בית שביעי כתב: והנוצרים רצו לטעון שאכן המצוות נתונה לעורר הלב לתוכן המצווה ההיא, אבל אין צריך לקיימן, והביאו ראיה, כי היהודים עושים המצוות כמלומדה, ועוברים על תוכן לבם של המצוות עם עשייתן, אבל האמת היא שבעקירת המצוות לא יתוקן הלב, אלא צריך לקיימן, וגם לתקן הלב של המצוות, ולקחה...
כולל יונגערמאן כתב:להערה: אות ב' זה לא משהו טמון באיזה פינה נדחת במלבי"ם, אלא שכל הראשונים מלאים מזה.
יורה_דעות כתב:והמלבי"ם שהובא, הכוונה לדבריו בפ' כי תצא על הפסוק "לא יומתו אבות על בנים" כותב שהיה מנהג העמים הקדומים להרוג בן בחטא אביו ועל כן הזהירה התורה. וכידוע חוקי חמורבי מצווים על הריגת אבות על בנים.
יורה_דעות כתב:וידועים דברי הרמב"ם שגם את הרעיון שבקרבנות מפרש בכדי שלא יבואו להקריב לאלילים. וכך אמרו חכמים במדרש רבה פרשת צו. אחריו הלך אברבנאל (ראה בעוללות אפרים, לפסח סימן לד', שמתרץ את הקושיות שהקשו הקדמונים על הרמב"ם. וכן במדרש אליהו לבעל שבט מוסר סי' א')
גילוי כתב:
לדוגמא למובא באות ב' יש לכ' סימוכין מדברי המלבי"ם בדינא דלא יומתו אבות על בנים ואכמ"ל
וכל הקרבנות כולן מכלל החוקים הן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 124 אורחים