:16 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי איש חסיד » א' אפריל 03, 2011 3:20 pm

היות ומורינו הרב ניתק את אפשרות קבלת ההודעות ע''כ אזמינהו אלי [בדמות שאר הניקים של הוד כבודו] לשמוע תשובה בענין הספר

מורינו הרב
הודעות: 18
הצטרף: ב' מרץ 14, 2011 5:45 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי מורינו הרב » א' אפריל 03, 2011 3:53 pm

מורינו הרב כתב:
איש_ספר כתב:על מעשה דדיינו וגלגוליו יעוין באלפא ביתא תניתא דשמואל זעירא, חלק ב' עמ' 651.


האם ניתן לקבל סריקה או צילום של העמוד הנ"ל לרוות את צמאון הצמאים אשר ספר האלפא ביתא אינו ברשותם ?


נ.ב. הגה"ה. מה שכתבנו: "האם ניתן לקבל סריקה או צילום", טעות, וצ"ל: "האם ניתן להעלות סריקה או צילום".

ומעתה, הכל א"ש, ואין להקשות על הניתוק וכו'.

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי שמח תשמח » א' אפריל 03, 2011 7:55 pm

משום מה הסיפורים הללו נראים מדומיינים לגמרי. וגם ילדותיים משהו.

הור ההר
הודעות: 149
הצטרף: ד' מרץ 09, 2011 6:03 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי הור ההר » א' אפריל 03, 2011 7:57 pm

שמח תשמח כתב:משום מה הסיפורים הללו נראים מדומיינים לגמרי. וגם ילדותיים משהו.


זכית לכוין לדעתם של משכילים רבים

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי שמח תשמח » א' אפריל 03, 2011 8:01 pm

גם שעון מקולקל פעמיים ביום אומר אמת.
האם אתה באמת מאמין בסיפורים האלו?

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי דראל » א' אפריל 03, 2011 8:02 pm

.
נערך לאחרונה על ידי דראל ב א' אוקטובר 25, 2015 5:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

הור ההר
הודעות: 149
הצטרף: ד' מרץ 09, 2011 6:03 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי הור ההר » א' אפריל 03, 2011 8:03 pm

שמח תשמח כתב:גם שעון מקולקל פעמיים ביום אומר אמת.
האם אתה באמת מאמין בסיפורים האלו?

אני מאמין שהם יכלו להיות.

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי שמח תשמח » א' אפריל 03, 2011 8:42 pm

כלומר גם אתה סבור שהסיפורים האלו הם בגדר סיפורי ילדים. רק אתה מאמין שהיו יכולים להיות.
אז אנחנו בעצם לא חולקים. גם אני מאמין שהכל יכול להיות ברצות ה'. אבל לא כל מה שיכול להיות, באמת היה.

הור ההר
הודעות: 149
הצטרף: ד' מרץ 09, 2011 6:03 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי הור ההר » א' אפריל 03, 2011 8:45 pm

שמח תשמח כתב:כלומר גם אתה סבור שהסיפורים האלו הם בגדר סיפורי ילדים. רק אתה מאמין שהיו יכולים להיות.
אז אנחנו בעצם לא חולקים. גם אני מאמין שהכל יכול להיות ברצות ה'. אבל לא כל מה שיכול להיות, באמת היה.

אתה מצטט אותי לא נכון
אני מאמין בכח הצדיקים לעשות מופתים.
אם מסורת הסיפורים מדייקת? לא תמיד.
גם אם זה היה סיפור בדרך הטבע, לא הייתי בטוח לנכונותו, אם כי הוא ודאי יכל להיות.

קול אומר קרא
הודעות: 64
הצטרף: ה' נובמבר 25, 2010 10:14 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי קול אומר קרא » א' אפריל 03, 2011 8:50 pm

מי האיש שלוקח על עצמו לבזות דרך החסידות ולהעמידה על סיפורים בדויים וטפשיים שכאלו.
על הזהירות שיש לנקוט בסיפורים, ועל כך ששום תועלת רוחנית לא יכולה לצמוח מסיפורים של שקר, כבר האריך הרה"ח ר"י מונדשיין בסדרת סיפורים וגלגוליהם שהתפרסמה באתר שטורעם החבד"י

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי שמח תשמח » א' אפריל 03, 2011 8:53 pm

הור ההר כתב:
שמח תשמח כתב:כלומר גם אתה סבור שהסיפורים האלו הם בגדר סיפורי ילדים. רק אתה מאמין שהיו יכולים להיות.
אז אנחנו בעצם לא חולקים. גם אני מאמין שהכל יכול להיות ברצות ה'. אבל לא כל מה שיכול להיות, באמת היה.

אתה מצטט אותי לא נכון
אני מאמין בכח הצדיקים לעשות מופתים.
אם מסורת הסיפורים מדייקת? לא תמיד.
גם אם זה היה סיפור בדרך הטבע, לא הייתי בטוח לנכונותו, אם כי הוא ודאי יכל להיות.

שיבושם לך. מה לעשות אני לא נוטה להאמין לסיפורים כאלו. ותעשה לי טובה אל תשייך אותי בשל כך לכת המשכילים. זכותי לא להאמין ואין בזה שום ריעותא.

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי שמח תשמח » א' אפריל 03, 2011 8:54 pm

קול אומר קרא כתב:מי האיש שלוקח על עצמו לבזות דרך החסידות ולהעמידה על סיפורים בדויים וטפשיים שכאלו.
על הזהירות שיש לנקוט בסיפורים, ועל כך ששום תועלת רוחנית לא יכולה לצמוח מסיפורים של שקר, כבר האריך הרה"ח ר"י מונדשיין בסדרת סיפורים וגלגוליהם שהתפרסמה באתר שטורעם החבד"י

גם אני מצטרף. שמח תשמח.

חד וחלק
הודעות: 380
הצטרף: ב' ינואר 31, 2011 7:13 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי חד וחלק » א' אפריל 03, 2011 9:02 pm

איש חסיד כתב:שאלה אחת לכל הכופרים והמקנאים למיניהם איך תסבירו את המשנה והגמ' ''האיר פני המזרח עד שבחברון'' ''למה מזכיר חברון כדי לעורר זכות ישיני חברון'' האם זה לא מזכיר לכם איזשהו אמונה חסידית לומר במוצ''ש ''ברדיטשוב'' כדי לעורר זכות סניגורן של ישראל ר' לוי יצחק מברדטישוב???

שאלה לי לאיש החסיד (שמתבייש כנראה בעובדה שהוא מאמין לכל סיפור טפשי ועל כן פתח ניק לצורך אשכול זה), אם כדבריך, מדוע לא ללכת על המקור, ולומר בכל מוצאי שבת "חברון" כדי לעורר זכות אבות, שלכל הדעות גדולה מזכותו של ר' לוי יצחק מברדיטשוב...

גימפעל
הודעות: 3500
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי גימפעל » א' אפריל 03, 2011 11:36 pm

איש_ספר כתב:על מעשה דדיינו וגלגוליו יעוין באלפא ביתא תניתא דשמואל זעירא, חלק ב' עמ' 651.

אולי מישהו יסביר לי היכן ניתן להשיג ח"ב מהספר הנ"ל בחנויות לא מצאתי רק חלק א'.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' אפריל 04, 2011 1:16 am

גימפעל כתב:
איש_ספר כתב:על מעשה דדיינו וגלגוליו יעוין באלפא ביתא תניתא דשמואל זעירא, חלק ב' עמ' 651.

אולי מישהו יסביר לי היכן ניתן להשיג ח"ב מהספר הנ"ל בחנויות לא מצאתי רק חלק א'.


אני מצאתי ב"מרכז הספרים" הצמוד לביהכנ"ס המפורסם "איצקוביץ" ברח' הרב שך בב"ב.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' אפריל 04, 2011 10:48 am

הכרך השני לא משווק בחנויות לעת עתה!

הור ההר
הודעות: 149
הצטרף: ד' מרץ 09, 2011 6:03 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי הור ההר » ב' אפריל 04, 2011 10:54 am

חכם באשי כתב:הכרך השני לא משווק בחנויות לעת עתה!

מגיע לכם (אני לא יודע למי בדיוק ממכם) פרס, על הרעיון השווקי המונח מאחורי פיצול המכירות לשניים.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' אפריל 04, 2011 10:58 am

מי שהחליט לפצל את השיווק, מסכים לקבל פרס...

ותיק
הודעות: 70
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 9:04 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי ותיק » ו' מרץ 16, 2012 12:40 pm

הקפצה

הנאמן בפקדונו
הודעות: 376
הצטרף: ב' ינואר 02, 2012 11:39 am

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי הנאמן בפקדונו » ו' מרץ 16, 2012 1:36 pm

אני לא הולך לשכנע יהודים ליטאים הידועים בחוסר הרצון שלהם להאמין לסגולת חסידיות.

אולם אלו העמלים לשכנעם, לדעתי יש פתרון פשוט. המתינו על ש"קופת העיר" [ואחריהם כל השאר] יפרסמו שאפשר להזכיר ולהיושע בעת שהגרל"ק ומרן הגרצ"ט וכו' וכו' מספרים ג' המעשיות הידועות, או אז יקומו הכל ויענו אחריהם אמן

המהסס
הודעות: 11
הצטרף: ד' פברואר 08, 2012 7:05 pm

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי המהסס » ו' מרץ 16, 2012 2:48 pm

כאיש חסיד ומאמין, מהסס אני האם זהו אחד מעיקרי החסידות, שלכבודו יש לצאת בחרב וחנית להבזות כל ליטאי.
לענ"ד, אוכלי ה''גיבראקטס'' (ציטוט) לא צריכים ליבוש ולהיכלם מסיפורי מעשיות, שמקורם אינו ידוע.
בקיצור, הסיפורים הללו, עם כל המון הכבוד, לא שווים דיון כ"כ עמקני. וודאי שלא ביזוי ת"ח וכו'.

ואני בהסוסי אעמודה.

מנחם
הודעות: 204
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 7:32 pm
מיקום: מודיעין עילית

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי מנחם » א' מרץ 23, 2014 3:16 pm

.

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי בן החבורה » א' מרץ 23, 2014 7:44 pm

אינני מבין את תועלת ההתפלסמות. כיום נהוג שבכל שאלה כזאת הולכים להגרח"ק ומשגעים אותו, והמהדרין משגעים ומסריטים, והמהדרין מן המהדרין משגעים ומסריטים ומפיצים, ושלום על ישראל.

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: ג' סיפורים לשבת מברכין ניסן

הודעהעל ידי בן החבורה » א' מרץ 15, 2015 12:37 am

הקפצה


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 224 אורחים