הבא במצורף - ה"ה מתוך חיבור של חבר, שרוצה הערות והארות עליו.
אעתיק הדברים הרלוונטיים (חלק קטן מהמערכה כולה, אך עדיין ניתן להבין במה מדובר) בכאן, וודאי המצא ימצא - ותשועה ברוב יועץ - איזה דברים להפניות וביקורת. עיקר המבוקש של המחבר, הינו אסמכתאות וכיו"ב לעניין מה שמשער בהערה האחרונה בשוה"ג (ע"ד 'חצרות' = 'ירושלים'). אמנם כמדומני שראיתי מציינים שבאחרונים מובא כזה (להסיר הקושיא שב"ועל הנסים", שכן ידוע שלא הדליקו המנורה בחצר), אך לא ראיתי מ"מ מדוייקים בזה. ואני בעניותי אין בידי לעזרו.
והייתי שמח לקבל כל מה שיוכלי לספקני בזה, אם במישור (=לענין "בחצרות" ו"חנוכה", ואם בעקיפין - על עצם העניין ולדון ענין לענין).
ואמנם אין באפשרותי כעת לבדוק באוצה"ח (אך חיפשתי כאן בפורומים ועכ"פ אני לא מצאתי משהו בזה), אלא שראיתי בספרים - בהקשר אחר קצת - המצטטים את המובא בספר אבודרהם [תפלות הפסח. - וכנוסח שבסדר רב עמרם גאון לר"ה]: "והביאנו לציון עירך ברינה, על שם (ישעי' לה) ובאו ציון ברנה. וציון נקרא עיר בהרבה מקומות. ולירושלים עיר מקדשך , על שם (שם, נב) ירושלים עיר הקדש."
(וכן מובא - בעניין דלעת"ל - שהמקדש יהי' גדול כירושלים) ואולי יש בנותן טעם לצרף הדברים (שמצינו דוגמאות וכו' שאכן הכוונה ב'חצרות' וכיו"ב - לעיר כולה).
תודה מראש למסייעים!