עקביה כתב:לעומת מדפיסי ההגדות הסכלים, אצלם משמשת האשה כמרור לעת מצוא, ראו דברי הערוך השלחן (תעג ס"ו), שעל דברי הרמ"א (שם ס"א) שבעה"ב לא ימזוג בעצמו רק אחר ימזוג לו דרך חירות, כתב: וכבר כתבנו שהבעה"ב לא ימזוג בעצמו אלא אחר דזהו דרך חירות, ואנו אין נזהרין בזה, כי נראה כרמות רוחא לצוות לאשתו שתמזוג ואין הבעל עדיף ממנה ולכן נוהגין למזוג בעצמו ואין זו קפידא.
לעומקו של דבר כתב:קשה למה לא הציע שהילד ימזוג, בפרט שהוא מקיים בזה גם כבוד או"א דאורייתא
אבא יודן כתב:לעומקו של דבר כתב:קשה למה לא הציע שהילד ימזוג, בפרט שהוא מקיים בזה גם כבוד או"א דאורייתא
ואולי מזה ראיה דלא כמו שכתבת כאן
viewtopic.php?f=27&t=26782&p=273868#p273324
לעומקו של דבר כתב:אבא יודן כתב:לעומקו של דבר כתב:קשה למה לא הציע שהילד ימזוג, בפרט שהוא מקיים בזה גם כבוד או"א דאורייתא
ואולי מזה ראיה דלא כמו שכתבת כאן
viewtopic.php?f=27&t=26782&p=273868#p273324
!!!...
רק אני לא הבנתי?
אמציה בארי כתב:כך נכתב בהגדה מפראג של שנת רפ''ז.
ח"א העיר לי שציור של הבעל מצביע על אשתו באמירת 'מרור זה' נמצא בהגדש"פ מהד' דניאל גולדשמידט הוצ' מוסד ביאליק.
ח''ל קאליסק כתב:אמציה בארי כתב:כך נכתב בהגדה מפראג של שנת רפ''ז.
ח"א העיר לי שציור של הבעל מצביע על אשתו באמירת 'מרור זה' נמצא בהגדש"פ מהד' דניאל גולדשמידט הוצ' מוסד ביאליק.
ועד''ז ניתן להמליץ בדרך צחות שהלל הזקן היה כורך את המצה עם המרור לרמז על כך שזכה ''מצא'' לא זכה ''מוצא'' ודו''ק.
אמציה בארי כתב:כך נכתב בהגדה מפראג של שנת רפ''ז.
ח"א העיר לי שציור של הבעל מצביע על אשתו באמירת 'מרור זה' נמצא בהגדש"פ מהד' דניאל גולדשמידט הוצ' מוסד ביאליק.
הבטחתי כתב:רעויון מאוד מקורי שמעתי היום על נושא זה
כתב הבעל הטורים דברים יג ב
כי יקום בקרבך. בקרבך בגימטריא זו האשה, במהדורות בהם לא שלטה הצנזורה הגירסא בקרבך נביא זו האשה ובנה
יתכן - כך אמר לי אותו אדם - שכוונת המדפיס הוא להורות ברמז על האשה ובנה הידועים ועל המרורים שהאכילונו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 545 אורחים