בר אוריין תנינא כתב:.
בסעיף נג יש סיפור לא ברור מרעק"א. לא הצלחתי להבין בכלל את הענין.
בר אוריין תנינא כתב:יישר כח להרב בור הגולה. דברים מרתקים מאד.
בסעיף נג יש סיפור לא ברור מרעק"א. לא הצלחתי להבין בכלל את הענין.
שמא מישהו מהחכמים היושבים בבי מדרשא דידן יוכלו להסביר פשר דבר, אולי יש על זה במקורות אחרים.
אליהוא כתב:האמור באות ס' על הרב קוק הוכחש כבר באותות ובמופתים (אמיתיים) עי' תכ"ד, ומן הפרט תלמד על הכלל.
חנבין כתב:אליהוא כתב:האמור באות ס' על הרב קוק הוכחש כבר באותות ובמופתים (אמיתיים) עי' תכ"ד, ומן הפרט תלמד על הכלל.
כיצד הוכחש, והיכן?
דראל כתב: עד אז אזכיר כי הרב קוק (שהיה רבו המובהק של אביו של שולזינגר הנ"ל) כיהן ברבנות בזוימל ובבויסק בטרם עלה ארצה.
סיפור עם רעק"א מובא בהקדמה הנקראת "בית אבות" לס' "חתן סופר" (להגר"ש אהרנפלד זצ"ל ממטרסדורף, נכד החת"ס).
והנני מעלה לכאן:
זקן ששכח כתב:באות עד למי נתכוין באמרו 'הרבי דגור דהשתא'?
איש_ספר כתב:דראל כתב: עד אז אזכיר כי הרב קוק (שהיה רבו המובהק של אביו של שולזינגר הנ"ל) כיהן ברבנות בזוימל ובבויסק בטרם עלה ארצה.
בא לכלל כעס בא לכלל טעות. שלזינגר ולא שולזינגר. וממילא לא רבו ולא כלום. ונא לדבר בדר"א כלפי חכמים.
מעיין כתב:ר' יעקב רוזנהיים כמבואר בריש האשכול שאכלת אותה בוסר
בור הגולה כתב:שמו היה ר' דוד, והתגורר בווין.
איש_ספר כתב:דראל החביב. קודם כל מודה ועוזב. אומרים טעיתי.
אגב צריך לדעת לכבד לא רק לבזות, למשל לכתוב על הגראי"ה הרצוג שיש לכבדו משום שהיה הרב הראשי לישראל זה מעט מגושם קצת. במחילה.
מיללער כתב:בור הגולה כתב:שמו היה ר' דוד, והתגורר בווין.
משפחה מיוחסת? ליטאים?
ר' אליקום הרי הוא חתנו של ר' משה בלויא מאגו"י
כ"ז מסופר בספר בדרך עץ החיים על הגרא"ז. (אם לסמוך על זכרוני מלפני שנים הרבה).חד וחלק כתב: מש"כ באות נד על היכולת לראות האם תפילין פסולות, מפורסם על כמה גדולים (ליטאיים...) שיכלו לראות האם כוס טבולה. אציין כי שמעתי מאחד מחתניו של הגר"ד יפה שליט"א (בעל החוברות, למי שמכיר), שפעם שאל את חמיו האם נכון הוא שהחזו"א יכל לראות על כוס אם נטבלה. והשיב לו הגר"ד: וכי מה בכך?... ושב ושאלו: אם זה כל כך פשוט, איך עושים זאת? והשיב לו: מציירים שם הויה על הכוס, ואם היא בוערת באש סימן שהכוס טבולה.
(אציין שרצתי לנסות, וכפי הנראה כל הכוסות בביתי לא נטבלו כהלכתן...)
איש_ספר כתב:כ"ז מסופר בספר בדרך עץ החיים על הגרא"ז. (אם לסמוך על זכרוני מלפני שנים הרבה).חד וחלק כתב: מש"כ באות נד על היכולת לראות האם תפילין פסולות, מפורסם על כמה גדולים (ליטאיים...) שיכלו לראות האם כוס טבולה. אציין כי שמעתי מאחד מחתניו של הגר"ד יפה שליט"א (בעל החוברות, למי שמכיר), שפעם שאל את חמיו האם נכון הוא שהחזו"א יכל לראות על כוס אם נטבלה. והשיב לו הגר"ד: וכי מה בכך?... ושב ושאלו: אם זה כל כך פשוט, איך עושים זאת? והשיב לו: מציירים שם הויה על הכוס, ואם היא בוערת באש סימן שהכוס טבולה.
(אציין שרצתי לנסות, וכפי הנראה כל הכוסות בביתי לא נטבלו כהלכתן...)
בור הגולה כתב:איש_ספר כתב:כ"ז מסופר בספר בדרך עץ החיים על הגרא"ז. (אם לסמוך על זכרוני מלפני שנים הרבה).חד וחלק כתב: מש"כ באות נד על היכולת לראות האם תפילין פסולות, מפורסם על כמה גדולים (ליטאיים...) שיכלו לראות האם כוס טבולה. אציין כי שמעתי מאחד מחתניו של הגר"ד יפה שליט"א (בעל החוברות, למי שמכיר), שפעם שאל את חמיו האם נכון הוא שהחזו"א יכל לראות על כוס אם נטבלה. והשיב לו הגר"ד: וכי מה בכך?... ושב ושאלו: אם זה כל כך פשוט, איך עושים זאת? והשיב לו: מציירים שם הויה על הכוס, ואם היא בוערת באש סימן שהכוס טבולה.
(אציין שרצתי לנסות, וכפי הנראה כל הכוסות בביתי לא נטבלו כהלכתן...)
אתה יכול לסמוך על זכרונך הבהיר.
כשספרו זאת לפני הגרי"ז, התבטא שכנראה הדבר כ"כ פשוט בעיני הגרא"ז עד שלא ראה בו שום חידוש, שאם לא כן ודאי לא היה מספר על כך.
בור הגולה כתב:מיללער כתב:בור הגולה כתב:שמו היה ר' דוד, והתגורר בווין.
משפחה מיוחסת? ליטאים?
ר' אליקום הרי הוא חתנו של ר' משה בלויא מאגו"י
משפחת ר' מיכל שלזינגר מקול תורה (שגם לו יש בן בשם ר' אליקום, מהדיר כמה ספרים), הם אותה משפחה, איני יודע בדיוק איך, אולי ר' מיכל הוא אחיו של ר' דוד?
חד וחלק כתב:מה שהביא באות סד שרצה הגרי"ז להביא מקור מאיזה פיוט שאין לקבוע צום על חורבן יהדות אירופה, הוא ידוע, והכוונה לנאמר בקינות של תשעה באב, על פרעות ת"ח ות"ט: "כי אין להוסיף מועד שבר ותבערה, ואין להקדים זולתי לאחרה" (כתבתי מהזכרון, סלחו לי אם לא זוהי הלשון המדוייקת).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 272 אורחים